Trijaas dienaas pa Igaunijas rietumpusi

piektdienas riitaa izbraucam un sveetdienaa ap 21 esam Riigaa!! Liidz robezhai Ainazhos celjs ir taals, jo remontdarbu deelj nemitiigi jaaapstaajas. Braucam ar savaam mashiinaam, vienkaarshi atpuusties. Robezhaa nav probleemu un priecee, ka muusu kaiminji celju attiistiibaa tikushi par mums taalaak 90% celji ir vienkaarshi labi. Prieks arii par to, ka visai biezhi redzama ziime ar aatruma ierobezhojumu 100. un igaunji brauc labi, bet neskrien, laikam augsto sodameeru deelj. Arii braukshanas kultuura shkjiet labaaka kaa pashu maajaas. Par nomaldiishanos nav jaadomaa, jo visur ir saliktas ziimes, aizbraukt garaam gruuti, apskates objekti atziimeeti, pilseetas noraadiites, eestuves arii. Apgruutina vien tas, ka vairums noraadiitie apskates objekti ir igauniski. Te arii maaciibu stunda bazniica vinju valodaa ir kirik:) braucot ar praami uz Saaremaa noshaavaam greizi, jo iebraucaam joslaa, kura paredzeeta rezerveetajaam automashiinaam, tas taadeelj, ka noraades atkal igauniski. Vinji tur saprot gan krieviski, gan angliski, bet gadaas arii pa taadam ar kuru saprasties var tikai ziimju valodaa!! Tauta izpaliidziiga, bet nu leeni gan...:) Kempingus iesku samekleet jau ieprieksh un sazvaniit. Pirmajaa naktii reekinaajaamies ar vienu, kur mums pateica, ka to rezerveejusi kaada firma, guleejaam pie juursas pashaa saaremaa taalaakajaa galaa, netaalu baaka no kuras var redzet Latviju. Otrajaa naktii braucot uz kempingu, kas atziimeets kartee secinaam, ka taada tur nav. labi, ka izpaliidziigie igaunji aizveda muus liidz vietai, kur var nakshnjot. Laiciigi vajag apskatiities liidz cikiem kas straadaa un vai nav kaadi sveetki, jo mees vienaa no cietokshnjiem netikaam, taadeelj, ka bija viina sveetki. Cenas nedaudz augstaakas kaa mums, eediens iipatneejs, bet iesaku uz saaremaa nogarshot zivju zupu!! Katraa zinjaa ja ir doma braukt uz trim dienaam, kaa mees, tad lielaa steigaa liidz tallinai var tikt!!Mums pietruuka laika, bet iespaidi labi! Nu der varbuut panjemt liidz elementaaraako vaardniicu, ja nu kas!!