Grieķija: Atēnas - 1. daļa

Šovasar (septembrī) izbraukts mazs riņķītis pa Grieķiju. Kā jau iepriekš, doma ir apskatīt mazliet no vēstures, izbaudīt dabu (tai skaitā pludmales) un priecāties par grieķu virtuvi un vietējiem gardumiem. Šī kombinācija izrādījās perfekta: Atēnas (2.5 dienas), Milos (6 dienas), Santorini (3,5 dienas).

Šī ir apraksta pirmā daļa - Atēnas.

Lidojam ar Aegean airlines - viss kā nākas, tiekam pie garšīgām pusdienām un vīniņa. No lidostas uz Atēnam braucam ar metro, jo tas ir mums visizdevīgāk (ar atubusu gan ir mazliet lētak). Tiesa, lidostā metro tiek apzīmēts ar "train", sākumā mazliet apjukām, bet tā kā citu sliežu tuvumā nebija, tad nospriedām, ka gan jau, ka būs īstās. Bija ar :)

Metro nodarbojos ar cilvēku pētīšanu - tāpēc, ka interesē, bet arī tāpēc ka Atēnas ir paradīze mazajiem zaglēniem, maciņus ātri vien var pazaudēt... Pirmie secinājumi - grieķu sieviešu skaistuma simbols - gari mati visām - jaunām, vecām, tievām, garām... nu jā, tā arī ir, domajot par savām grieķu kolēģēm, visām patiešām ir gari mati - arī kundzītēm gados. Mums priekšā apsēžas meitene - basketboliste (dikti gara), mati līdz viduklim, seja ar izteiktiem vaibstiem. Man liekas, ka viņa ir līdzīga Atēnai :D Nu gluži kā 7 m statuja Partenonā...

Tiekam uz savu dzīvoklīti pie paša Monistaraki - stratēģiski izvēlēta vieta, lai visi galvenie apskates objekti būtu gana tuvu, kā arī lai būtu metro līniju krustpunktā. Lai atrastu īsto dzīvošanas vietu Atēnās nācās krietni papūlēties. Piedāvājums ir, bet cenas viesnīcām likās mazliet neadekvātas - 90 eur par viduvēju iestādi ar 2 vai 3 zvaigznēm... protams, ja negribētu būt centrā, tad lūdzu - izvēle ir un par ļoti jaukām naudiņām, bet tā kā mums Atēnās ir tikai 2.5 dienas, tad negribētos pārāk daudz laika uzturēties sabiedriskajā transportā.

Krietni daudz laika pavadīju meklējot visādus booking.com piedāvājumus, bet vienmēr kaut kas nepatika - pa tālu, pa dārgu, bez brokastīm utt. Beidzot nolēmu apskatīt, kas ir air b&b piedāvajumā. Un Jā!!!!! Atradu vienkārši perfektu studio dzīvoklīti - pie paša Monastiraki - 2 min gajienā pie Athina ielas.

Dzīvokļa īpašniekam pieder vairāki studio tipa dzīvokļi atjaunotā mājā, viss ir jauns un tīrs. Salīdzinoši ar citiem air b&b piedāvājumiem, šis ir lielisks. Kad tiekam pie mājas, durvis mums atver interesanta dāma ar izkrāsotām acīm kā Kleoparta, izspūrušiem matiem, nu tā, ka mums bail... bet nav jau kur citur likties :)

Saprotam, ka mēs vēl varam pirmaja vakarā apskatīt Akropoli, tāpēc arī uzreiz dodamies Akropoles virzienā, kas, liekas, ir turpat deguna galā. Viena no Atēnu īpašībām ir tāda, ka, lai arī cik viss liktos tālu, viss tomēr ir tuvu un lai kur arī ietu, vienmēr sanak nonākt tieši tur, kur vajadzīgs. Tā laikam haotiskā Atēnu mistērija.

Tiekam pie Akropoles ap 18.00. Saule vēl karsta, bet kāpiens ir Ok. Saprotam, ka izvēlētais laiks ir vislabākais - vel ir mazliet par karstu, lai tūristu bari atrastos kalna galā, bet, kad uzkāpjam ir mazliet vēsāks ar jauku vēja brāzmu. Bet nu jā, tūristu bari ir vienmēr, bet visvairāk agro no rīta ap 9 un vakarā ap 19.00.

Partenons ir iespaidīgs. Pirms braukšanas youtube biju papētijusi filmiņas, kas tad tur īsti bija un kā dažādas varas lietoja tempļus savām vajadzībām.

Uz katra stūra ir novērotāji - jāuzvedas pieklājīgi, nevar lekāt, savādāk apsauks ar svilpīti.

Partenona vienā pusē var atrast ūdens strūklaku, lai varētu padzerties. Ūdens nav auksts, bet tomēr veldzējošs. Uz saulrietu sāk pulcēties cilvēku bari un tikmēr mēs laižamies lapās, lai aplūkotu Dionīsa amfiteātri, kur ap šo laiku nav neviena.

