11 dienas smaidu zemē, jeb ceļojums nākotnē.

Sa was dee! (Sveicināti!) Noteikti rodas jautājums: „Kāpēc nākotnē?” Lūk Jums atbilde: Kad Latvijā pusdienas laiks, tad Smaidu zemē jau 17˚˚, un 2550. gads. Tajiešu mūzikas ritmos mēģinu sakārtot secīgi notikumus, kas ar mums notika nepilnu mēnesi atpakaļ. Trīs stundas Turkish Airlines salonā, un esam Stambulā. Tur mūs sagaida vietējais gids(labi runā krieviski), un ekskursija pa naksnīgo Konstantinopoli(senais nosaukums) sākas, jo tas ir jaukāk nekā nīkt 8 stundas lidostā. Baudam seno kultūru, pieminekļus, senās pilsētas atmosfēru, sievietes – apbrīno turku vīriešus. Laiks dara savu, un organizēti ļaujamies metāla detektoram(ne visiem viņš ir draugs), lai varētu ieņemt vietas Boing (lielā kā māja), kur pavadam 9 stundas pirms mūsu pēdas skar taju zemi. Tie, kas ceļojuši zin, ka ilga sēdēšana neizpaliek bez kāju izmēru palielināšanās, nepatīkami. Nokārtojam formalitātes un izejot no lidostas mūs apskauj siltums (ap +30). Pirmie iespaidi, skatoties pa autobusa logu ceļā uz viesnīcu, nabadzība blakus debesskrāpjiem. Nav tā, ka atsevišķi rajons turīgiem un nabadzīgiem, viss kopā, tāds kā haoss. Iekārtojamies hotelī, un sākas intensīvs darbs, ko sauc par tūrisma objektu apgūšanu. Apmeklējam vakariņas tajiešu gaumē ar teatralizētu priekšnesumu un Budas – sēdošus, stāvošus, guļošus, gan zelta, gan smaragda. Par guļošo Budu, iespaidīgs – 36m garš un 15m augsts, sezonai mainoties viņš tiek apģērbts. Par sezonām, ir 3 – vasara, lietus un ziema, mēs ieradāmies ziemas sākumā . Galvenās Budas figūras apģerbt atbilstoši sezonai drīkst karalis. Karalim šobrīd ir 80. gadi. Karalis domā par visiem tajiešiem, viņš tiek cienīts. Visā valstī paralēli Taizemes karogam ir arī karaļa karogs. Ļoti daudz karaļa bildes, kur viņš attēlots vismaz uz pusi jaunāks. Turpinam „strādāt” – valdības pils „Grand Palace”, rožu dārzs ar tajiešu dzīves ainiņām, peldošais tirgus, pusdienas braucot pa Kwai upi, nakšņošana Jungle Rafts viesnīcā, kur ieradāmies pēc brauciena absolūtā tumsā ar motorlaivu. Noteikti esat skatījušies filmas par džungļiem un palikušas atmiņā skaņas? Tās mēs izbaudījām, tas ir tik iespaidīgi! Apmeklējam arī sikspārņu dzīvokli, alu. Nemanot esam jau nonākuši līdz Alutajai, tā ir senā Taizemes galvaspilsēta, ko senatnē negantie birmieši nopostījuši. Nakti pavadam vilcienā, kurš atgādina plackarti, noteikti jau atceraties. Pavadonis atnāk un uzklāj migu ar baltiem palagiem un aizkariņiem, lai varat sapņot. Jau klāt Čiang Mai, un protams apmeklējam budistu svētceļotāju mērķi, ļoti grezno Doi Suthep templi. Budai patīk ka zvana, un mēs zvanījām(tracis bija liels), vietējie pat brīnījās, viņi to dara tā klusiņām. Pamazām dodamies uz Čang Rai pusi, apmeklējam pa ceļam lietussargu ražotnīti, zīda austuvi. Apmeklējam tajiešu cilšu pārstāvjus Akha, Lahu, Palong, Yao un garo kaklu cilts. Vecākajai no sievietēm ir 50 gadi, daudzi būs redzējuši TV. Protams vakariņas ar ziemeļtajiešu dejām. Taizemē ir 5000 ziloņu, no kuriem 3000 ir nodarbināti, un pie tādiem mēs ieradāmies, lai baudītu džungļu braucienu. Pēc pārbrauciena pāri kalniem esam nonākuši Zelta trīsstūrī, Mae Sai pilsētiņā – kontrabandistu paradīzē starp Mjanmu, Taizemi un Laosu, kur Taizemē ieplūst lētā ķīniešu produkcija, ne mūsu izpratnē. Tās ir preces ar zināmiem zīmoliem, jo firmas lētā darba spēka meklējumos ir noslēgušas līgumus ar ķīniešiem, un ļauj viņiem daļu no saražotā paturēt savam tirgum. Protams cenas ir daudz zemākas, kā rietumu tirgū. Vai es Jums stāstīju par kaulēšanos? Tas nav normāls pircējs, kurš nekaulējas. Pats lielākais ko man izdevās nokaulēt – 72%!!! Ja sanāk aizbraukt, tad noteikti izmantojiet šo sporta veidu, kaulēšanos. Mjanmā iekļūstam bez starpgadījumiem, pases nākas atstāt uz robežas, kā zināt šai valstī nežēlīgs militārs režīms. Kontrasts momentāls, cilvēki uzbāzīgi ubago, dara to agresīvi. Pēc neliela brauciena ar motorrikšām apskatam ķīniešu un arī vietējos tempļus, izstaigājam nedaudz tirgu, kur tirgotāji ļoti uzmācīgi. Ja esat bijuši 90. gados Rīgas tirgū, tad nedaudz līdzīgi. Veiksmīgi nonākam atpakaļ Taizemē, un var manīt ka visi jūtas atviegloti, emocijām daudz nav laika, jo mūs gaida Laosa. Tur nonākam ar laivu pārceļoties pāri Mekongas upei. Nobaudam uzlējumus uz kobras, skorpiona, žeņšeņa – atšķirības nemanīju. Čang Rai bijām uz nakts tirgu – šopigs, paliek šopings(sargiet makus). Beidzot izdodas nopirkt tārpus ar kuriem uzcienāju darba kolēģus, reakcijas bija dažādas, dažiem garšoja. Lidojam uz Bankoku, lai sēstos autobusā un brauktu uz Pataiju, Siāmas līča krastā(Indijas okeāns). Pasaulē lielākā privātā krokodilu ferma ar šoviem un izstrādājumiem, vakarā Alkazar transvestītu šovs. Ļoti baudāms priekšnesums. Taizemē saka, ja redzi ļoti skaistu un augumā padevušos meiteni, tad tas ir transvestīts. Braucām uz vienu no salām peldēties un baudīt jūras veltes. Uzburiet ainu, 12. novembris Latvijā, brrrrrrrrrrrrrrrrrr. Siāmas līcī +35 maigi silts ūdens......... Pilnīgai kulminācijai jāmin apmeklējums pasaulē lielākajā juvelieru veikalā ar ISO 9001:2000 sertifikātu. Manuprāt, tā varētu izskatīties sieviešu paradīze, iedomājieties viss spīd un zaigo - briljanti, safīri, rubīni, pērles, zelts - sarkans ,dzeltens, balts un blakus vīrietis, kurš var.......... Choke dee! (Visu labu!)