Ciemos pie Veronikas kundzes lauku mājā "Rogas"

Laiks paliek arvien saulaināks, sniegs pamazām kūst. Daba mostas un tas liecina, ka pavasaris jau nemaz nav aiz kalniem. Vakari ir gaišāki un arvien vairāk ceļotāji sāk doties ārpus savas mājas. Tas liek padomāt, ko mēs varam piedāvāt tūristiem Jaunpils novadā, tādēļ vairāku rakstu sērijā apskatīsim, atgādināsim sev un varbūt iepazīsimies ar kādu jaunu tūrisma pakalpojumu sniedzēju, objektu vai aktivitāti Jaunpils novadā.

Nevienu vien reizi tiek teikts, ka Jaunpils novads ir bagāts ne tikai ar kultūrvēsturiskajām vērtībām, bet arī ar cilvēkiem, kas šeit dzīvo un saimnieko. Čakli, radoši un savi zemi mīloši ir jaunpilnieki. Viņi ir neatlaidīgi un turpina darboties, neskatoties uz pārbaudījumiem, kurus dažkārt sagādā valstī notiekošais. Tas liek paskatīties uz lietām savādāk un meklēt veidus kā sevi uzturēt un attīstīt. Tieši pārmaiņu iespaidā, meklējot veidu kā gūt papildus ienākumus un noietu savā piemājas saimniecībā saražotajam pienam, enerģiskā Veronika Smirnova sāka siet savus izslavētos sieru. Par Veronikas kundzes sieru dzirdējuši un tā maigo garšu ir baudījuši ne tikai jaunpilnieki, bet arī kaimiņu novadu iedzīvotāji.

Veronikas kundze ar saviem mīluļiem

Šoreiz gan stāsts nav tikai par sieru, kas gatavots bioloģiskajā saimniecībā. Veronikas kundze vienmēr ir mīlējusi ciemiņus – radus, draugus, kaimiņus, bet nu viņa savas lauku mājas “Rogas” durvis vērs tūristiem, piedāvājot viņiem 4 viesu numuriņus, kuros var nakšņot un uzturēties ilgāku laiku, jo ir pieejama virtuvīte un veļas mašīna. Pēc Veronikas kundzes pieredzes pilsētniekiem ļoti patīk baudīt šo dabisko lauku vidi ar tajā dzīvojošiem iemītniekiem: govīm, aitām, jēriņiem un vistām. Tā ir lauciniekiem realitāte, bet pilsētniekiem piedzīvojums.

Veronikas kundzes gatavotais siers

Viesojoties lauku mājā “Rogas” ir iespējams iepazīties ar sviesta kulšanas, siera siešanas, biezpiena gatavošanas senajām receptēm. Tā ir patīkama nodarbe gan bērniem, gan pieaugušajiem, jo noslēgumā ir arī degustācijas. Pirms viesošanās gan ģimenēm, gan grupām ir jāpiesakās, lai varētu sagatavot receptē nepieciešamās izejvielas.

Senā kultūras nama zāle “Rogās” , kur kādreiz ir notikušas balles, ir ieguvusi skaistu jaunu izskatu un tās plašums ir piemērots kāzu, dzimšanas dienas un semināru organizēšanai līdz pat 60 personām. Veronikas kundze stāsta, ka jau pagājušo gadu šeit nosvinētas pirmās kāzas un balles. Lai atvieglotu organizētāju ikdienu, uz vietas ir pieejami arī trauki svinībām.

Sviesta kulšanas process

Telpas gan siera gatavošanai, gan seno kultūras nama zāli Veronikas kundze ir atjaunojusi gan izmantojot Eiropas Savienības projektus, gan pati ieguldot savus personiskos līdzekļus. Kā stāsta saimniece, viņai padodas projektu rakstīšana un kāpēc, lai to neizmantotu. Piemājas saimniecībā un sadarbībā ar biedrību “Dzīvot zaļi” ir realizēti vairāki projekti, piemēram, projekts “Ciemos pie vecmāmiņas”, kura ietvaros arī iekārtota vecmāmiņas istaba ar senlaicīgām mēbelēm.

Jautājot vai arī turpmāk izmantos projektu finansējumu, Veronikas kundze atbild, iespējams, bet ne šogad. Šogad ir laiks atpūsties un pieķerties pie apkārtnes labiekārtošanas, ir idejas puķu dobēm un taciņām. Darbs neapstājas, vienmēr ir ko darīt.

Elles kalna ieeja

Dodoties pie Veronikas kundzes, pa ceļam, Viesatu virzienā, atrodas arī Elles kalns – unikāls ar savām mūrētajām laukakmens ejām, kurās 2009.-2010. gadā pateicoties AS “Latvijas valsts meži” veikta rekonstrukciju. Šī ir lieliska vieta nelielam piknikam un atpūtai. Tiem, kas nav vēl redzējuši atjaunotos Elles kalnus, noteikti ieteiktu šeit paviesoties.

Noslēgumā atliek tikai novēlēt Veronikas kundzei izturību, jaukus un mīļus ciemiņus! Viesošanos pie Veronikas kundzes var pieteikt pa t. 29199848 vai pa e-pastu: veronika.rogas@apollo.lv.