Prezidenta dienas nedēļas nogale jeb 4-day weekend!

Ir pagājusi viena nedēļa, bet liekas tik daudz kas piedzīvots.

Atvēru bankas kontu, saņēmu pasta adresi, iegādājos vietējo telefona nummuru un nenocietos pieķert klāt arī 2GB internetu, lai var visu laiku būs tiešsaistē.Telefona prieki man izmaksās 40$ katru mēnesi..4dien nolēmu izeiet paskriet vietējā parkā un mana pārliecība par - es taču te visu zinu! beidzās ar to,ka apmaldījos, nobeidzās telefons, sāka satumst un neatlika nekas cits, kā dežūrēt uz ceļa, kamēr garām brauks parka rendžers un nogādās mani atpakaļ civilizācijā.

Tā kā priekšā bija garā 4 dienu nedēļas nogale, tad gribējās darīt da jebko, lai tikai nebūtu jāsēž mājās, atradu dzirdošas ausis un uz jautājumu - braucam uz Filadelfiju vai Ņujorku? abilde bija - OK! Līdz pat 5dienas rītam neticēju,ka kautkur došos, jo nebija ne plānu, ne viesnīcu NEKĀ! Sapakoju 3 dienu somu un iekāpjot auto maršruts bija: Filadelfija, iespējams nakts tur un tad IESPĒJAMS uz 2 dienām Ņujorka. Tā kā tajā dienā ceļi bija brīvi un labi braucās, pusceļā uz Filadelfiju GPS maršruts tika nomainīts uz "Ņujorka". Pateicoties iepriekš iegādātajam vietējam telefona numuram un internetam varēja tikt uzsākta viesnīcu meklēšana u.t.t.

Palikām salīdzinoši lētā lidostas viesnīcā Newarkā (Ņūdžersijas štats, kuru no ņujorkas pilsētas šķir vien viens tilts), no kurienes ar diviem transportiem varēja nokļūt līdz pašam Manhetenas centram. Kā vienmēr ne bez piedzīvojumiem vilcieniņi bija sajukuši prātā un nācās vizināties pa lidostas termināliem 3-4 reizes. Izkāpjot no īstā vilciena un izejot pilsētā, secināju,ka esam pie Madison Square garden (mājas New York rangers hokejistiem un visiem lielākajiem NYC koncertiem) un šeit notiek neparedzēta aktivitāte. Prasot , kas notiek, uzzināju,ka šī ir All stars nedēļas nogale un šobrīd notiek slavenību spēle, tāpēc iekšā iekļūt nebūs iespējams. Nu neko, sabildēju All stars krekliņus un tālāk jau varēja doties Time square virzienā. Pa ceļam pamanīju krāsaino Empire state building torni, kas tiek izgaismots par godu dažādiem svētkiem. Šājā gadījumā Prezidentu diena, kas tiek svinēta par godu vairāku prezidentu dzimšanas dienām šajā laikā, kuras tiek apvienotas vienā pirmdienā un nodrošina brīvdienu. Kā vienmēr Taimskvērs ir Manhetenas aktīvākā un krāsainākā vieta - reklāmas, cilvēku pūļi, online reklāmas, kur pats vari nokļūt uz lielā ekrāna un daudzie maskās saģērbtie multfilmu varoņi,kas raujās nobildēties, lai tikai nopelnītu kādu dolāru.

Ceļš uz Centrālparku, tas tumšs un tukšs - sniegais un ledains. Ārā auksts, iegājām lielveikalā saslidīties un atradām foršu restorāniņu, lai paēstu. Blakus piesēdās kundze, kas šeit dzīvo jau gadiem un neskopojās ar stāstiem par savām iepriekšējām dzīvēm un savu tagadējo dzīvi, Ņujorku, vietām, kuras vēts redzēt un beigās māksliniece uz čeka uzzīmēja karti ar norādēm, ko vērts redzēt. Kundze stāsta, ka vietā, lai maksātu ielas naudas par kruīzu uz Brīvības pieminekli, ir kāds cits kuģītis, kas kā transportlīdzeklis pa velti pārvadā cilvēkus uz blakus salu. Varam vizināties ar to, sabildēties ar pieminekli, pastaigāties pa salu un mierīgi pa velti atvizināties atpakaļ uz Manhetenu. Un Viss pa velti!!! Pēc vakariņām secinājām, ka nu jau ir ap desmitiem un vajadzētu virzīties atpakaļ uz viesnīcu. Tā kā ir labi paēsts, iesim ar kājām. Ja jau ar kājām, tātad pa ceļam vēl jāapskata Radio city mūzikas halle un Rockfeller centre. Paveicās pie Rokfellera centra noķert arī Latvijas karogu, skulptūru un slidotavu visā krāšņumā, bet arī šeit notiek kautkāda negaidīta rosība, bet par to vēlāk..

