Kā mēs gājām Trīras karnevālu lūkoties...

Karnevāls ir ļoti sena un jautra tradīcija Vācijā. Pirmie karnevāli Vācijā tika organizēti jau 13. gs. Lielākie un pazīstamākie Vācijas karnevāli ir Ķelnē, Diseldorfā un Maincā, bet arī mazākās pilsētiņās ir sastopami karnevāli. Mēs šogad palikām Trīrā un piedzīvojām tās karnevālu, kas arī bija pietiekoši izklaidējošs.

Karnevālam sāk gatavoties jau 11. novembrī, bet tā kulminācija ir Rosenmontag (Rožu pirmdiena) februārī, kad ielās izbrauc karnevāla parāde - maskās un tērpos pārģērbušies dalībnieki lielos izpušķotos ratos jeb kuģos. Parādes dalībnieki gājiena laikā no lielajām laivām kaisa saldumus.

Arī skatītāji var pārģēbties, bet var ierasties nepārģērbušies. Maskas var būt gan dārgas veikalos pirktas par visdažādāko tematiku, gan pašu kombinētas, var arī būt tikai make up uz sejas, galvenais, ka paši jūtas labi un ir prieks.

Mēs šogad bijām nolēmuši pārģērbties par čigāniem. Es uzvilku kažoku, ko reiz biju nopirkusi e-bay izsolē, bet dzīvē tā arī nekad nebiju uzvilkusi, matos iesēju lakatu un aiz tā aizspraudu sarkanu rozi - izdevās pavisam bezgaumīgs pārspīlēti piedauzīgs sievietes tēls - tieši tas, kas karnevālam nepieciešams. Maikls uzlika parūku, uzlika make-up un uzvilka vecu, garu mēteli - arī pietiekami bezgaumīgi un atbaidoši, lai cilvēki uzreiz saprastu, ka tā ir maska. Vēlāk pilsētā satikām pāris draugus, viens no viņiem bija pārģērbies par metālistu un uzkrāsojis briesmīgas melnas ūsas, otrs gan bija ieradies tāpat bez nekādām maskām, bet mēs viņam uzlikām velna radziņus, kas arī izskatījās smieklīgi.

Karnevāls varēja sākties.

Pie karnevāla svinībam tradicionāli protams pieder alus dzeršana, kā nu bez tās Vācijā.

Pasākuma beigās bijām arī savākuši nelielu kaudzīti ar saldumiem, kurus visticamāk tā arī neapēdīsim, jo pārsvarā tās ir karameles, bet karameles man negaršo. :-)