Dienvidamerika ar riteni. Otrais piegājiens. Kalni, okeāns un tuksnesis. 5.daļa. Čīle 3

Pēdējais šī ceļojuma posms man joprojām ir pa Atakamas tuksnesi, bet šoreiz pa Klusā okeāna krastu, no kura tikai retu reizi atālinos tālāk par pāris kilometriem. Okeāna tuvums gan nemaina faktu ka te joprojām ir sauss, karsts un neauglīgs. Smiltis beidzas tieši pie okeāna. Lietus te mēdz uzlīt vidēji reizi 200 gados.

Ik pa brīdim gar piekrasti izpletušies gari zvejnieku ciemi ar klusiem un padrūmiem vietējajiem. Lielākā daļa te nevis zvejo, bet vāc krastā izskalotus un man nezināmus jūras augus. Teltsvietas atrast te nav grūti. Okeānā ūdens tik sāļš ka sāli gandrīz var sataustīt ar rokām. Katru vakaru vēroju saulrietu okeānā, saule te noriet ļoti strauji, kāmēr meklēju fotoaparātu pussaule jau ir aiz apvāršņa.

Pāris dienas pēc izbraukšanas no Ikikes ierodos mazā pilsētiņā Tokopiļja, kur apmetos hotelīti. Ieslēdzu kādu vietējo kanālu un ieraugu ka Ikikē tūlīt pēc manas izbraukšanas bijusi spēcīga zemestrīce. Postījumi izskatās diezgan nopietni, cietis arī vietējais cietums no kura izbēguši cietumnieki... Es zemestrīces brīdī gulēju teltī pārdesmit metrus no okeāna un nekā nejutu.

Šis beidzot ir atslodzes gabals, visā ceļā līdz Antofagastai nav nopietnu kalnu, varu mīties nesteidzīgi vieglā solītī. Atslābināties neļauj tikai karstums, ēna te joprojām liels deficīts. Antofagastā arī beidzas mana ceļojuma braucamā daļa. Kopā nomīti 2011 km – īsākais mans ceļojums, bet pilnīgi noteikti pats grūtākais un noteikti arī pats krāsainākais. Domāju ka no šiem 2000km kādus 150 kilometrus riteni esmu stūmis! Ritenis kā jau parasti īsti nav izturējis šos kilometrus, tāpēc to pat necenšos pārdot kādā vietējā velobodē, vienkārši atstāju pie Klusā okeāna un uz atvadām nofotografēju.

Lai piemestu ceļojumam vēl vairāk krāsu esmu ieplānojis sev „atvaļinājumu” – 4 dienas Ikitosā. Kas būtu kautkas pilnīgi atšķirīgs no visa iepriekšējā ceļojuma. Ikitosa ir pilsēta Peru džungļos, tuvumā vietai kur satek Maranjona un Ukajali izveidojot Amazoni. Ikotosa ir lielākā pasaules pilsēta uz kuru neved nekādi ceļi. Te var nokļūt tikai pa gaisu vai ūdeni. Jau esmu iegādājies lidmašinas biļetes, norezervējis lētu hotelīti un izsapņojis kā tik ne laiskošos un atpūtīšos...

Bet... te ir Dienvidamerika un viss nav tik vienkārši saplānojams.

No Antofagastas uz Limu esmu ieplānojis nesteidzīgi, ar krietnu laika rezervi braukt ar autobusu, ceļu sadalot kādos 5 posmos, ik pa brīdim izkāpjot un apskatot apkārtni. Viena pieturvieta paredzēta arī Naskā, kura slavena ar savām līnijām tuksnesī... bet nekā. Ja sākums ir tīri cerīgs tad Arekipā viss pēkšņi apstājas. Biļetes uz Limu nopirkt nevar!! Kas tam ir par iemeslu es tā arī neuzzinu, šeit neviens angliski nerunā, un mana spāņu valoda ir pietiekoši laba tikai lai saprastu ka „ruta cerrada” – ceļš slēgts, un „manjana”, tobiš pienāc atkal rīt...

Par laimi man laika pietiek, bet kad „manjana” es izdzirdu to pašu „manjana”, viss vairs tik cerīgi neizskatās... Un no Arekipas uz Limu ir tikai viens normāls ceļš, un viens ne īpaši normāls, caur Puno un Kusko ar vairāk kā 1000 kilometru līkumu... Tomēr nākas vien braukt pa to. Bet tieku tikai līdz Puno. Ceļš no Puno uz Kusko arī ir „cerrada”!!!!! Tas nozīmē ka uz Ikitosu vairs netieku. Un tā pat nav lielākā bēda, man vairs ir tikai 4 dienas lai tiktu Limā un nenokavētu lidojumu uz mājām. Plāna „b” vairs nav, un visi lidmašīnu reisi arī ir izpirkti... Atliek vien gaidīt kad kāds ceļš būs vaļā. Un tiklīdz es pat teorētiski vairs nevaru paspēt uz Ikitosas lidmašīnu ceļš arī ir vaļā...

Pa ceļām beidzot saprotu iemeslu kāpēc ceļš bij ciet. Nelielā pilsētiņā Čala bij kautkādi nemieri un nemiernieki bij bloķējuši ceļu. Maza pilsētiņa ar pārdesmit tūkstošiem iedzīvotāju bij pilnībā nobloķējusi vienīgo ceļu starp valsts 2 lielākajām pilsētām uz vairākām dienām...

Tā arī tropiskās Ikitosas vietā nodzīvoju 3 dienas pa tuksnesīgo Limu un laižu atpakaļ mājās... kādam laikam iespaidu pietiks!!

Ikike-Tokopiļja-Antofagasta 443 km (kopā 2011 km)