Ziemassvētki Amsterdamā

24. decembrī rīta pusē kāpām lidmašīnā un ar ziņkārības noti emocijās nespējām sagaidīt, kas mūs sagaidīs nolaižoties. Lidosta liela, ejam garu ceļu, lai saņemtu somu, tiekot galā at to uzreiz iznākam Shiphol iepirkšanās centrā. Jā - ja nav bijis laiks pastaigāties pa lielveikaliem, lidostas ēkā ir iepirkšanās centrs, apģērbu un apavu veikali, suvenīri un kafejnīcas, principā viss, ko vajag pēdējā mirklī, ja nu kaut kas aizmirsies. Dodamies uz kasi, lai nopirkstu metro biļeti līdz Amsterdamas centram. Jāgaida vien dažas minūtes un esam jau divstāvīgajā un visai mājīgajā vilcienā. Brauciens ilgst aptuveni 15 minūtes un esam klāt. Stacija visai līdzīga mūsējai. Ņemam karti un sākam meklēt kur ir mūsu viesnīca, sākumā gan nedaudz pariņķojām, bet izrādās viesnīca ir dažu minūšu attālumā no stacijas uz palielas ielas pa kuru iet arī tramvajs. "Noparkojamies" un dodamies nedaudz apskatīt pilsētu, lai būtu skaidrs kas ir kas. Visur riteņi! Un ne tādi, kādi pie mums skaitās labi riteņi ar 50 ātrumiem un visādām ekstrām. Tādi riteņi, kādus mēs metam ārā, tur riteņu veikalā maksāja 150-300 eiro! Varbūt ideja biznesam? Hehe Apstaigājam krustu šķērsām visu pisētu. Nekur nav līdzīgi veikali maximām un rimi, vien aizmaldoties tālāk no centra ieraudzījām pirmo pārtikas veikalu līdzīgu supermārketam. Ir jau diezgan vēls un nolemjam, ka neatliksim uz rītdienu sarkano lukturu ielas apmeklēju. Biju vīlusies, jo iztēlojos to visu pavisam savādāk. Cerēju ieraudzīt kaut ko līdzīgu Vecrīgas ielai ar vitrīnās dejojošām sievietēm, kas aicina kādos bāros vai klubos, bet izrādījās, ka izslavētā sarkano lukturu iela ir šaura ieliņa ar dažiem atzarojumiem, kurās izbūvēti stikla kambarīši, kas izskatās pēc solārija studijas kabīnītes, kurā kāda sapīpējusies meitene ar izmocītu smaidu mēģina tevi iekārdināt uz ienākšanu. Tā kā ir pirmssvētku vakars, kambarīši patukši, dažos ir iekšā sarkanās dāmas, dažos vienkārši tukšums, bet lielākajā vairākumā aizkariņi jau aizvilkti....Klienti atnākuši. Pēc paziņu ieteikuma nolemjam apmeklēt ari BULLDOG coffee shopu. Tie veseli trīs atrodas tieši paralēli sarkano lukturu ielai. 2 Marokas hašiša džointi - 7 eiro. Izmēģinam uz četriem vienu, lai saprastu kas par mantu, un priecājamies, ka otru atstājām vēlākam laikam. Jautrs prāts, traka ēstgriba un klejojot kaut kur uz priekšu nokļūstam pie restorāna, kurā ieturam īpaši bagātīgas svvētku vakariņas. Vienam cilvēkam bez dzērieniem ~20 eiro. Dažādi menu varianti. Es izvēlējot tomātu zupu, vista ar kartupeļiem un salātiem + desertā saldējums ar augļiem un putkrējumu - 16.95 eiro. Dodamies atpakaļ uz viesnīcu, jo esam ļoti pārguruši. Miegs bija īpaši salds. Nākamā diena ir kultūras objektu apskates diena. Sekojam "Amsterdamas ceļveža" ieteikumiem, apskatam dažādus laukumus, ēkas, izbraucām ekskursijā pa kanāliņiem ar kuģīti (8eiro). Uzzinam, ka pilsētā ir 100 izbūvēti kanāli un veseli 1000 tiltiņi. Braucot ar kuģīti var lieliski ieraudzīt cik šķības ir mājas. Dažas tik šķības, ka būtu bailes tādā dzīvot. Visām mājām augšpusē ir virves ar āķiem galā, ar kuru palīdzību mēbeles nogādāt dzīvokļos caur logiem, jo ieejas durvis mājās pārsvarā ir ļoti šauras, ka tajās kaut ko dabūt iekšā ir praktiski