Serbija

  • 2 min lasīšanai
Diemžēl ceļojumu sadaļā vēl joprojām Serbija minēta kopā ar Melnkalni kaut gan pēdējā jau labu brīdi ir atdalījusies no Serbijas ! Mani vienmēr ir interesējušas šīs valstis kuras pirms kara saucās vienā vārdā-Dienvidslāvija.Esmu bijis šajās valstīs vairākkārt,iepazinis šo valstu vēsturi un apguvis serbu-horvātu valodu.Jāsaka ka šīs valodas centās sapludināt kopā serbi,lai gan horvātu valoda atšķiras tikai nedaudz,toties rakstība atšķiras-horvātiem ir latīņu burti,serbiem-kirilica.Protams ka visu bijušo DSFSR valodas ir ļoti līdzīgas,arī Bosnijā varu sarunāties lai gan nedaudz dialekti atšķiras.Arī šo valstu attīstības līmeņi ir atšķirīgi ! Tad kad mēs vēl bijām PSRS-sā cilvēki kas bijuši Dienvidslāvijā stāstīja ka tur dzīvo labi ! Šobrīd es šīs valstis (pēc attīstības)sarindotu sekojošā secībā-Slovēnija,Horvātija,Melnkalne,Bosnija un Hercegovina,Serbija,Maķedonija,Kosova.Ne par velti Slovēnija kā pirmā iestājās ES ! Labi,tagad par Serbiju ! Ierodoties šajā valstī (vajag zaļo karti) liekas esam atpakaļ par gadiem 15-mit ! Uz ceļiem daudz pavecu auto kurus ražoja D-slāvijā(Belgradā) Zastava,Yugo .Zastava-līdzīgs žigulim ,,kapeikai,, bet Yugo-,,Zapiņa un Corsas krustojums.Starp citu šogad Belgradā no konveijera noripoja pēdējais Yugo,tos vairs neražos(un labi vien ir).Uz ceļie daudz pajūgu,pārvadā pat preces dažviet ! Iebraucot no Ungārijas puses pārsvarā ir līdzenumi,daudz iekoptu lauku-kukurūza,apiņi,labība.Daudz traktoru(bez jumtiem pārsvarā).Mājas nabadzīgas bet sakoptas(pārsvarā) visas kā viena ar dakstiņu jumtiem,citas nav ! Ciematos ceļa malā tirgo melones(ļoti garšīgas) tirgo arī rakiju(pašmāju kandžu) viņiem ir pat atļaujas(daži rāda uzreiz redzot ka sveši auto numuri) .Ceļi labi-gods kam gods(mums bi tādus!) Bedru nav kaut gan vasaras tur karstas(ļoti).Uz ceļiem daudz policijas-daudzi pat ar automātiem uz pleca.Tā ka ātrumu neiesaku pārsniegt ! Virzoties dziļāk jau pie Valjevo parādās kalni kas pārsniedz 1000 mvjl.Kalnos ceļiem nav nožogojuma,jābrauc prātīgi,tuneļi visi neapgaismoti.Daudzviet redzami auto kas krituši no kalna daži sadeguši,neviens tos nesavāc ! Daba ļoti skaista it sevišķi jau aiz Požegas kur sākas 1560mvjl ! Cilvēki laipni labprāt iesaistās sarunā un ļoti ļoti brīnās kad atbildu serbu valodā ! Tūristu neesot pārāk daudz bet pēdējā laikā aizvien vairāk braucot gan.Nac.virtuve visām bij.DSFSR valstīm līdzīga-Čevapčiči,Pleskovica,Strukli,Rižot.Diezgan garšīgi(man garšo).No zupām pamēģiniet ,,riblja čorba,,-zivju zupu.Kalnu rajonos parādās vīnogu lauki,kalnu ieplakās-persiki,arbūzi,vīģes ezerrieksti.Šeit aug skaisti koki-bugenvilijas(zied ar lillā ziediem) lieli,kupli koki zied vasaras sākumā kupli,kupli ! Serbijā atšķirībā no Slovēnijas un Horvātijas (kur kempingu papilnam) kempingu nav(ļoti maz) bet naktsmājas dabūt var gan viesnīcās un vienkārši pie privātiem labprāt iedod naktsmājas tādiem kā mēs ! Jāsaka ka visu laiku (braukājot pa citām valstīm un ir ar ko salīdzināt) ir tādas nesakārtotas lietas -kaut kas nepabeigts,kaut kas nestrādā,liekas ka četru gadu karš serbus aizkavējis ,jeb pat atsviedis atpakaļ ! Un tagad liekas nekāda attīstība nenotiek.Bet ir šeit skaistas vietas protams-Sirogojno,Kusturicas kinopilsēta(MokraGora),Šarganska Osmica-tas ir vesels piedzīvojums,Negoša mauzolejs.Skaistais Taras upes kanjons ,kurš iestiepjas arī Melnkalnē.Un protams skaistā daba ! Kalni,ielejas,ezeri un bīstamie kalnu serpentīni kurus pieveicot vari priecāties ka neesi piebiedrojies kādam no tiem kas tur lejā līkumā guļ-sarūsējis vai sadedzis.....bet tas nebūt nattur no vēlmes apmeklēt šo skaisto zemi ! Ja neesat tur bijuši-droši tur dodaties !Tomēr jāņem vērā ka vasaras tur ir karstas-mēs piedzīvojām arī +40C t un pāri(jūlija vidū).Protams klimats ir savādāks kā pie mums LV-pie +40C būtu beigas ! Serbijai diemžēl nav izejas uz jūru tādēļ veldzēties no karstumu jāatliek uz Melnkalni kur ir superīgas pludmales ! Te arī īstais laiks pamērcēties dzidrajos Adrijas ūdeņos ! Veiksmīgus ceļojumus !


Seko līdzi svaigākajiem jaunumiem

Uzzini par jaunākajiem ceļojumiem un aktualitātēm pirmais