Noslēpumaini skaistā Skotija

Nevaru iedomāties, kāda būtu mana dzīve bez ceļošanas, tāpēc laiku pa laikam vajadzība dara savu, un ir jādodas ceļā. Tā kā bailes lidot ar lidmašīnu pieņemas spēkā un negribas sagādāt lieku stresu mūsu četrkājainajam bērnam, izlēmu, ka jādodas uz netālo Skotiju, kas ar savām pasakainajām ainavām tālu neatpaliek no manas favorītvalsts Šveices - tik kalnaina, upju un ezeru pilna ir šī dūmakā tītā valsts (precīzāk - daļa no Lielbritānijas).

Par laimi, savu mīļoto skubināt uz garākiem pārbraucieniem nav vajadzības, viņam tas tīk tik pat ļoti cik man pašai, tad nu atliek izplānot maršrutu un droši varam braukt kaut līdz Ķīnai, ja vien brīvais laiks to ļautu.

Mūsu rīcībā bija 4 dienas, un tā kā esam no tiem ceļotājiem, kuriem patīk aizbraukt tālāk, apskatīt un izbaudīt visu pēc iespējas vairāk, tad sameklēju vienas no skaistākajām vietām Skotijā un apvienoju tās vienā maršrutā. Kā dabas mīļotāji, pilsētas izlaižam, lai gan arī tās šeit ir iespaidīgas un redzēt ir tiešām ļoti daudz ko.

Pirmais maršruta pieturas punkts ir omulīgais Luss ciematiņš Loch Lomond ezera krastā, ceļš uz to, lielākoties, ved gar ezera krastu un tālāk tam abās pusēs slejas kalni, tādēļ tas atzīts par vienu no skaistākajiem visā Lielbritānijā. ( A82 )

Loch Lomond
Luss

Šeit tiek paēstas brokastis, izstaipītas visas mūsu 8 kājas un sapņots par to, kā būtu dzīvot tik skaistā ciematiņā. Mājiņas maziņas kā no pasaku grāmatām! Varbūt augstie kalni, kas cēli slejas apkārt ciematiņam un varenais ezers, kuram neredz ne galu ne malu padarīja tās vēl nedaudz mazākas, nekā tās patiesībā ir.

Pat nemāku teikt, vai laiks mūs lutināja, vai tieši otrādi - vējš nepūta, lietus līņāja ik pēc divām, trim stundām, tomēr saulīti visu dienu neredzējām, un tā kā dienu iepriekš ārā plosījās vētra, noprotu, ka jāpriecājās par to pašu!

Turpinam ceļu, nu jau uz kalnaināku apvidu Glen Etive, kur pāris stundas varam nogurdināt kājas un priecēt acis ar skaistajiem kalnu skatiem.

atpūta Glen Etive

Neilgi pirms izbraukšanas uz Skotiju, paspēju pasūtīt, mūsuprāt, ļoooti labu hoteli, (Clan Macduff hotel) netālu no mūsu nākamā pieturas punkta - Glenfinnan. Numuriņš nu neticami mājīgs ar skatu uz ezeru un kalniem. Pirms nonākšanas hotelī, prātojām, ka jāpērk telts, guļammaisi, lai var mosties ar bezmaksas skatu uz ezeru, ieelpot dzestro kalnu gaisu, iemīt taciņu pa rīta rasas noklāto zāli.. bet tiklīdz iekritām mīkstajā un ērtajā hoteļa gultā, tā sapratām, ka varbūt vēl neesam gatavi mainīt savus ceļošanas ieradumus. (giggle)

Slavenais Glenfinnan viadukts redzams daudzās Harija Potera filmās, tomēr Hogvartas ekspresi pa to braucot, diemžēl, tā arī nepaguvām ieraudzīt. Bijām pārāk noguruši, lai uzkāptu kalnā, no kura pavērtos vēl iespaidīgāks skats, tāpēc devāmies vien atpakaļ uz viesnīcu, lai nākamajā rītā izbaudītu skotu brokastis un dotos tālāk uz Skajas salu (Isle of Skye).

Sapratu, ka pieļāvu nelielu kļūmi savā maršrutā, jo nebiju ierēķinājusi laiku prāmim. Nez kādēļ, biju iedomājusies, ka uz salu ved tilts. (dunno) Laika nav daudz un arī laikapstākļi nav necik spīdoši, tad nu izlēmām, ka uz salu dosimies kādā siltākā laikā, lai tad arī apskatītu visus salas dabas radītos brīnumus.

Griežoties atpakaļ no prāmju termināļa, pamanam, ka otrpus krastam ir baltām smiltiņām klāta pludmale. Nevienas dzīvas dvēseles, rāms ūdens un nemierīgs Bucis. 3 būtiski iemesli, lai turp dotos.

