Barselonas iela La Rambla

Ievadījums

Pastaigājos brīvdienā pa Barselonu un uzjundīju dažus faktus par šo seno pilsētu. Nezinu, vai visiem šie fakti ir zināmi, vai varbūt vienkārši piemirsušies, tamdēļ izveidoju šo rakstu ciklu. Pie tam, tiem kam šobrīd nav iespējas atbraukt un apciemot šo pilsētu, - tā ir iespēja pastaigāties un izbaudīt šo pilsētu ar šīs manas e-ekskursijas palīdzību.

Šī būs e-ekskursijas cikla pirmā daļa:

La Rambla iela

Līdz 18.gs. Barselona slēpās aiz pilsētas sešstūrainā, labi nocietinātā aizsargmūra, kura pēdējie uzlabojumi tika veikti 15.gs. Pilsēta atradās pašreizējās vecpilsētas teritorijā, ko ieskāva laukumi Sant pau, Sant Antoni, Univesitat un Sant Pere, bulvāri Passeig Luiss Companys, Colon, avēnijas Marques de l'Argentera, Parallel. Tagadējās La Ramblas ielas vietā atradās izžuvušas upes gultne, kas vijās no kalniem, cieši gar pilsētas aizsarmūri, līdz Vidusjūrai. Šī upes smilšainā, līdzenā un izžuvusī gultne tika izmantota kā ceļš pa kuru pilsētai tika piegādātas dažādas preces un no pilsētas vārtiem pa šo ceļu agros rītos un vakaros tika dzīti ganāmpulki ganībās. Tamdēļ arī ir šis nosaukums - La Rambla, kas no arābu valodas vārda "Ramla" nozīmē "Smiltis", bet "b" burtiņu ieviesa vietējie iedzīvotāji - labskanībai.

La Ramblas iela faktiski sastāv no 5 atsevišķiem bulvāriem, kas novietojušies viens aiz otra: Rambla Kanaletes, Mācību Rambla, Jāzepa Rambla, Kapucīņu Rambla un Svētās Monikas Rambla.

LA RAMBLA

Starp citu, pimie koki, kas šobrīd dod tik patīkamu ēnu La Ramblas ielā, tika atvesti no pilsētas Žironas, parka De La Devesa tajā tālajā 1958.gadā.