Vācu pulksteņu muzejs Furtvangenā

Jūs pat nevarat iedomāties, cik daudz dažādu pulksteņu cilvēce ir izdomājusi! - No milzīgiem, kas istabā aizņem veselu sienu, līdz tādiem, kas jāpēta ar lupu. Ir pat pulksteņi, kas katru pusstundu spēlē skaistu mūziku un rāda leļļu izrādi!

Lai redzētu šos brīnumus, jābrauc uz Vācu pulksteņu muzeju Furtvangenā (Das Deutsche Uhrenmuseum, Furtwangen). Tas ir tikai pusstundas braucienā no Bērzaines (Freiburg im Breisgau).

Muzeja kolekcija sakrāta 160 gadu laikā, un tajā ir vairāk par 8000 dažādu laikmetu un izmēru laikrāžiem no visas pasaules. Aptuveni 1000 no tiem nodoti apskatei. Tas ir ceļojums laikā - sākot ar saules gaitas vērojumu debesīs, līdz laikam, kas kontrolēti tikšķ mūsu pulksteņu ciparnīcās.

Te pārsteidz daudzo kabatas, rokas, sienas, galda un milzīgo pulksteņu, kas patiesībā ir nekustināmas mēbeles, dažādība. Acis tā vien skrien uz visām pusēm, lai apskatītu sienas, kas noklātas ar tradicionālajiem, visā pasaulē slavenajiem vācu dzegužpulksteņiem - seno amatnieku meistardarbiem.

Te sarindoti arī vienkārši pulksteņa mehānismi bez skaistās apdares kastītes. Un tad ar bērna azartu un ziņkāri var mēģināt noķert, mirkli, kad kuram pulkstenim pienāk apaļā stunda - kurš tad spēlē melodiju un kas tajā brīdī notiek ar šī pulksteņa mehānismu.

Visu gadu apskatāma gan pastāvīgā ekspozīcija, gan tematiskās izstādes. Iespējami arī gida pakalpojumi. Ieejas biļete – 6 EUR, bet ir dažādas atlaides bērniem, skolēniem, studentiem, ģimenēm, invalīdiem, pensionāriem un grupām. Turklāt, katra mēneša pirmajā svētdienā tematiskā izstāde gida pavadībā ir par brīvu.

Tāpēc brauciet uz latviešu centru Bērzaini, kur jūs varēsiet pārnakšņot un gardi paēst! - Un pusstundas braucienā no Bērzaines - būt pārsteigumiem pilnajā Vācu pulksteņu muzejā (Deutsches Uhrenmuseum, Robert-Gerwig-Platz 1, 78120 Furtwangen).

Vairāk bildes skatiet šeit: http://www.tripadvisor.de/Attraction_Review-g651773-d285046-Reviews-German_Clock_Museum-Furtwangen_Baden_Wurttemberg.html