Budapešta - pāris ieteikumi

Tikko atbraucām no Budapeštas un ceļojums likās krietni par īsu ar nepilnām 5 dienām ir par maz, lai visu apskatītu. Pie vainas varētu būt arī viesnīcas izvēle, jo google.maps viss izskatījās daudz tuvāk nekā bija patiesībā, tapēc es ieteiktu ņemt viesnīcu / dzīvokli maksimāli tuvu centram. Visa pilsēta ir sadalīta tādos kā rajonos, mēs dzīvojām 7. Sabiedriskā transporta kustība ir ļoti labi attīstīta, visur var nokļūt - ātri un saprotami.

Pirms brauciena samainijām daļu naudas uz Forintiem, bet man par lielu pārsteigumu visur varēja maksāt ar karti, bija varbūt 1 vai 2 iestādes, kur nebija iespējams ar karti norēķināties, tapēc es ieteiktu minimāli mainīt naudu ( ja jūsu banka neņem % par maksāšanu ar karti). Ņemiet līdzi kalkulatoru vai ievietojiet telefonā aplikāciju - valūtas konvertētājs, tas atvieglos jūsu dzīvi. 1HUF = 0.0032Eur Paņemt līdz mazo sarunvārdnīcu, jo liela daļa vietējo nesaprot angļu valodu. Protams, var saprasties, bet vieglāk būs, ja zināsiet atslēgas vārdus viņu valodā. Valoda likās nenormāli sarežgīta, neko nevar saprast un, kur nu vēl izlasīt. Cilvēki ir ļoti laipni uz izpalīdzīgi, kas mani ļoti pārsteidza. Bija nedaudz jāpierod, ka nepazīstami cilvēki sveicinās, tapēc, ja kāds jums saka Sziasztok! , Szia! vai Helló! , tad atbildiet ar to pašu. Cenas ir līdzīgas, likās, ka tur viss būs ļoti lēti, bet tā nav. Vīns ir lēts, bāros kokteiļi ir lētāki kā pie mums, labas kvalitātes. Vietējais vīns ļoti viegli dzerams, kaut arī 11-12°, vīrs novērtēja alu kā ūdeņainu. Gaļa bija dārgāka kā pie mums, tītars lētāks nekā vista. Pirms ejat uz veikalu, uzziniet produktu nosaukumus, jo lielai daļai produktu ir virsū tikai viņu valodā apraksts (tā mēs pirmajā dienā iegrābāmies un piena vietā nopirkām kaut ko līdzīgu paniņām tikai ar kunkuļiem, izcili negaršīgs). Visur pārsvarā baltmaize, mīiiilzonīgi kukuļi. Vēl bija problēmas ar negāzēta ūdens atrašanu, jo lielākā daļa ir gāzēti vai mazgāzēti, vai ar visādām minerālu piegaršām. Mūsu studio tipa dzīvoklī krāna ūdens likās ļoti hlorēts. ​Ļoti daudz ātrās ieskrietuves - burgeri, picas, KFC, ķīniešu ēstuves un kebabi uz katra stūra. Porcijas visur milzīgas. Alus mīļiem http://www.snapsgaleria.hu/ pieejamas neskaitāmas alus šķirnes un veidi, pārsvarā no Beļgijas. Kokosa, ananāsu, šokolādes, persiku, utt. Laikam kādi 88 veidi bija. Bijām iegājuši http://www.mixr.hu/ tuvu mūsu dzīvoklim. Kopumā samaksājām ~21 euro un bijām pārēdušies! Pasūtījām 50cm picu, viesmīle pabrīdināja, ka tā ir ģimenes pica, atceroties pēdējo reizi Čilli Picā, kad tā sīkā pica pazuda 10 sekundēs, mūs tas nebiedēja. Kad tika atnesta pica, es biju šokā, kaut ko tik lielu es vēl nebiju redzējusi! Apēdām arī desertu Somlói galuska - biskvīts ar putukrējumu, šokolādes mērci un tādu kā pudiņu, garšīgi. Dzērienu cenas norādītas 1dl = 100ml, par milzīgu vīna glāzi samaksājām ~1.5eur, gribējām nogaršot arī dārgākos vīnus un te jau glāze izmaksāja +4eur Tātad, ja nebūtu ņēmuši dārgo vīnu, rēķins vispār būtu bijis tikai kādi 13eur par picu, 2 desertiem, 2 limonādes glāzēm, 2 vīna glāzēm. Mums kā Fitnesa mīļiem patīk ievērtēt sporta klubus ārpus LV un Budapeštā ir ļoti labas trenažieru zāles! Bijām uz viņu lielāko zāli "Cutler Golds Gym" pēc šī apmeklējuma es negribu atgriezties savā sīkajā, vecajā zālē. :D Miljons visāda veida trenažieri, krūtīm vien bija kā minimums 10, daudz neredzētu kāju trenažieru, utt. Mēs bijām, maigi sakot, sajūsmā. Cilvēki, ļoti labās formās, var redzēt, ka viss Budapeštas fitnesa krējums nolasīts. Lielveikalos parasti kādi 2-3 veida sporta uztura veikali. Uz ielām nemanīju cilvēkus ar nopietnām liekā svara problēmām, pie mums, diemžēl, ir bēdīgāks skats. Bijām uz http://www.szechenyibath.hu/ Ļoti patika, iesaku! Ārā bija +8 grādi, mazliet lietus un mēs peldamies āra baseinā, kur ~ +36°C fantastiska sajūta... Ārā bija 3 baseini un iekšā vēl kādi 15 + visāda veida un karstuma pakāpes saunas. Karstākā bija 60-80°C Arī pirmā viesnīca, kuru ņēmām bija ar termālo baseinu un foršu trenažieru zāli :) Aquincum Hotel Viesnīca atrodas Budas pusē, apkārt kluss un mierīgs, kalnaini skati, ideāli piemērots romantiskai atpūtai. Neiesaku ņemt Taxi, jo viņiem patīk šmaukties. Iepriekš bijām apskatījuši maršrutu caur GPS un google.maps un izrēķinājām km un īsāko ceļu, bet viņš bija izdomājis braukt apkārt, lai ceļš garāks. Iekāpšana 450HUF par km ~280HUF. Esiet modri! Lidojām ar Airbaltic tiešo reisu un pirmo reizi saskārāmies, ka netiek pārbaudīta bagāža - ne svērta ne mērīta. BUD lidosta jauna un plaša, daudz ēstuves, 1. stāvā arī lielveikals, ja nepaspējat kaut ko nopirkt.

Pilsēta likās netīrīga, mētājas drēbes uz ielas, papīri, šur tur nepatīkama smaka un ļoti skaļi uz ielām, ja tuvumā brauktuve. Kaut kā likās,ka dzīves līmenis zemāks nekā LV vai arī bijām ne tajā rajonā.. cilvēki ļoti vienkārši, džipi un jaunākie BMW retums, laikam cilvēkiem citas vērtības, par ko prieks :) Skaista arhitektūra, katra māja kā mākslas darbs.

Atvainojos par bilžu kvalitāti, fotografēts ar telefonu. Tas īsumā arī viss, ja ir kādi jautājumi, mēģināšu palīdzēt. (hello)

Maza daļiņa no Cutler Gold Budapest ( labākā trenažieru zāle, kādā esam bijuši, šo pārspēt būs ļoti grūti)
Viens no Secheny termālajiem baseiniem
Kokosa alus, mans mīļākais! Pudeļu cena ~3eur jeb 900Huf, izlejamie lētāki
50cm pica, mežonīgi liela un garšīga, samaksājām ~9eur .