Pueblo Espanjol (Spānijas Ciemats), Barselona

Pueblo Espanjol tulkojumā nozīmē Spānijas Ciemats, tas ir vesels arhitektūras muzejs zem atklātām debesīm, kurš izpleties 49.000 kv.m. lielā platībā. Šis ir ievērības cienīgs komplekss, kas sastāv no 117 ēkām, 30 dažādiem veikaliņiem un 18 restorāniem. Šeit apkopotas vislavenāko, tipiskāko visas Spānijas ēku kopijas, kas pārstāv dažādus arhitektūras laikmetus. Piemēram, aizsardzības mūris ap Spānijas Ciematu – kopija no viduslaiku cietokšņa Avilas pilsētā. Galvenais laukums Pueblo Espanjol kompleksā – Plasa Major – veidots kā tipisks daudzu Spānijas pilsētu centrālais laukums.

Spānijas Ciemata izveidošana ir saistīta ar Vispasaules izstādes norisi Barselonā 1929.gadā, pēc kuras bija plānots šo kompleksu demontēt. Tomēr šī projekta panākumi bij tik grandiozi, ka tika pieņemts lēmums saglabāt šo kompleksu kā kultūras pieminekli.

Šeit atradīsiet mājas no Aragonas, Borgosas, Navarras, Sorijas, Kastīlijas, Teruelas un Katalonijas reģioniem. Tāpat iespējams Spānijas Ciematā aplūkot Valderrobles pilsētas rātes mājas kopiju, slavenās Santjago De Kompostellas kāpnes Galīsijas reģiona māju ielenkumā. Principā, - katra ieliņa šeit ir veltīta tā vai cita reģiona raksturīgajām ēkām.

Katalonijas Arhitektūras muzeja teritorijā, ko vēl dēvē par Amatnieku pilsētu, atrodas vairāk kā divdesmit amatnieku darbnīcu, kur iespējams novērot amatnieku darbu izgatavošanas procesus un vēlāk iegādāties pagatavotos ādas, stikla pūtēju, keramikas un juvelieru izstradājumus.

Spānijas Ciemata teritorijā atrodas dažas izstāžu galerijas, kur iespējams aplūkot mūsdienu mākslas darbus: Frana Daurelja laikmetīgās mākslas muzejs (Pikaso, Miro, Dali, Tapiess, Barselo, Čiljida u.c.) un Skulptūru dārzs (36 skulptūras no 27 dažādiem māksliniekiem, kuri radījuši skulptūras ar dažādām metodēm, stiliem un materiāliem).

Pastaigājoties pa Spānijas Ciemata ieliņām, ir iespēja ielūkoties kādā no daudzajiem restorāniņiem un nomeģināt spāņu tradicionālos ēdienus un uzkodas. Bez tam vakaros šeit notiek dažādi pasākumi, sākot no koncertiem un beidzot ar flamenko šovu un vīnu, sieru un hamona degustācijām.