Parīze 3 dienās.

Atcerieties ka Wizzair lidmašīnās nesēž pēc noteiktiem kārtas numuriem,es to nezināju un mierīgi sēdēju,nesaprasdams,kapēc visi stāv rindā,jau stundu iepriekš,bet sēdvietas tāpat atradās!

Cik es zinu, vislētākās guļamvietas Parīzē var dabūt hoteļos HIPOTEL,uz diviem numuriņš ir 41EUR/24h.

1.diena: Es esmu pieradis orientēties pēc vienkārša kartes,kuras var dabūt jebkurā viesnīcā! Metro sistēma Parīzē ir vienkārša un tā ir katrā tādā kartē. Daudzās metro pieturās ir informācijas centri,kur var uzprasīt ,lai blakus esošajos biļešu aparātos jums nopērk biļetes,es paņēmu uzreiz 20gb.No viesnīcas izejam ap 9.00 no rīta,ar metro aizbraucām līdz pieturai Pigalle,tas rajons esot kā sarkano lukturu kvartāls.No šīs pieturas ejam augša kalnā. Tur ir milzīga bazilika,vieta saucās MONTMARTE. No kalna redzama visa Parīze. No kalna ejam lejā tieši pa Pigalle ielu. Visu ielu nogājām,tā arī neko saistošu ar sarkano lukturu ielu neredzējām. Aizgājām līdz operai(opera garnier)-noteikti apskatāms objekts. Aiz operas atrodas lielveikals(La fayette galieries) tas sastāv no trīs lielām ēkam viena otrai blakus.Noteikti jāuzbrauc uz jumta terasi,lai palūkotos Parīzes panorāmu bez maksas.Turpat uz Haussmann ielas,liekas Nr.26 ir veikals PARIS LOOK ,tur var nopirkt daudz lētās labas smaržas.Tālāk ejam uz CONKORDE laukumu,kas jau ir Elizejas laukos.No šī laukuma dodamies uz triumfa arku(ARC de Triomphe). Uz šīs ielas(Avenue des champes Elysees) visa veida brendu veikali,arī Burger Kings. Kad aizejam līdz arkai,tad jau ir ap pieciem vakarā.Triumfa arka ir ļoti augsta un tur jādodās tikai ar kājām pa vītņveida pakāpieniem. Ir vērts uzkāpt,skats lielisks. No arkas dodamies uz viesnīcu un klāt esam jau ap astoņiem.

2diena: ar metro braucam uz Viktora Hugo laukumu(place VICTOR HUGO), no turienes dodamies uz Eifeļa torni. Jau pēc pāris kvartāliem ir redzamas divas puslokā uzceltas lielas ēkas,pie šīm ēkām afro puši uzmācīgi tirgo eifeļu tornīšus.Ignorējam.Tālāk liela terase,no kurienes par pafočīties uz Eifeļa fona. Šajos dārzo redzamas palmas. Ejam pāri Seinas upei uz pašu Eifeli. Eifelī braucam tikai līdz otrajam stāvam ,jo pats tornis ir mākoņos. Ir vērts uzbraukt. No Eifeļa torni ejam taisni pa parku uz Ecole Militaire-liela ēka,bet nav publiska.Nogriežamies pa kreisi un apciemojam Musee de L'armee.Tālāk taisni uz Seinu,lai nonāktu vakardienas vietā CONCORDE laukumā,taču šoreiz ejam uz otru pusi-Luvras muzeju(MUSEE du LOUVRE). Ja grib tā nopietni izstaigāt Luvru,tad ir vajadzīga visa diena,muzejs sadalīts trijās daļās,kur katrai aplūkošanai vajag vismaz trīs stundas.Tur iespējams ieraudzīt MOnas Līzas gleznu un citus lielus šedevrus. Mēs izejam no muzeja līdz ar slēgšanu(18.00).No turienes uz Place Royal, bet tajā ēkā iekšā netikām,tad dodamies uz viesnīcu un ir jau 20.00.

3.diena: Ar metro uz pašu centru,lai apskatītu NOTRE DAME,dievmātes katedrāli.Turpat ir atrodama arī valdības ēka ar zelta vārtiem.Tur ir iespaidīgas ēkas apskatīšanai. No turienes dodamies ar metro uz Versaļas pili(CHATEAU DE VERSAILLES). Tā ir ļoti liela un krāšņa pils,kur dzīvojuši Francijas karaļi,viss tur ir barokā,apzeltīts un no marmorā,dārzs arī ir milzīgs un interesants.Tur pietiek ar pusdienu.Pēc slēgšanas(18.00) braucam uz viesnīcu.No Versaļas ir jāpērk atsevišķa biļete uz centru 3.5EUR.

4.diena. vakarā mums jālido prom,līdz lidostai ir jābrauc 1h,mums paliek vēl daudz laika un mēs to pavadām vienkārši izbaudot Parīzes lielveikalus-Galeries La Fayette.

Sarkano lukturu ielu atradām Belleville rajonā un laukumā,tas ir ķīniešu laukums un tur ir daudz ķīniešu meitenes ,ķīniešu veikali un ēstuves. Tur ir arī tirgus ielas garumā.

>no lidostas,ja lido ar Wizzair,kas atrodas 86km no Parīzes,jābrauc ar autobusu,kur biļete maksā vienai personai 17.00EUR.

>Sabiedriskais transports 2EUR.Ja pērk aparātos,tad 1,40EUR.

>Tūristu publisko vietu ēstuvēs un kafeinīcās tēja maksā 4,5-5.00EUR

>trīstūra kūciņa no 2.50 līdz 13.00 EUR

>salāti no 13.00EUR

>otrais jeb arī mūsu bizness pusdienas var dabūt no 13.00 līdz 26.00EUR.

>Uzkāpšana Triumfa arkas muzejā 9.50 EUR.

>Uzbraukt līdz Eifeļa torņa 2.stāvu 9.00EUR.

>Luvras muzeja apmeklējums 12.00EUR.

>Versaļas pils un dārza apmeklējums ir 18.00EUR.

Jā iet ar kājām,tad sanāk lētāk.