Mājupceļš uz viesnīcu beidzās ar to,ka pāris no priekšējā sola sāk grozīties un prasīt citiem, cik tālu vēl līdz lidostai un izrādās esam VISI aizbraukuši pārāk tālu. Ir pusnakts Newarkā un bariņš iebraucēju (mēs) cenšās samenedžēt vilcienus, lai nokļūtu līdz lidostai. Tikai vēlāk uzzinājām, ka tas esot viens no bīstamākajiem rajoniem, bet viss ir labs, kas labi beidzas. Salds miegs. Starp citu - ziņās stāsta, ka Ņujorkā sasniegts jauns rekords - nav neviena nogalinātā 12 dienas!!!! (Tas neattiecas uz rajonu, kurā atradāmies, jo tā bija Ņūdžersija)

Nākamā diena, ārā jau lielāks vējš un solās sniega vētra. Plānā Ņujorka no Rokfellera jumta un Brīvības statuja. Pieejot pie Rokfellera centra visi valstu karogi bija noņemti un to vietā karājās melno karogi ar uzrakstu: LNS 40. Ko tas nozīmē? Nav ne jausmas! Bet apkārt saceltas teltis, sāk skanēt sirēnas un parādīties pa limuzīnam. Braucam uz Top of the Rock skatu laukumu. Skats no augša vienkārši pasakains, lai gan var redzēt, kā ar minūtēm skats pasliktinās un tuvojas solītā sniega vētra. Bildes, sajūsma un tālākais virziens ir Brīvības statuja. Ar kājām gabals izrādās lielāks kā gribējās, bet maršruts ir Rockfeller centre- piektā avēnija- Empire state building - Flat iron building- Little China- World trade centre - Wall street. Ārā mežoīgi auksts un sāk satumst, mazās ķīnas rajonā ir skaidrs, ka nav vairs jēga steigties uz Brīvības statuju, jo tāpat neko vairs tumsā nevarēs redzēt, tāpēc maršruts samazinās uz World trade centre un varbūt Volstrītas bullis.

World trade centre pazudis no skata, pēc kartes viņam turpat vien blakus jābūt, bet viņa vienkārši nav!!! Izrādās, ka sniegs un krēsla to padara neredzamu pa gabalu un tikai pienākot pie pašas ēkas tā parādās visā krāšņumā. Ir šausmīgi auksti un gribas saslidīties, ieejam īru bārā, kas atrodas turpat netālu. Bārā iepazīstamies ar Niku, elektriķi, kas strādā World trade centre un ieskrējis atpūsties pēc darba dienas. Pēdējā laikā darba tik daudz, ka visi strādā pa 6 dienām nedēļā. Niks ir dzimis un audzis Ņujorkā, viņš atzīst, ka viņi jau no bērnības ir pieraduši strādāt daudz un vienmēr visur steigties. Viņi nemākot pat lēni pārvietoties, viss vienmēr ir steigā. Niks 20 gadus atpakaļ dzīvoja Manhetenā, labā dzīvoklī labā rajonā, bet tad cenas auga auga auga un uzauga tik lielas,ka fiziski pat strādājot 6 dienas nedēļā un pelnot 55$ stundā viņš fiziski nespēja "pavilkt" rēķinus. Tagad Ņujorkas centrs pieder iebraucējiem un jaunbagātniekiem. Orģinālie Ņujorkeiši ir izdzīti uz dzīvi Bronksā vai Kvīnsā. īres cena svārstās ap 8000$ mēnesī. Vienistabas dzīvokļa cenas ap 80 000-90 000$.... lai gan turpat pāri tiltam Ņūdžersijā par tādu pašu naudu var nopirkt māju ar dārzu! Niks stāsta, ka pēc 9/11 traģēdijas nākamās ēkas tiek celtas ar tādu drošību, ka pat bumba tās nespētu nojaukt. Tagad zem WTC notiek pazemes pilsētas celšana ar veikaliem u.t.t. Viņa pašreizējā darba vieta ir 150m zem zemes ar skatu uz World trade centre (tā ir taisnība un tika parādīta arī bilde no pazemes ar skatu uz WTC). Labi pavadīts vakars Īru bārā,bet tomēr ķeksītim man vajadzēja atrast arī Valstrītas bulli. Tā kā visu dienu nebija sanācis laiks paēst un Taimskvērā atradās Foresta Gampa restorāns Bubba Gump, nevarēja list garām tādu iespēju un nepaēst tur. Ēdiens brīnišķīgs! Cenas arī :D Fonā 24/7 Forrest Gump filma. Viesnīca, miegs.

