Barselona 4 dienās.

Uz Barselonu lidoju pašās oktobra beigās ar air baltic. Galvenais ceļojuma mērķis apskatīt slavenā spāņu arhitekta Gaudi darbus, taču uz vietas pārliecinos, ka Barselonā ir arī daudz kas cits ko apskatīt. Šoreiz ceļoju viens un manā rīcībā ir 4 dienas. Nosēžoties lidostā Barselona mani sagaida ar nelielu lietu, un +18 grādiem, pirmais iespaids pa Spāniju rodas pēc lidostas, kura neizskatās diez ko svaiga, interjers pat nedaudz atgādina padomju laikus, īpaši tas tunelis, kas savieno lidostu ar staciju. Bet tajā visā ir sava odziņa. Pirmais uzdevums atrast informācijas biroju kur dabūt 3 dienu barcelona card, noteikti iesaku to iegādāties, jo viss sabiedriskais transports 3 dienas pa velti kā arī kādu 15 tūrisma objektu apmeklējums pa velti, un uz vel kādiem 30 objektiem 10 – 50 % atlaide. Liela priekšrocība ka nav jāurbjas tajos automātos un katru reizi jāpērk biļete uz metro, iemet tik karti un durtiņas vaļā. Kad karte dabūta tad eju uz vilcienu kas savieno lidostu ar Barselonas centru. Tas iet ik pēc pusstundas. Pēc 20 min. brauciena jau esmu centrā, Šeit arī vairs nelīst un arī turpmākās dienas lietus vairs nebija. Atpakaļ braucot krietni nožēloju ka nepiefiksēju vietu kur iznācu no metro, jo pēdējā dienā to vairs nevarēju atrast, ja virs parastajām metro stacijām visur smuki uzraksti kādi metro tur iet, tad šis lidostas vilciens augšā nekur nebija norādīts, viņš skaitās kaut kāda RENFE 10 līnija. Tālāk dodos meklēt savu viesnīciņu (rezervēts caur booking com) tā atrodas nedaudz nostāk no paša centra, netālu no diognal alejas. Iepriekš biju sabaidīts, ka jāuzmanās no zagļiem, taču šo dienu laikā nekādas briesmas ne sev, ne savām mantām neizjutu , pat vēlos vakaros ne. Galvenais pašam savas mantas pieskatīt un tad jau nekas nepazudīs. Pa ceļam uz viesnīcu vel iegāju mazā pārtikas lielveikaliņā iepirkt pārtiku, cenas pat zemākas kā Latvijā. Viesnīca gan bija vienkārši daudzdzīvokļu mājā sadalīts liels dzīvoklis, mazos numuriņos. Man vienam ar neko vairāk nevajag, nolieku mantas un braucu atpakaļ uz centru ,pirmais apskates objekts Parc de la Ciutadella, tur arī atrodas zooloģijas un ģeoloģijas muzejs kuru apmeklēju(3Eur , ar barcelona card pa velti), arī pats parks ir apskates vērts un strūklaka kas tur atrodas, Vienā parka stūrī atrodas arī zoodārzs, kuru šoreiz gan neapmeklēju, šeit atrodas arī Katalonijas parlamenta ēkas. Tālāk dodos uz koka moliņu kas atrodas La rambla ielas galā, koka moliņu ik pa laikam izgriež lai jahtas tiktu laukā, bet jahtu tur ir tik daudz ka saskaitīt nav iespējams. Otrā pusē atrodas dažādu preču lielveikals un arī L'Aquàrium, uz kuru arī dodos (14 Eur ar Barcelona card 10%lētāk). Tā jau iespaidīgi , bet takā jau zināju uz ko eju tad nekādi lielie pārsteigumi nebija. Labākais protams tā stikla truba kur var iziet caur akvārijam kad haizivis peld virs tevis. Turpat blakus atrodas arī 3D imax kinoteātris. Kuru ar apmeklēju, man gan sanāca skatīties veselas 2 filmas, jo pa vienai nevarēja nopirkt biļeti, katra filma 40 min,(cena ap 10Eur uz abām) 1. Filma par Šveices alpiem bez 3D, jāsaka ka biju gaidījis ko vairāk, laikam vienīgā atšķirība ka ekrāns krietni lielāks, bet filma bija interesanta īpaši tapēc ka rādīja vietas kuras nesen biju apmeklējis. 2 filma par zemūdens pasauli arī imax bet ar 3D nu tas jau bija iespaidīgāk, kad skaties uz kuru pusi gribi visur zivis peld un liekas ka rokas stiepiena atālumā. Pēc kino vel vēla vakara pastaiga pa La rambla un uz viesnīcu. Otrā dienā plānots apmeklēt Tibidabo kalnu, Tur arī dodos ar metro. Zilo tramvaju kam būtu jāaizved mani lidz Tibidabo funikulierim nevaru sagaidīt, tapēc dodos ar kājām, ceļš nav garš, nepaiet ne 15 min kad esmu jau pie funikuliera, Izrādās ka Barselonas vienīgais tramvajs pašlaik nemaz nekursē, kapēc tā, to neuzzinu. Ar funikulieri, kas atgādina vecu tramvaja vagonu uzbraucu augšā. Pirmais apskates objekts Sv. Sirds baznīca. Šo baznīcu var redzēt gandrīz no