Dažas tēzes Filipīnu apceļotājiem

Filipīnas ir 12.apdzīvotākā valsts pasaulē, ar 92 miljoniem iedzīvotāju, kuri izmitinājušies uz 7000 salām. Vietējie iedzīvotāji pārsvarā ir kristieši. Tātad Filipīnās ir ļoooti daudz cilvēku.

Liela daļa iedzīvotāju mīt galvaspilsētā – Manilā. Tur iesaku nepavadīt laiku, vai pavadīt pēc iespējas mazāk laika. Manila, visticamāk, būs jāizmanto kā tranzīta pilsēta starp apskates punktiem. Jāņem vērā, ka Manilas lidosta atrodas pilsētā, un lai pārvietotos no viena termināla uz otru nepieciešams braukt ar taksi, un dažkārt pat ilgu laiku pavadīt sastrēgumos! Manilā un citur Filipīnās ir divu veidu takši – fixed rate (vedīs uz noteiktu rajonu par noteiktu cenu), un meter taxi – brauc pēc skaitītāja. Nu, protams, vēl trešie – krāpnieki jeb tie, kuri nemaz nav takši. :) Meter taxi ir lētāki. Neizmantojiet iespēju “vienoties” par cenu pirms brauciena, vai tml., jo tā būs 3-5 reizes lielāka par normālo cenu. Filipīnu apceļošanu apgrūtina fakts, ka lai pārvietotos no punkta A uz punktu B, nepieciešams izmantot lidmašīnas, kuģus, busus, takšus, utt. Mūsu brauciena laikā bija , piemēram, šāda diena – mosties 7:00, ar taxi uz prāmi, kuģo ar prāmi 2h, tad ar taxi uz lidostu, lido 2h, tad ar busu 6h līdz galamērķim. Ja jāizvēlas lidmašīnas, tad rēķinieties, ka skyscanner.net neparādīs lielu daļu aviosabiedrību. Lidojumi pašam jāstiķē kopā, izmantojot kādu no šādām aviosabiedrībām: Cebu Pacific, Airasia, Flyzest, pal express. Cebu pacific mūsu gadījumā tika izmantota 4 no 6 lidojumiem. Filipīnās principā “ko darīt” ir trīs “rajonos”: Cebu – šokolādes kalni,

tarsari,

Alona beach ar restorāniņiem pludmales smiltīs

Boracay – pasaules slavena pludmale;

Palawan sala – šeit lūdzu uzmanīgāk – nedomājiet, ka Puerto Princesa (salas centrālā pilsēta) jums izrādīs visu salas skaistumu. Lai saprastu Palawan, jādodās uz El nido – pilsēta, kura sasniedzama 6h braucienā ar busu no Puerto Princesa pilsētas. Šajā vietā tika sarakstīta grāmata “The beach” .

El nido jāpavada vismaz 3 dienas, un jādodas salu tūrēs ar laivām.

Pati pilsēta ir ļoti maza un izvietota jūras krastā. Pilsētā nav elektrības no 6:00 – 14:00 (lielākās viesnīcas ar šādu slimību neslimo, jo ir aprīkotas ar ģeneratoriem). Internets šeit ir slikts. Te var izmantot tikai skaidru naudu, jo nav ne bankomātu, ne banku.

5. 0.7 l vietējā laba ruma pudele veikalā maksā 1 - 1.5 EUR (tā kā rums maksā lētāk par ūdeni, cilvēkiem ar vāju nervu sistēmu neiesaku apmeklēt šo valsti). Slikts rums 0.7 eur. Alus – no 0.5 – 1.2 eur. Ēdienreize ~ 5-15 EUR no cilvēka. Līdzi ņemiet EUR, un uz vietas mainiet uz vietējo naudu. Labākais kurss ir lidostās.

6. Labākais laiks, kad apmeklēt Filipīnas ir februāris, jo tad ir vismazākais nokrišņu daudzums, un temperatūra svārstās +26 līdz +30 grādu robežās.

7. Optimālākais veids, kā nokļūt uz Filipīnām, ir lidot uz Hongkongu, tur pavadīt pāris dienas, un tad tālāk uz Filipīnām. Pa ceļam no Hongkongas uz Filipīnām var apskatīt netālu esošo Macau (jābrauc 1.5h ar prāmi) ar lielāko kazino pasaulē, utt. Šai vietai kā kazino rajonam ir pat lielāks apgrozījums nekā Lasvegasai. Macau Venetian kazino, piemēram, otrajā stāvā ir Venēcija .. :)