Pēdējā diena Ņujorkā, nu jau temperatūra arā ap -10, -15 grādi un vējš tāds, ka uzturēties ārā nav iespējams, noskaidrojam, kā var no Ņūdžersijas puses piebraukt ar mašīnu tā lai var redzēt Brīvības pieminekli un tā arī daram. Seko skrējiens uz bildēšanos, bildes un skrējiens atpakaļ uz mašīnu.

Ceļš uz Filadelfiju. Skaista, tīra pilsēta. Ļoti tendēta uz mākslu. Filadelfija ir bijusi ASV galvaspilsētu un tajā atrodas lielais dārgums - neatkarības zvans, tā kā ārā ir mežonīgs aukstums, tad tik cik izstaigājam obligātos apskates objektus un viss!! Lai nebūtu vakars jāpavada pie TV, dodamies uz viesnīcas bāru. Mums blakus izrādās sēž arhitektu pāris no Ņujorkas, tie atraukuši apskatīt izstādi Filadelfijas mākslas galerijā. Uzsākam sarunas par mākslu, par ceļojumiem, par arhitektūru un aizrunājamies tik tālu, ka apspriežam abstrakcismu un , kā izrādās, tieši Marka Rotko darbus. Palielos ka tas ir cilvēks, kas saistīts ar Latviju, visiem lielie prieki un beigās draudzība tik liela, ka arhitekts iedod savu vizītkarti ar personīgo epastu un telefona nummuru, gadījumā, ja atkal kādreiz aizbrauksim uz Ņujorku.

Istabiņā pa TV tiek raidīts kāds pasākums: LNS 40, skatos - opāāā!!! Mani sabildētie melnie karogi un izrādās skaidrojums šim pasākumam ir : Late Night show 40 gadadienas svinības. Un viesu vidū Toms Henks, Ādams Sandlers, Džims Kerijs u.t.t....nja, žēl, ka nezināju par to ātrāk, iespējams pilsētas apskatīšanas vietā es bbūtu noķērusi kādu kadru ar šiem varoņiem...bet nu- too late!

1dienā tāds aukstums, ka uzturēšanās ārā nav iespējama. Līdz mājām plānojas 4 stundu ceļš. Sāk snigt un snieg mežonīgi!!! GPS galamērķa laiks pagarinās tik tālu,ka 4 stundu vietā braucām 9 stundas! lai arī sniga visu dienu, pirmos ceļa tīrītājus ieraudzīju vien ap 8 vakarā(tā kā ir svētku diena, tad nav neviens, kas strādātu). Viss ceļš uz aptuveni 60km/h un par joslām nav ne runas. Protams vairumam vasaras riepas un aizsalis logu šķīdums. Fort Lee nācās iebraukt pa pretējo joslu, jo tā bija vienīgā kaut cik iztīrīta. Vispārējs haoss, bāze šodien (2dien) slēgta. Nekāda kustība nenotiek un visi sēžam sniegā un gaidam brīnumu.