Iespaidīgais Reinas ūdenskritums Šafhauzenā (Rheinfall Schaffhausen)

Biedējoša dabas varenība, kas stindzina un aizrauj elpu, bet vienlaikus arī - patiess skaistums, kas apbur katru! Lai to piedzīvotu, jums noteikti jābrauc uz Reinas ūdenskritumu Šafhauzenā, kas atrodas pavisam netālu no Vācijas un Šveices robežas!

Ūdenskrituma izmēri sasniedz 150 m platumu, 23 m augstumu un 13 m dziļumu. Lai arī platumā ar Ventas Rumbu Kuldīgā,(līdz pat 270 m) tas nevar sacensties, tomēr rēķinot caurplūdi, ar 700 000 sekundē to pamatoti dēvē par Eiropā lielāko ūdenskritumu. Šī iespaidīgā dabas spēle radusies pēdējā ledus laikmetā, kad Reina no sava ierastā tecējuma pagriezās uz dienvidiem.

Vienā Reinas krastā ir Vācija, otrā – Šveice, bet ūdenskritums – pa vidu. Tāpēc ūdenskritumu var vērot gan no Šveices, gan Vācijas. Abpus upei – gan Vācijā, gan Šveicē ir ierīkotas skatu platformas, no kurām uz ūdenskritumu paveras elpu aizraujošs skats. Turklāt, ir iespējams arī ar mazu laiviņu piebraukt pavisam tuvu klāt ūdenskritumam un izkāpt uz klints upes vidū.

Skatu platformas ir vairākos stāvos, tā ka ūdenskritumu var redzēt gan no augšas, gan, esot ar to vienā līmenī, gan arī no apakšas. Un, izstiepjot roku, tā vien šķiet, ka tūlīt to ar savu spēku satrieks ūdenskritums, jo tas ir tik ļoti tuvu!

Vienlaikus ar ūdenskritumu noteikti jāredz arī Laufenas pils (Schloss Laufen). No pils paveras lielisks skats uz ūdenskritumu un visu plašo apkārtni.

Un ja gribat pieredzēt īpašu piedzīvojumu, tad esiet pie ūdenskrituma 1.augustā, Šveices nacionālajos svētkos! Vēlu vakarā, kad te ir uguņošana, Reinas ūdenskritums ir brīnumaini skaists!