Ceļojums vilciena biļetes cenā

Šodien snieg liegs sniegs un pārklāj zemi, kokus un silda sirdi un garu. Un es ar prieku izstaigāju Jēkabpili un Krustpili, nedaudz fotografēju. Jēkabpils domes māksliniece Inta Ūbele jau sen gadus atpakaļ ieteica Ziemassvētku rotājumiem pilsētā izmantot gaismas elementus, lai vistumšākajā gadalaikā gaisma nestu cerību. Un tas ir izdevies! Visskaistākais ir liķiera rūpnieka Kena parks. Kokos iekārtas krāsainas gaismas bumbas: dzeltenas , sarkanas, zaļas. Tā kā diena ir īsa, vien dažas stundas, tad parks krāsains lielāko diennakts daļu. Ieraudzīju divas sievietes, kas viena otru fotografēja uz parka lampu fona. Prasu: vai Jūs nevajag nofotografēt kopā? O, jā. Māsa atbraukusi no ārzemēm un tagad ar lepnumu viņai izrādot pilsētu. Abas kopā vienā bildē būšot daudz interesantāk nevis divas foto blakus. Ilgi nevarēju saņemties un aiziet uz Strūves parku kur rudenī uzstādīja instalāciju: triangulācijas tornis – kāpnes uz nekurieni. Tornis ir izgaismota arī naktī. Pilnīgi citas emocijas nekā dienā. Un tad ļoti vienkāršs Jēkabpils Agrobiznesa koledžas un Jēkabpils pilsētas domes ieeju noformējums – tikai eglītes ko rotā dažas bumbiņas. Ēkas atrodas gandrīz viena otrai pretī, abas klasicisma stilā celtas. Ļoti skaistas ēkas. Dome – baltais gulbis. Pie ērģelnieka Pētera Sīpolnieka mājas, kur tagad mākslas salons „Pie Sīpolnieka” izvietoti stendi „Vēstījums par Sv.Pāvilu” ko klusi var apskatīt arī laikā kad salons slēgts. Iekšā skan liega mūzika un tā vien aicina iekšā sasildīt rokas un sirdi. Lai arī vēl tālu līdz krievu Ziemassvētkiem, var ieiet Sv.Gara pareizticīgo baznīcā, jo kopš Dievnamā atgriezusies ikona Jakobštatskaja, durvis vienmēr ir vaļā, lai ļautu doties pie Jēkabpils aizgādnes gan fiziski, gan tikai domās. Ejot uz Dievnamu gan jāpadomā par apģērbu: sievietēm jābūt ģērbtām sieviešu apģērbā, tas ir svārkos un galvā lakatiņš. Tie, kas bijuši iepriekš klostera kompleksā ir patīkami pārsteigti, jo pateicoties ikonas atnākšanai visa teritorija tikusi sakārtota, pašlaik notiek zvanu torņa remonts. Nu, lūk, tāda man diena bija. Un naudu man vajadzēja tikai ziedojumam. Ja nebūtu, arī neviens neprasītu. Šogad ļoti gari svētki un es varu pačukstēt, kur mūs gaida arī tad ja naudas kabatā nav, bet ir vēlme smelties pozitīvas emocijas. Krustpils katoļu baznīcā: 24.decebrī, plkst.18.00 Ziemassvētku dievkalpojums 25.decembrī, plkst.12.00 dievkalpojums un ~13.30 Maijas Ķīnes otrās grāmatas atvēršanas svētki, tātad ērģeļmūzika. Mākslas solonā „Pie Sīpolnieka” Visu diennakti pie ēkas „Vēstījums par Sv.Pāvilu” Salona darba laiks: 21.decembrī, plkst. 9.00-15.00 22.decembrī, plkst. 9.00-19.00 23.decembrī, plkst. 9.00-19.00 24. decembrī, plkst. 9.00-17.00 25. decembrī brīvdiena 26. decembrī brīvdiena 27. decembrī, plkst. 9.00-18.00 28. decembrī, plkst. 9.00-18.00 29. decembrī, plkst. 9.00-18.00 30. decembrī, plkst. 9.00-17.00 01.janvārī, brīvdiena Mākslas galerijā MANS`S Jēkabpilī ar krāsām un smaržām mūs gaidīs: Svētdien, 21.decembrī, plkst. 9.00-15.00 22.decembris - 24.decembris, plkst. 9.00-18.00 25.decembrī – SLĒGTS 26., 27.decembrī, plkst. 9.00-18.00 Svētdien, 28.decebrī, plkst. 9.00-15.00 29.-31.decembrī, plkst. 9.00-18.00 Arī pārējās baznīcas vērtas svētku pasākumiem. Un parku un Vecpilsētas ugunis degs spoži visiem, kas to vēlēsies ieraudzīt. Ja kādi jautājumi par Jēkabpils pilsētas un rajona apskates objektiem, labprāt atbildēšu. E-pasts: klubsselija@inbox.lv Nav ko sēdēt mājās un domāt par krīzi. Sliktākais notiks, ja krīze iestāsies emocijās.