Empuriabrava - Spānijas Venēcija

Empuriabrava skaitās viena no viskaistākajām vietām ne tikai Kosta Brava piekrastē, bet pat visas Spānijas teritorijā. Tā ir slavena ar savu ostu, kuras celtniecība sākās 1967.gadā, kā arī savu kanālu sistēmu. Reģiona attīstības periodā pieauga pieprasījums pēc nekustamā īpašuma arī no burāšanas sporta piekritēju puses. Un tikai šajā rajonā bija iespējams iegādāties unikālu māju īpašumā, pie kura galvenās ieejas ir iespējams piebraukt ar auto, bet no sētas puses - stāv noenkurota personīgā jahta.

Tieši attīstītās kanālu sistēmas dēļ šo pilsētu dažreiz salīdzina ar Venēciju. Kopējais kanālu garums - 37 km, tā ir visgarākā kanālu sistēma pasaulē un tā vienkārši ir milzīga kuģošanas sistēma. Grūti aptvert, bet tikai 40 gadus atpakaļ šīs mūsdienīgās pilsētas teritorijā bija atrodams tikai tuksnesīgs jūras krasts, kas izpelnījās tikai makšķernieku un izsalkušu kaiju uzmanību.

Empuriabrava atrodas 20km attālumā no Francijas robežas un 140km no Barselonas. Šī ir ļoti populāra tūrisma industrijas zona, kas izceļas ar savu maigo klimatu, attīstīto infrastruktūru, ostām, viesnīcām un ļoti labas kvalitātes ceļiem. Katru gadu šo pilsētu apmeklē simtiem tūkstošu tūristu no visas pasaules. Vienus šeit piesaista siltā Vidusjūra, tīrās smilšu pludmales, kas izstiepušās šeit 7km garumā un vairāk kā 300 saulainās dienas gadā. Citus – vēsturiskie un kultūras apskates objekti šajā reģionā. Ap Empuriabravu 100 km2 lielā teritorijā atrodami 125 Viduslaiku arhitektūras pieminekļi. 12km attālumā atrodas pati senākā, zināmā sengrieķu apdzīvotā vieta šajā pussalā – senatnīgā Empūrijas pilsēta.

Tie, kam dūša nav papēžos, var ļauties vietējā aeroklubā skaidaivinga, izpletņlēkšanas nodarbībām, vai palidod supervieglajos planieros. Vietējais klubs šeit kotējās pat kaimiņos - Francijā. Citiem pie sirds varētu iet velosports, teniss, daivings, izjādes ar zirgiem, golfs, makšķerēšana jūrā utt. Tuvējā piekraste šeit nodrošina lieliskas iespējas nodarboties ar vinsērfingu vai kaitingu. Tāpat ir iespēja izbraukāties ar ūdensmotocikliem, ūdensslēpēm, vai izmest kādu līkumu gar gleznaino krastu ar kanoe. No Empuriabravas ērti ir sasniedzama Barselona, Žirona, Andorra un Francija.

No Rietumiem un Austrumiem pilsētu ieskauj dabas rezervāts, kur paredzamajā nakotnē apbūve nav iespējama. Tuvumā nav nevienas rūpnīcas, kas ļauj reģionam lepoties ar lielisku ekoloģiju.

Ēku celtniecībā dominē Vidusjūras stils. Ar nelieliem augsceltņu izņēmumiem pilsētai ir ļoti harmonisks un sakopts izskats.

Neskatoties uz to, ka šeit atrodams pietiekošs skaits viesnīcu, vairums tūristu dod priekšroku apartamentu un villu īrei. Māju īpašniekiem un īrniekiem ir iespēja doties jūras braucienā ar jahtu vai kuteri tieši no mājas sliekšņa. Katru gadu, aprīlī šeit norisinās visiespējamo izmēru un tipu kuteru un jahtu gadatirgus.

Ja godīgi, tad šeit varu piekrist vietējiem viltīgajiem mākleriem, ka Empuriabrava ir diezgan saistoša tiem, kas vēlas lieliski atpūsties, nodarboties ar amatieru vai profesionālo sportu, kā arī lai dzīvotu šeit pastāvīgi, vai lai nodarbotos ar pakalpojumu biznesu.