Pingvīni, Otago pussala, Danīdina, Moaraki Boulders

Piecu cilvēku kompānijā novembra sākumā, kad Jaunzēlandē ir pats pavasara pilnbrieds, devāmies lūkot pēc zaļuma un siltuma uz zemeslodes otru pusi. Tā kā vairumā ceļojumu aprakstu ir sniegts ieskats „obligātajos” apskates objektos un vietās, tad man īpaši gribētos pastāstīt par tām vietām, par kurām es neuzzināju no ceļojumu aprakstiem, bet kurās pabiju un kas uz mani atstāja īpašu iespaidu. Danīdina (Dunedin) ir pilsēta Dienvidu salā. Sanāk izmest nelielu līkumu, braucot no Milford Sounds. Un tas ir to vērts! Šī vieta ir citādāka – varat aplūkot veco dzelzceļa stacijas ēku, ja ir laiks, izbraukt ar vilcienu pāris stundas un vienkārši vērot ainavu. Jaunzēlandē vispār nav daudz pilsētu. Bez Velingtonas vēl iesaku šo te pilsētu. Turpat no pilsētas salīdzinoši netālu atrodas Otago pussala, kurā mīt karalisko albatrosu kolonijas un pingvīni. Mani jau interesēja tie pēdējie. Tā kā albatrosiem bija pārošanās laiks, tad mūs tur neviens nelaida, vien ieteica piesēst kafejnīcā un skatīties debesīs, jo ik pa laikam kāds albatross tur planierēja kā bumbvedējs – tik plati ir viņa spārni (spārnu pletums var sasniegt 3m)! Mēs gan iztikām bez kafejnīcas. Braucam pie pingvīniem. Otago pussalā mīt retā dzeltenacaino pingvīnu suga, kur to aizsargā un par to saglabāšanu rūpējas īpaša biedrība. Gide mums ļoti sīki pastāstīja par šīs pingvīnu sugas īpatnībām un vajadzībām, un kā jāuzvedas pingvīnu klātbūtnē. Proti, šī suga ir ļoti nosvērta. Ja viņi nobīstas, tad šajā biotopā vairs neatgriežas. Tad nu ekskursijas notiek pa īpaši veidotām tranšejām, kas ir pārklātas ar sietu vai norobežotas ar dēļiem. Cilvēkam ir jābūt tādā pašā augstumā kā pingvīniem, tāpēc, saskrienoties ar dzeltenacaino draugu atklātākā vietā, mums bija jāpārvietojas teju zosu gājiena solī, vismaz tas ir vēlamais variants. Ir jābūt klusiem, nekādas zibspuldzes. Tik elementāras lietas, lai būtu prieks acīm un netiktu nodarīts kaitējums dabas mazajiem brīnumiem. Šajā laikā pingvīni perē, dažiem jau bija mazulīši. Skats ir fantastisks! Pa ceļam uz Oamaru iebraucām aplūkot Moaraki Boulders. Pilnīga mistika! Bija jau pavēls vakars, piekraste pilna ar dažnedažādiem gliemežvākiem, kas manai žagatas acij vien lika iedegties. Paši laukakmeņi tik apaļi kā lielas dinozaura olas. Nu jā, ko es te daudz stāstīšu par akmeņiem. Tas, cik tie ir neparasti, sapratīsiet, kad aplūkosiet paši. Iesaku! Oamaru ir iespēja redzēt zilos pingvīnus. Jāskatās vakarā pirms tumsas iestāšanās, tad mazie, labi ja 20-30cm lielie jūras putni lien laukā no okeāna. Ceļa zīme „SLOW DOWN - Penguins Crossing” īsti laikā! Vērojām krastā nākšanu turpat pie autostāvvietas. Viņi izdvesa tādas skaņas kā kaķi - sasaucās viens ar otru, tad atrada otru pusīti (vismaz šim vakaram) un pazuda akmeņos vai krūmos (kur nu kurais)... Bet kopējā sajūta pēc šīs apskates ir skumja, jo mēs, cilvēki, tur lienam, skatāmies, citi bildē ar zibspuldzēm, mašīnas, nobijušies pingvīni, kas mēģina tikt pāri ceļam... Kvīnstaunā viens no labākajiem pasākumiem bija briežu parka apmeklējums (Deer Park Heights). Parks atrodas aptuveni 10min brauciena attālumā no pilsētas centra, braucot lidostas virzienā. Jāpārbrauc pāri maiņvirziena tiltam un tad pēc pārsimts metriem pa labi augšā kalnā. Tad kreisajā pusē būs norāde „Deer Heights Park”. Ieejas maksa ir 20 dolāri uz mašīnu. Tur var aplūkot ne tikai briežus un tas nav tikai vienkāršs parks. Tur ir filmētas arī ainas no triloģijas „Gredzenu pavēlnieks”, kas parkā ir atzīmēts ar īpašiem stabiņiem ar uzrakstu „LOR”. Zvēriņi bija superīgi, skats aizrauj elpu, kalni, zilās debesis – perfekta kombinācija, lai šī vieta būtu viena no vis-vis uz kopējā ceļojuma fona. Fantastiskas atmiņas un vēl lielāka pārliecība, ka pasaule ir pilna ar brīnumiem!:)