3-in-1 = Berlīnes ZOO, Dānijas LEGOlande un HEIDEparks

Un tā... no darbiem nogurusi, izlēmu, ka jādodas pasaulē... un nevis vienkārši tāpat, bet ar kārtīgu kaulu un smadzeņu "sakratīšanu". Izvēlējos ceļojumu "Brīvdienas Legolandē" (organizē "Bulta tūrs" caur "Jēkaba ceļojumu aģentūru" ), lai 5 dienās apskatītu Berlīnes zoo, kā arī pabūtu Dānijas Legolandē un Vācijas Heideparkā.

Berlīnes Zoo darbojas kopš 1844. gada. Tas bija pirmais zoodārzs Vācijā un devītais Eiropā. Zoodārzs atrodas pašā pilsētas centrā... pētīju karti un atcerējos nosaukumus, kurus kalu vācu valodas topikos skolā - Fernsehturm, Unter den Linden, Brandenburger Tor... Zoodārzā pavadījām 5 stundas. Ja kādam tas liekas par ilgu - var doties pa vārtiņiem ārā un apskatīt pilsētu.

Galvenais zoodārza jaukums - laba dzīvnieku pārredzamība. Tie ir tepat līdzās, to dzīves telpai apkārt nav milzīgu žogu. Ja līst lietus vai arī saule ir par karstu, dzīvnieku var apskatīt arī no ēkas iekšpuses. Pārsteidzoši skaists ir akvārijs. Taču, ja to vēlies redzēt, nāksies pirkt dārgāku biļeti. Labi, ka šoreiz akvāriju atstājām beigām - tad arī uznāca "ātrais" lietus, kura laikā varējām šeit patverties, kā arī nogaršot gardas franču vafeles ar putukrējumu

Mūsu vērtējums: 8 balles. 1 mīnuss par to, ka pie kasēm nebija pieejams zoodārza plāns un, ņemot vērā zoodārza plašumus, nācās neskaitāmas reizes meklēt informācijas punktus; 1 mīnuss par to, ka visi cerēja ieraudzīt zoodārza lepnumu - milzu pandu, taču, kā noskaidrojās, tā ir mirusi jau pirms 2 gadiem... un gide, to protams, nezināja.

Nākošajā rītā dodamies uz Dānijas LEGOlandi. Tā atrodas Billundes pilsētā - pavisam netālu ir lidosta, kurp vizina tiešais Ryanair reiss Rīga-Billund - lidmašīnas pāri LEGOlandei lido biedējoši zemu. Parku baudījām apmēram 5 stundas – atrakcijas, šovi, skatu tornis, miniatūru parks... Iegājām arī bērnu sapnī - lego figūriņu veikalā. Nav neko daudz lētāks kā pie mums, bet interesanta iespēja - salasīt no detaļām savu cilvēciņu (2 cilvēciņi - 100 kronas). Tapa salīdzinoši maz bilžu, jo daudzas atrakcijas atrodas telpās ... un vispār gribējās vienklārši izbaudīt šo pasākumu ... kā nekā, mans pirmais brauciens pa amerikāņu kalniņiem (kaut arī nelieliem).

Interesentiem var pastāstīt, ka kompāniju "Lego" 1932.gadā radīja Ole Kirks Kristiansens - namdaris no Billundas, kurš ražoja arī koka rotaļlietas. Uzņēmumu viņš nosauca, kopā saliekot divus dāņu vārdus "Leg Godt", kas nozīmē "spēlēties labi". Bet no plastmasas rotaļlietas sāka taisīt tikai 1949.gadā. Atrakciju parks tapa 1968.gadā. Tā mērķis bija līdzīgi kā izstādē parādīt ļaudīm, ko "Lego" spēj radīt. Pirmajā gadā izstādi apmeklēja 625 tūkstoši cilvēku, tāpēc "Legolande" sāka izplesties. Sākotnēji parka izmēri bija 38 000 kvadrātmetri, šodien - 140 000 kvadrātmetri. LEGOlandē atrodamas ēkas, dārzi un priekšmeti no apmēram 60 miljoniem "Lego" kluču. "Lagolandē" var aplūkot Eifeļtorni, Sidnejas operu, Ēģiptes piramīdas, Holandes vējdzirnavas, NASA kosmosa kuģi... nu visu ko.

Bērnu dotais vērtējums - 9 balles. Galvenais mīnuss - lielās cilvēku masas, līdz ar to - garās rindas pie atrakcijām (jāstāv līdz pat 20 minūtēm, škiet, ka pie Spoku Nama gaidījām vēl ilgāk). Jāmin arī ievērojamā dārdzība - jo Dānija ir viena no dārgākajām Eiropas valstīm. Taču mani tas īpaši nesatrauca, jo mugursomā bija no rīta viesnīcas brokastīs sarūpētās bulciņas un pudelītes ar dzeramo. Samainītā nauda (ap 200 kronām, t.i., 30 eiro) pēdējā brīdī tika iztērtēta par lego figūriņām un foršu ledusdzērienu Lego pudelē.

LEGOlande patiks tiem, kas vēlas jauki pavadīt laiku ar bērniem (arī tīņiem), īpaši nestresojot - pat "lielās" atrakcijas (amerikāņu kalniņi) šeit nav tik briesmīgas.

Trešā diena - Heideparks Vācijā. Nedaudz līņā, bet nekas briesmīgs. Pusdienlaikā uznāca pērkona negaiss, kura laikā uz pusstundu visas atrakcijas tika slēgtas - bet šo laiku lietderīgi izmantojām, lai paēstu pusdienas.

Ir daudz atrakciju, kas ir nopietnākas kā LEGOlandē, taču tās sadzīvo ar mierīgiem stūrīšiem, kuros pēc galvu reibinošiem nobraucieniem, apļojumiem vai kratekļiem var laiski pavizināties kuģīšos vai vilcieniņos.

Šeit pavadījām 6 stundas, un nežēlotos, ja būtu vēl ilgāk. Bērnu novērtējums - 10 balles. Papildus bonuss - salīdzinoši sakarīgas cenas (it īpaši pēc LEGOlandes) gan kafejnīcās (visām gaumēm), gan suvenīru veikaliņos. Šurp ir jāatgriežas !!!