Ieraudzīju, Piedzīvoju, Iemīlēju Tevi, LONDONA!!!

Ceļojumā uz Londonu devos novembra sākumā, taču iespaidu vēl joprojām ir milzīgi daudz... Tāpēc pastāstīšu jums par visu tur redzēto, par neaizmirstamajām sajūtām un par pārsteidzošajiem cilvēkiem. Uz Londonu devos kopā ar savu draudzenīti Baibu. Biļetes lidojumam iegādājāmies jau Jūlija beigās, kad Ryanair piedāvājums bija pavisam vilinošs. Biļetes ceļam turp un atpakaļ izmaksāja 50Ls (vienam cilvēkam). Biļešu pirkšana notika milzīgi ātri - kādā jaukā dienā saņēmu e-pastā Ryanair izdevīgo piedāvājumu, domāju - kāpēc gan nevarētu nozust no Latvijas uz kādu laiciņu. Domāts, darīts... Nākamajā dienā ar Baibiņu nopirkām biļetes! Tikai pēc tam sākām domāt - ārprāts - trakas palikušas. Divām vien doties pāri gandrīz visai Eiropai... :) No Rīgas lidostas izlidojām 7.novembrī plkst. 22:45. Lidojums ilga nedaudz ilgāk par 2 stundām. Ak jā… atzīšos, ka šis man bija pirmais lidojums ar lidmašīnu (neskaitot mazās dažiem cilvēkiem paredzētās lidmašīnītes). Nekad neaizmirsīšu skatu, ko redzēju pa lidmašīnas logu, kad visa Londona nakts melnumā izgaismojās zem mums. Naktsmītnes mums bija rezervētas Londonas latviešu biedrības „Daugavas vanagos”. Kad veiksmīgi bijām piezemējušies, devāmies meklēt National Express autobusu biļešu informācijas biroju. Autobuss A6 nogādāja mūs gandrīz pie pašām mājām. Biļete braucienam vienā virzienā izmaksā 10 £, taču izdevīgāk ir iegādāties biļetes gan prom, gan atpakaļ, tad tas prieks izmaksā 17 £. „Daugavas vanagos” ieradāmies jau stipri pēc pusnakts. Istabiņa mājīga, gulta un spilvens ļoti mīksti :) Par dzīvošanu uz 3 dienām samaksājām 180 £ (kas ir ap 80Ls no viena cilvēka). 8.novembris. Šorīt nedrīkst kavēties ne mirkli, jo esam taču Londonā un jāsāk to izbaudīt un pie tā pierast. Brokastis paredzētas 8:30. Ak jā… aizmirsu pieminēt, ka Londonā vietējais laiks ir divas stundas atpakaļ par Latvijas laiku. Brokastis bija milzīgas… un īsti angļu stilā – cepta ola un šķiņķis, pupiņas, ļoti garšīgi baltmaizes grauzdiņi, auzu pārslu biezputra un tēja. Kopumā ļoti garšīgi! Pēc brokastīm steidzamies iekarot Londonu! :) Nebija ne jausmas, cik daudz paspēsim šodien redzēt, taču devāmies ceļā uz savu pirmo galamērķi – Tower Bridge! Tā kā tas bija pietiekami tālu no mūsu mājām, jau laicīgi iegādājāmies biļetes braukšanai (nopirkām Travelcards, kas paredzētas vienai dienai, maksā ~ 5 £., un varējām tās izmantot gan autobusiem, gan metro). Un vispār bija ļoti grūti pierast, ka visa transporta kustība notiek pa pretējo ielas pusi. Pirmajā dienā bija diezgan jāpadomā, kurā ielas pusē stāvēt, lai iekāptu mums vajadzīgajā virzienā braucošajā autobusā! Tātad… ceļš uz Tower Bridge… iekāpām autobusā, bet tas mūs aizveda neceļos… līdz ar to apmaldījāmies, bet nekas… bijām apbruņojušās ar ne vienu karti vien un ātri atradām pareizo ceļu. Aizmirsu vēl pastāstīt to, ka tieši 8.novembrī Londonā notika milzīgs pasākums – procesija saistībā ar Londonas lordmēra stāšanos amatā. Lordmēra parāde ir viens no lielākajiem ikgadējiem pasākumiem Londonā, tajā piedalās ģilžu pārstāvji, karaliskie spēki, policija un noslēgumā pats lordmērs. Tiešraidē šo pasākumu pārraidīja arī BBC. Nu lūk… nonācām neceļos, jo autobusam bija mainīts maršruts, jo daudzas ielas bija slēgtas tieši sakarā ar šo pasākumu! Un visbeidzot… ieraudzījām Tower Bridge. Burtiski trūkst vārdu, lai aprakstītu šo vareno un skaisto tiltu. Tik tikko spējām aptvert, ka nesapņojam, bet esam realitātē. Skaisti… Pēc tam devāmies ar kuģīti izbraucienā pa Temzas