neiespējami. Dienas gaitā apmeklējam ļoti daudz dažādas kafejnīcas, lai ik pa laikam pasildītos ar tēju vai kafiju. Vidējās cenas gan kafijai, gan tējai ir 1.70-2.50 eiro. Ieturēt mazu maltīti kopā ar tēju vidēji izmaksā 8-10 eiro. Daudzajos bulciņu veikalos normāls gaļas pīrādziņš maksā ap 4-5 eiro, hot dogs 5-6 eiro, picas šķēle vidēji 4 eiro. Pamazām jau vakars klāt un dodamies uz viesnīcu atpūsties un gatavoties pēdējās dienas iepirkšanās tūrei. Pamodāmies ar labu garstāvokli - beidzot veikali! Paēdam brokastis viesnīcā, saģērbjamies gana silti un dodamies uz tuvo kvartāliņu, kur atrodas daudz veikalu un pa kuru var nokļūt pie pilsētas labākā iepirkšanās centra. Vilšanās! Visi veikali ir ciet. Nīderlandiešiem svētki ir svēta lieta un visi apģērbu veikali, iepirkšanās centri ir ciet. Nolemjam, ka pilsēta krustu šķērsu izstaidāta un jau visas ielas zināmas no galvas- jādodas ārpus pilsētas. Pirms tam apmeklējam pilsētas parku, kur par spīti Ziemassvētku rītam čum un mudž no skrējējiem! Parks skaists, liels un gaišs, ar vairākiem dīķīšiem. Ceļvedī tika ieteikts apmeklēt piejūras pilsētiņu Volendam. Iegādājamies biļetes centrālajā stacijā un dodamies ekskursijā, lai atrastu mūsu autobusa pieturu. Beidzot tas ir izdevies un salstam vēl aptuveni 20 minūtes, kamēr beidzot sagaidam ērto autobusu. Ja nemaldos, biļetes cena bija 6 eiro, un to var izmantot visu dienu braucot ar tās pašas firmas autobusu. Beidzot nokļūstam pilsētā. Uz kartes izskatījās lielāka. Īsta vecumdienu paradīze. Klusa, gandrīz nevienas mašīnas, kā par brīnumu arī riteņu ir maz. Ejam tik taisni un nokļūstam uz,laikam gan, galvenās ielas, uz kuras tad beidzot ir dzīvība. Atkal kafejnīciņas, kurās sasildīties, bezgalīgi daudz suvenīru veikaliņu. Paēdam pusdienas un izstaigājam šo vienīgo dzīvīgo ieliņu. Jau pēc stundas esam autobusā un priecājamies, ka varam atkal atgriezties skaļajā Amsterdamā. Izlejam, ka vakarā jāaiziet uz kādu klubiņu vai bāru iemalkot dažus kokteiļus un padejot. Bet kokteiļu bāru grūtāk atrast bārā, kas ar mānīgu izskatu un nosaukumu Teaser, tā vien aicina iekšā, ir atrodams vien alus. Pēc pāris šādām vilšanās reizēm izlemjam, ka jāiet vien kaut kur iekost un iedzert vīnu. Urra! Ja nemaldos, Azerbaidžānas, vai kādas līdzīgas valsts restorānā mums piedāvā vīnu. Baltvīns un sarkanvīns, sausie, tikai viena veida. Nu neko, nobaudam to, un dodamies uz viesnīcu skatīties filmas. Laba liste bija - Karību jūras pirāti, Madagaskara. Bija ko skatīties! Dodos gulēt ar domu, ka beidzot rīt došos mājās. No rīta, dodoties uz staciju, apskatu pilsētu un nodomāju, ka jāatrgriežas šeit varbūt pēc gadiem pieciem tulpju ziedēšanas laikā. Šoreiz man nepatika. Varbūt aukstuma un izpalikušās iepirkšanās dēļ? Jebkurā gadījumā - savdabīga pilsēta. Vidējās izmaksas. Lidojums ~150 ls personai (Air Baltic) Viesnīca ~300 eiro divvietīga istabiņa ar dušu (3*, brokastis, pašā centrā, Avenue hotel) Biļetes - metro 4.30 eiro vienā virzienā, tramvajs 1.60 eiro uz stundu, autobuss 6 eiro līdz Volendam, var lietot visu dienu ar šīs firmas autobusiem. Ekskursijas - 8 eiro canal bus( ekskursija ar kuģīti pa kanāliem) Vodka museum - 7.50 eur Madam Tussauds - 18 eiro Extra ice cold bārs - 12 eiro Marihuānas vēstures muzejs - 3.50 eiro