Amerikas celjojumu izmaksas (ekonomisks celjojums)

Ja labi grib, tad pa Ameriku var izceljoties bez astronomiskaam summaam (neskaitot avio biljeti), pirms diviem gadiem (2003. gada juulijs- augusts)) nobraucaaam 12 000 km pa 14 shtatiem (Chikaaga, Des Moines, Yellowstone national park, Salt Lake citu, Arches National park, Las Vegasa, Naaves ieleja, Grand Canyon, Feeniksa, Tusona, Nogales pie Meksikas, Saguaro National park, White sands national park, Taosa, Albuquerque, Santa Fe un atpakalj uz Chikaagu). Viss celjojums ilga 4 nedeeljas. Mashiinu bijaam paredzeejushi iireet, ko savlaiciigi jau no Latvijas izdariijaam. Bet tad, kad jau lidostaa gribeejaam njemt, pieskaitiija veel dazhaadus nodokljus un apdroshinaashu un no paredzeetajiem 800 USD savaacaas ap 1200. Taadeelj iesakaam pasuutot mashiinu kaartiigi izpeetiit visus piedaavaajumus un visas apdroshinaashanas. Uz AVIS apvainojaamies par shaadaam izdariibaam um bez kaadas pasuutiishanas no BUDGET iziireejaam pa 900 USD uz 4 nedeeljaam. Iireejot mashiinu veel ir jaapaintereseejas vai ir UNLIMITED miles un kaados shtatos var braukt. Jau Latvijaa plaanojot celjojumu bijaam paredzeejushi, ka dziivosim teltii. Pilniigi konkreets marshruts nebija, taadeelj viesniicas pasuutiit nevareejaam un arii finansiaali daudz leetaak bija guleet teltii. Amerikas radi jau bija atsuutiijushi mums AAA (American Automobile Association) bukletus par kempingiem tajos shtatos, ko apceljojaam. Kempingi ASV iedalaas privaatajos un publiskajos (valsts), publiskajos kempingos par nakti jaamaksaa apm. 4 - 16 USD par teltsvietu. Privaatajos ap 20-30USD, starpiiba ir taapeec, ka privaatajos ir arii i-neta, telefona, TV, sateliita piesleegums, baseins vai veel kaut kas bez kaa amerikaanju opiishi nevar iztikt. Teltij jau sateliitu taapat nepiesleegsi:P Publiskajos ir pats nepiecieshamaakais palikshanai, tie parasti ir pie uudenstilpneem, tajos ir tualetes, dzeramais uudens, meedz buut arii dushas, labiekaartotas teltsvietas un pat malka. Miinus - savlaiciigi, ap 7-8 vakaraa jau jaabut kempingaa, jo veelaak paliek tumshs. Noteikti iesaku palikt kempingaa Yellowstone NP, Arches NP, Saguaro NP (kaktusi), pie Glen Canyon, Naaves ielejaa. Taadaas vietaas, ar taadiem dabas skatiem nevienmeer ir viesniicas. Jau pirmajaas dienaas, iepaziistoties ar "plasho un veseliigo" celja malaas aatri dabuujamo eedamo, noleemaam eest taisiit pashi. Galvenais, lai liidzi ir ledus kaste.( tad arii alu var atdzeseet). Cenas lielveikalos ljoti normaalas, kaut kas maksaa kaa pie mums kaut kas daargaaks vai leetaaks. Celjojuma aptuvenaas izmaksas uz 3 cilveekiem uz 3-4 nedeeljaam - mashiina 900 USD, benziins 450, kempingi 200USD, eeshana 500 USD, nacionaalo parku gada karte 50USD = 2100USD ( paariis naktis viesniicaa 200USD). t.i. 700 - 800 USD uz cilveeku. Protams, shis brauciens bija orienteets uz to, lai peec iespeejas vairaak redzeetu. Dienaa videeji nobraucaam 500 km. Naakamnedeelj izbraucam uz liidziigu celjojumu un tad jau atkal buus kaadi jaunumi. Sorry, bildes ir skaneetas:)