Sajūtas, kā kādā no Karību salu pludmalēm, tāpēc šeit tiek pavadīts ilgāks laiciņš, vēlāk gan satikti arī vēl 2 citi suņi ar saviem saimniekiem un kad beidzot Bucis izlēma, ka pietiks nu ārdīdies un pēdējiem spēkiem ievēlās atpakaļ mašīnā, varējām doties tālāk uz 2,5 h attālo Lohnesa ezeru. Jāatzīst gan, ka saprasties ar suņu saimniekiem nebija nemaz tik viegli, bet, ai, kā man patīk tas skotu akcents!

Lohnesa ezers

Grūti nācās atrast vietiņas, kur var piestāt un pastaigāties, jo visur ir nožogojumi. Braucot, pasūtījam vēl vienu suņiem draudzīgu hoteli Kairngorma nacionālajā parkā, iepirkām gardumus sev un savam bosikam un devāmies hoteļa virzienā braucot pa pasakaini skaistu ceļu. (nu labi, ceļš nebija nekas īpašs, asfalta, toties kāda apkārtne!)

Kairngorms ir lielākais nacionālais parks ne tikai Skotijā, bet arī visā Lielbritānijā, tas ir vairāk nekā 4,500 km2 liels un pilns ar dabas brīnumiem.

Braucot uz hoteli, nodomājām, cik šeit daudz kalnu un kā par skādi nevienā nav sanācis uzkāpt - tajā brīdī nemaz nenojautām, ka drīz vien jau kāpsim augstu kalnos, lai apskatītu daudzus jo daudzus ūdenskritumus.

pārāk aizrautīgi vērojām koku galotnes un nepamanījām zīmi "Briesmas, tālāk ceļa nav", līdz nokļuvām pie šauras taciņas, kur vienā pusē klints, bet otrā - stāva nogāze.

Visu vakaru pavadījām braucot cauri milzīgajam parkam, ik pa laiciņam piestājot pie kāda no tūristu apskates objektiem. Interesanti arī tas, ka ik pa laikam varēja manīt patriotisko skotu rakstītos saukļus, lūgumus balsot PAR neatkarīgu Skotiju Skotu Neatkarības referendumā, kas notika pagājušo gadu.. kur tomēr vairākums izvēlējās nobalsot pret.

Nonākot pie mūsu naktsmājām, (East Haugh House) ļoti priecēja personīgā āras terase, arī numuriņš nebija slikts. Apkalpojošais personāls nu tik laipns, ka nav kur piesieties, ko varēja teikt arī par izcili gardajām brokastīm, kuras gan nespējām lāga izbaudīt, lai tik mūsu kundziņam nav pārāk ilgi jāgaida vienam.

Nākamais rīts mūs pārsteidza ar neticami labo laiku - siltu saulīti, skaidrām debesīm, nu diena kā radīta....mājupceļam?! :/ ehh, sasodīts..bet neko darīt, saulaino dienas daļu tomēr paspējam izbaudīt iebraucot kāda ciematiņa (kura nosaukumu es vairs neatceros) parkā, kur izbraucam ar katamarānu, izbaudam saulītes siltumu, apejam apkārt visam ciematiņam un..un vakarpusē jau esam mājās pie sava otra spalvainā puikas, kurš visas dienas mūs no sirds gaidīja atgriežamies mājās.

stūrmanis Bucis

Nobeigumā varu ieteikt - nu aizbrauciet uz to Skotiju takš, heh :) Tik tiešām, nenožēlojām ne mirkli, lai arī laikapstākļi tur visai bieži ir ne no tiem patīkamākajiem, toties arī lietus ir jāmāk izbaudīt. Šeit tiešām gribētu arī izmēģināt ceļot nepaliekot hoteļos (kas arī sanāk diezgan dārgs prieks), bet nakšņojot teltī, jo ir ļoti daudz skaistu vietu, kur drīkst sliet savu telti un kur ierīkotas pat atsevišķas ugunskura vietas.

Tika nobraukti aptuveni 1750 km, iegūti daudzi pozitīvi iespaidi un apēstas veselas 5 šokolādes. Zinām, ka uz Skotiju vēl noteikti atgriezīsimies un ne vienu reizi vien, jo palicis vēl tik ļoti daudz kas neredzēts un nepiedzīvots.

Uz drīzu tikšanos, noslēpumani skaistā Skotija!

vairāk bildes - https://www.draugiem.lv/user/280294/gallery/#/gallery/?pid=387964239

paldies tiem, kas izlasīja un būšu ļoti gandarīta, ja kādu tas patiešām iedvesmos un palīdzēs izlemt par labu ceļojumam uz Skotiju!