Ceļojumi nelielās grupās: "Kaimiņu gardumi un zvaigznes!"

Nereti šķiet, ka, jo tālāk brauksi, jo izdosies labāks ceļojums. Bet ļoti bieži labas un interesantas vietas, kuras ir vērts apmeklēt, ir tepat blakus.

Tā kā lielākā daļa manu ceļabiedru ir Ķekavas novada iedzīvotāji, tad nolēmu viņiem parādīt, ka arī kaimiņu novados ir ko apskatīt. Brauciens notika oktobra vidū, kad manāmi bija jūtama rudens dvesma.

Izbraucām no Ķekavas agrā rīta stundā. Laukus klāja balta sarmas sega, bet diena solījās būt silta un saulaina.

Pirmais apskates objekts - zemnieku saimniecība "Celmi" Codes pagastā. Radās nelielas problēmas ar saimniecības atrašanu, jo kartē atzīmētie "Celmi" nebūt nebija mums vajadzīgie, bet viss veiksmīgi tika atrisināts.

Zemnieku saimniecībā degustējām neskaitāmas siera šķirnes - ar ķiplokiem, ar augļiem, kūpinātu, ar sēkliņām un daudzus citus veidus, klausoties saimnieces stāstījumā. Visi sieri ražoti turpat saimniecībā un tiek meklēti arvien jauni veidi kā iepriecināt pircēju garšas kārpiņas.

Pēc aptuveni divu stundu ilgas sieru baudīšanas, devāmies uz Bausku. Šoreiz gan Bauskā neapmeklējām tradicionālos apskates objektus - Bauskas pili, Rātsnamu, Motormuzeju, bet izzinājām vietējās kosmētikas tapšanas procesu kosmētikas ražotnē "Gusto". Mazas burciņas, eļļiņas, sviests un dažādas smaržas raksturo miniatūro ražotni, kur top dabīgā kosmētika. Mājīgajā atmosfērā uzzinājām daudz jauna par kosmētikas tapšanu, izmēģinājām "Gusto" produktus un paņēmām sev līdzi kripatiņu entuziasma, ar kādu abas kosmētikas saimnieces veido katru jauno produktu.

Pusdienas ieturējām krodziņā "Aveņi". Bauskā maltīti ir iespējams baudīt vairākās vietās, bet šo krodziņu izvēlējāmies, jo bija vairākas labas atsauksmes. Teikšu tā - novērtējot visu ceļabiedru izvēli, esmu ēdusi gan daudz sliktāku ēdienu, gan daudz labāku, bet kopumā ņemot - ja kādreiz sanāks būt šajā pašā vietā - prom nemukšu, jo interjers šeit pievilcīgs un patīkams.

Tālāk mūsu ceļojums veda uz Vecumniekiem. Vecumnieku novadā ir vieta, kur tiek ievākts medus un no medus top vīns, kā arī īpašs dzēriens "Bites buča". Jau pats ceļš līdz saimniecībai "Dzintarlāse" ir ievērības cienīgs, jo viens aiz otra šeit seko neskaitāmi daudz lieli koki, no kuriem vairāki varētu ierindoties arī dižkoku statusā. Tie šeit ir kā seni pagātnes liecinieki, kas glabā senos notikumus, jo kā vēlāk uzzinājām no saimniekiem, tad karš šeit atstājis savas skumjās pēdas.

Saimnieki izrādīja saimniecību, uzzinājām kā top "Bites buča" un noslēdzām ekskursiju ar medus vīna un bites bučas degustāciju, baudot sarūpētās gardās uzkodas.

Pēdējā objektā nokļuvām jau vakarpusē. Baldones observatorijas Šmita teleskops ir viens no lielākajiem šāda tipa teleskopiem Eiropā. Aptuveni stundu ilgajā stāstījumā, ielūkojāmies zvaigznēs, apskatījām tuvāk Marsu, Saturnu, Jupiteru un uzzinājām kā cilvēki nākotnē dzīvos tālu prom no mūsu planētas Zeme. Uz observatoriju iesaku ģērbties silti un ņemt līdzi kādu siltu pledu, jo šeit tiešām ir ļoti vēss, pat aukstāks nekā ārā.

Pie kaimiņiem ir vēl daudz ko redzēt un daudz ko jaunu uzzināt, tāpēc noteikti kaimiņu novadus apmeklēsim arī citos braucienos.

Maršruts: Ķekava-Code-Bauska-Vecumnieki-Baldone-Ķekava Kopējais maršruta garums: aptuveni 150 km Izmaksas apskates objektos (8 cilvēku grupa): 13,00 Eur no personas Citas izmaksas: degviela, pusdienas, suvenīri

Maršrutā apskatītie objekti: Z/s "Celmi", Codes pagasts, Bauskas novads, www.celmi.lv "Gusto" kosmētika, Bauska, Slimnīcas iela 4, www.gusto.lv Krodziņš "Aveņi", Aveņmuiža, Codes pagasts, Bauskas novads, aveni.lv Z/S "Dzintarlāse", Birzemnieki, Vecumnieku pagasts, Vecumnieku novads, bauska.lv Baldones observatorija, Riekstukalns, Baldones novads, riekstukalns.lv