upi un vienlaikus, lai nonāktu pie milzīgā panorāmas rata London Eye. Kuģītis izmaksāja 5 £ cilvēkam, bez audio gida pakalpojumiem. Brauciens gāja ļoti ātri, skaitījām daudzos tiltus, kam izbraucām cauri… un tad pēkšņi… paveras skats – vienā pusē milzīgais London Eye, otrā – Big Ben. Gribas ātrāk tikt ārā un mesties piedzīvojumos un tvert mirkļus… Uzreiz dodamies, lai nopirktu biļetes uz London Eye. Bijām nolēmušas pirkt tickets package, kas ietver biļetes gan uz panorāmas ratu, gan uz vaska figūru muzeju Madame Tussauds. Un šeit sākas stāsts par fantastiskajiem Londonas cilvēkiem… :) Pie biļešu pirkšanas pārdevējs sagaida burtiski ar atplestām rokām, smaidīgi sveicina, aprunājamies par Londonu un beigās tieku arī pie biļetēm. Dodamies uz London Eye, rinda milzīga, taču ļoti strauji tiekam uz priekšu un jau esam kapsulā, kurā vienlaicīgi varot pacelties pat 25 cilvēki. Par iespaidiem… no vienas puses sajutos tā, it kā visa Londona būtu zem manām kājām, bet no otras puses sajutos kā mazs punktiņš šajā lielajā pilsētā. Taču tas viss bija tiešām varen iespaidīgi… Par laika apstākļiem… kad vēl bijām pie Tower bridge, lija lietus, kā jau Londonā pieņemts. Pēc tam parādījās pamatīga migla. Taču kad izkāpām no London Eye, nebija ne lietus, ne miglas, bet skaidras debesis un saulīte! :) Tālāk ceļš ved pāri Westminster bridge un nonākam pie slavenā Big Ben. Iespaidīgi… cilvēki nemitīgi fotografējas… Un tur pats par sevi saprotams ir tas, ka visi apstājas, lai tikai tu varētu nofotografēties un tev pēc tam nebūtu jāsūdzas: redz, kā šis – ielecis manā kadrā! Tā tur nenotiek! Vēlāk dodamies uz Westminster abbey, kas bija tik varena, ka knapi spēju to iedabūt kadrā. Esmu lasījusi, ka tieši tur tiekot kronēti visi Lielbritānijas karaļi un karalienes, kā arī vairāku izcilu cilvēku mirstīgās atliekas glabājas tieši tur! Pēc tam dodamies uz Bekingemas pili. Izstaigājam turpat esošo St. James Park, sasveicinamies ar bezbailīgajām un uzmācīgajām vāverēm, un izbaudām brīnišķīgu rudeni! Ak jā… ja gribat ilgāk izbaudīt rudeni, dodieties uz Londonu! Tagad tur ir ļoti skaisti! :) Bekingemas pils… visapkārt cilvēku pūļi. Visi stāv pie vārtiem un šķiet gaidām kaut ko. Izrādās, ka tūliņ notiks gvardes maiņa, ko arī redzējām. Un arī karogs lepni plīvoja uz pils jumta, kas nozīmēja vienīgi to, ka karaliene mums par godu bija mājās! Pēc pils apskates devāmies atpakaļ uz Westminster Bridge, lai noraudzītos lordmēram par godu rīkotajai svētku uguņošanai. Jāsaka gan, ka nebija diez ko iespaidīgi, bet jebkurā gadījumā bija tā vērts. Iztēlojos, ka tā ir par godu mums :) Un klāt jau vakars.. nolemjam doties mājup. Tad izstaigājām pavisam netālos Queensway suvenīru veikaliņus, kas strādā gandrīz līdz pusnaktij. Sapirkāmies visvisādus niekus un dāvaniņas mājiniekiem! Par suvenīriem… iespējams iegādāties dažnedažādas interesantas lietiņas – piemēram, krekliņus ar uzrakstiem „I Love London” vai arī „Good girls goes to heaven. Bad girls goes to London”, tēju Londonas divstāvīgā autobusa izskata iepakojumā, arī slavenos Teddy Bear lācīšus dažnedažādās interpretācijās un vēl un vēl… Un tad jau… Good night, London! 