jebkuras Barselonas vietas.Ir vērts pa 2 eiro ar liftu uzbraukt augšā pie statujas, Paveras lielisks skats uz Barselonu, un arī uz apakšā esošo atrakciju parku. Tālāk dodos uz Tv torni Torre de collserola. Šeit ar Barcelona card ieeja pa brīvu. Vienīgi ka ieeju nav tik viegli atrast. Tornī uzved ar stikla liftu, augšā visapkārt gar logiem salikti attālumi līdz daudzām pasaules pilsētām. Arī Rīga ir. Pēc torņa apskates dodos atpakaļ uz centru jāpaspēj līdz 18 izbraukt ar kuģīti „Las Golondrinas” Vidusjūrā, arī šis brauciens ar Barcelona card pa velti. Kuģu piestātne atrodas pie Kolumba statujas. Lai gan šī diena bija ļoti silta, uz ūdens vakarpusē paliek tīri vēsi. Brauciens ilgst 2 stundas. Pēc tam pa ceļam uz mājām vel apmeklēju erotikas muzeju, kas atrodas uz La ramblas. Ar Barcelona card atlaide 30% bez atlaides 5.50euro. Daudz retro fotogrāfiju un dažādi interesanti agregāti, bet ekspozīcija nav diez ko plaša. Trešā dienā pirmais uzdevums apmeklēt Gaudi slaveno La Pedrera ēku. Iepriekšējā dienā dēļ garās rindas to izlaidu šodien laicīgi ierodoties rinda maza. Arī šeit ar Barcelona card 20% atlaide. Protams iespaidīgākais šeit ir jumts ar interesantajiem skursteņiem, arī vecos dzīvokļus apskatīt ir interesanti. Šeit var dabūt arī audio gidus. Uz „La sagarda familia” dodos ar kājām . biju jau gaidījis ka būs iespaidīgi bet ieraudzītais pārspēja gaidīto, īpaši iekšpuse, augstums baigais, liekas ka iekšpusē var iebūvēt vel vienu vismaz 12 stāvu ēku. Jāsaka ka šī bija iespaidīgākā celtne kurā esmu bijis. Cena 10 eiro lai gan rinda gara tā ļoti ātri virzās uz priekšu. Iekšpusē ar liftu(2euro) var uzbraukt augšā, bet rinda vismaz stundu jāgaida, tapēc augšā nebraucu bet tālāk dodos ar metro uz Gaudi parku. „Park Guell” šis parks atrodas kalnā tapēc sanāk doties par diezgan stāvām ieliņām. Šeit arī atrodas Gaudi muzejs, laika ekonomijas dēļ to neapmeklēju, bet pats parks ir gana iespaidīgs lai tur pavadītu vismaz pusi dienas. Pēc parka apskates dodos atpakaļ uz Kolumba statuju, arī šeit apmeklējums ar Barcelona card pa velti. Augšā jābrauc ar liftu, skats no augšas labs, bet vietas gan ļoti maz tikai kādiem 7 cilvēkiem . Tālāk dodos uz Montjuic kalnu , šeit nokļūstu ar funikulieri, kas gan drīzāk ir parasts vilciens. Līdz aukšā esošajam cietoksnim kur izvietots ieroču muzejs uzbraucu ar pacēlāju no kura paveras labs skats uz pilsētu. Apskatu cietoksni un dodos ar pacēlāju atkal lejā. Ar kājām dodos uz Barselonas olimpisko spēļu kompleksu, šeit ir arī vairāki muzeji bet diemžēl visi jau slēgti ir jau pēc 18 vakarā. Pēc tam dodos uz nacionālo Katalonijas pili iekšā visu var izstaigāt bez maksas, pa maksu ir atsevišķas izstādes. Kad ir jau 19 vakarā tad šīs pils pakājē sākās krāsaino muzikālo strūklaku šovs, nu šis pasākums ir kā ideāls Barselonas ceļojuma noslēgums. Kaut ko līdzīgu biju redzējis Hamburgā, bet nu šeit tas apjoms krietni lielāks un tās izgaismotās kaskādes pils pakājē arī iespaidīgas. Rudens un ziemas sezonā šis šovs ilgst no pl.19 – 21 Piektdienās , sestdienās un Svētdienās. Pēdējā dienā pulksten 14 lido lidmašīna atpakaļ uz Latviju, tapēc laiks ir tikai līdz 12. Paspēju vien izskriet cauri vecpilsētai apskatīt Barselonas katedrāli un sapirkt suvenīrus. Un tad ja uz lidostu, taču man sanāca diezgan paskraidīt jo nevarēju atrast vilciena staciju no kuras atiet vilciens R10 kas iet uz lidostu. Ja nebūtu paprasījis vienam metro darbiniekam nez vai būtu arī atradis, jo nekur neredzēju norādes šim maršrutam, lai gan visiem citiem metro virszemē ir skaidras norādes. Kopumā varu teikt ka Barselonai ar 4 nepilnām dienām ir krietni par maz, jo redzēt šeit tiešām ir daudz ko. No tā Barselona card bukletiņa kur bija sarakstīti lielākā daļa Barselonas apskates objekti man sanāca izmantot tikai kādu ceturto daļu, takā diezgan daudz kas vel palika citai reizei. To svarīgāko gan liekas ka paspēju apskatīt, lai gan gribējās vel aizbraukt uz Monseratu, taču tad vajag vel veselu dienu.