9.novembris Dodamies izbaudīt gardās angļu brokastis un tad prom uz slaveno vaska figūru muzeju Madame Tussauds. Izkāpām kaut kādā autobusa pieturā, taču tai brīdī īsti nesapratām, kur esam... Izvilku no somas karti, jau taisījos vērt vaļā... kad pekšņi no kafejnīcas pretējā ielas pusē izskrēja kāds vīrietis un jautāja, vai mums nav vajadzīga palīdzība :) Protams, ka tā bija vajadzīga :) Vīrietis laipni izskaidroja kā labāk nokļūt uz pasaulē slavenāko adresi – 221b Baker Street, London jeb vietu, kur atrodas Šerloka Holmsa muzejs, ko arī gribējām apskatīties. Laipnais vīrietis pat aicināja, lai pēc muzejiem ejam pie viņa uz kafejnīcu iedzert kafiju! :) Šerloka Holmsa muzejā iekšā gan negājām, izstaigājām vienīgi interesanto suvenīru veikaliņu, kas bija pilns ar dažnedažādām slepenām un nesaprotamām lietām! Piemēram, glāzēm ar konjaku, kurš nelīst ārā vai arī pildspalvām šprices izskatā :) Pēc tam dodamies uz vaska figūru muzeju! Madame Tussauds muzejs mūs pārsteidza ik uz soļa. Neskaitāmās Holivudas zvaigznes, mūziķi, karaliskā ģimene, sportisti, zinātnieki, prezidenti un vēl un vēl... No šausmu kambara gan es nobijos :) Taču arī esot bijis tā vērts! Pēc tam devāmies pastaigā uz turpat esošo Regent’s Park! Vispār parki Londonā ir ļoti milzīgi, sakopti un pārdomāti līdz pēdējam sīkumam. Pēc tam nolemjam izstaigāt vienu no pasaulē populārākajām iepirkšanās ielām Oxford Street. Jāsaka gan, ka neko nenopirku, taču cenas kopumā ļoti līdzīgas mūsu cenām vai arī nedaudz zemākas. Pēc tam dodamies uz Royal Alber Hall, uz vienu no slavenākajām koncertzālēm pasaulē. Labākais tas, ka tur uzstājies arī Robijs Viljamss, kas halli manā skatījumā padara pavisam īpašu! :) Pēc tam plānā ir doties uz Kensington Palace (tajā, kā izrādās dzīvojusi arī Princese Diāna), taču no Royal Alber Hall ir diezgan tālu ko iet. Nolemjam braukt ar autobusu… nosēdējām pieturā kādas 10min, autobuss tā arī nepienāca. Nolēmām ar draudzenīti satikties pie Kensingtonas pils, un tā nu es viena pati devos pastaigā pa parku... Draudzenīte tomēr sagaidīja autobusu! :) Pastaiga pa parku bija lieliska… Un ak jā… kur nu bez pielūdzējiem! :) Divi britu puiši sasveicinājās ar mani ar vārdiem „Hi, gorgeous”. It kā tik vienkārši, bet reizē tik feini un jauki... Žēl gan, ka pie mums te Lavijā nekā tāda nenotiek! Parkā izsmējāmies par jaukajām vāverēm - tās bija vienkārši nepārspējamas, varētu pat teikt, ka viņas mums sarīkoja īstu uzbrukumu :D Skaties - viena nemanāmi tev seko... te pēkšņi no krūma izlec otra, trešā... Pēc tam jau sāka pārņemt jau pamatīgs nogurums un devāmies uz māju pusi. Taču… pēdējo vakaru Londonā nedrīkst palaist vējā! Dodamies uz Starbucks Coffee. Ak, ja Jūs zinātu, kas tur bija par atmosfēru… Ieteikums: ja gribat ilgāk izbaudīt rudeni un ātrāk sajust Ziemassvētkus, dodieties uz Londonu! Tur tas ir iespējams!!! Starbucks Coffee nolēmu nogaršot viņu populārāko kafiju Caffè latte, un bija tiešām ļoti, ļoti garšīga. Kamēr nesteidzīgi baudījām savu kafiju, skanēja Ziemassvētku dziesmas, arī dekorācijas jau bija atbilstošas Ziemassvētkiem. Labākais, ka pie mums pienāca arī oficiants, izrunājāmies par Londonu, un viņš mūs uzcienāja ar ginger cake - milzīgi garšīgu piparkūku kūku! Tas bija tik feini! :) Šeit atcerējos par vēl vienu faktu… Londona ir ļoti internacionāla pilsēta. Šeit sastopami visdažādāko tautību, rasu un ticību cilvēki. Tas piešķir šai pilsētai vēl lielāku šarmu! Pēdējais vakars aizvadīts godam! 10.novembris Līst lietus, dodamies jau tik ierastajās angļu brokastīs! Uz brīdi paliek pat nedaudz skumji, jo jau jādodas projām. Lidmašīna paredzēta 14:45 no Stansted lidostas. Veiksmīgi atradām savu National Express autobusu A6 un jau esam ceļā uz lidostu. Tad vēl izstaigājām ne vienu vien Tax Free veikalu un tad jau prom uz lidmašīnu. Lija lietus, bija migla… viss kā pienākas… Un pēc pāris stundu lidojuma jau esam mājās! P.S. London!!! Be sure, I’ll be back! :)