Klāt vakars, ejam pa tūristu pārpildīto ieliņu - tur brauc "happy train", kur neviens neizskatās pārak laimīgs... cilveki ir visur, visur čum un mudž... vēlme ir ātrāk apsēsties un baudīt skatu uz pēdejo saules staru apmirdzējo Partenonu. Uzo un mezze nāk komplektā :)

Vakariņas gan nolemjam pameklēt kādā mazliet nomaļākā vietā. Pirms tam tika izstudēti dažādi ieteikumi gan no tripadvisor, gan blogiem, jo gribās nobaudīt īstus labumus iestādēs, kur iet arī vietējie.

Daži ieteikumi -

Taverna Tou Psi

Lieliski ieteikumi šeit (vispār labi ieteikumi, ne tikai par resto)

Otrās dienas plānā ir Agora, jaunais Akropoles muzejs, nacionālie dārzi un paspējam apskatīt arī Zeva templi un olimpisko stadionu.

Agora rīta agrumā ir ļoti jauka - maz cilvēku, Hephaestus templis ir pilnīgi mūsū rīcībā/apskatē - esam vieni paši. Jauka sajūta ir aizbēgt no visiem tūristu tūkstošiem.

Akropoles jauno muzeju apskatam pašā dienas vidū - bet mēs neesam vienīgie, kas izlēmuši glābties no svelmes. Cilvēku daudz, kas mazliet sabojā atmosfēru, bet "netīšām" pievienojoties dažādām tūristu grupiņām uzzinām šo to interesantu. Apskatam arī filmiņu, kas skaidro Partenona būvi un nozīmi. Saprotam, ka tomēr labāk būtu bijis vispirms apmeklēt muzeju un tad pašu Partenonu, lai vairāk skaidrības, bet nu jau vairs neko...

Dienas vidū arī nacionālie dārzi ir pustukši... nevina nav... karsti tomēr... par laimi uz katra stūra var nopirk aukstu ūdeni par 0.50 eur 0.5l... apskatam palmas, bruņurupučus un nejauši nonākam pie Grieķu Parlamenta, kur pēc pāris minūtem jāsākas sargu maiņai. Liekas, ka kas gan tur var būt tāds interesants... gan jau ka tāpat kā Rīgā... bet nē! :P

Izejam cauri Ermu šopinga ieliņai, bet esmu mazliet vīlusies un neko tāādu neieraugu...

Zeva templis arī ir ar savu burvību (starp citu viss ietilpst combo biļetē - 12 eur, derīga 4 dienas). Katrā ziņā skolā labi apguvu dažādās kolonnas - doriešu, joniešu, korintiešu - beidzot zināšanas var likt lietaa :) Atceros kā burtnīcā bija jāzīmē visas kolonnas pēc kārtas...

Olimpiskais stadions, kur notika pirmās mūsdienu olimpiskās splēles, ir iespaidīgs. Pirmā doma, ka te varētu uzrīkot sadziedāšanās svētkus. Vakarā nav daudz apmeklētāju un katrs var izpausties kā grib - citi pozē kā pirmās vietas ieguvēji, citi sēž goda ložā, citi tēlo, ka skrien. Noteikti iesaku apmeklēt mazo muzeju, kas atrodas kreisajā pusē - var aplūkot dažādas olimpiskās lāpas - kā tās mainās līdz ar gadiem un modi. Soču lāpa pilnīgi nebaudāma, taja pašā laikā Sidnejas lāpa no 2000 g. izskatās tā it kā būtu izgatavota vakar...

Saulrietu noskatāmies no Aeropagus klints - vietas, kur it kā sv Pāvils teicis sprediķi.

Trešajā dienā nolemjam mazliet ilgāk pagulēt, tad dodamies uz tirgu... gaļas pavilnons tiešām nav tā labakā bilde pēc brokastīm...

Tad dodamies uz Lykavittos kalnu. Un kaut kā ejot nonākam, tieši tur, kur vajaga, lai dotos augšā. Kāpšana smaga, karsti... pukstens ap 12.00, saule zenītā... sods par ilgo gulēšanu... Bet tas skats, kas paveras augšā! bet lai baudītu skatu, vispirms vajaga atjēgties :D Nobrīnamies, ka arī kalna gala ūdens maksā tikai 0.50 centus... Varbūt ūdens cena noteikta ar likumu... ?

Šodien tika solīts lietus... mākoņi lēnām pamalē velkas, bet virs galvas spoža saule un Grieķijas karogs... sēžam pie baznīcas durvīm un vērojam Atēnas - pilnīgs haoss, bet tomēr organizēts. Mums blakus kāds uzpīpē zāli, var čilot arī tā... Atpakaļceļā izejam caur Kolonaki - šikāko Atēnu rajonu - nav slikti - smalki veikaliņi, terases, kur visi dzer frapes, balkoni... un liekas, ka pirmo reizi varam redzēt īstus vietējos, jo centrā jau tika tūristi...

Aizstaigājam līdz krāmu tirdziņam pie Monastiraki - ai cik daudz foršu mantiņu! Mūzikas instrumenti, plates, krēsli... ja tik varētu paņamt līdzi! Nopērku ādas iešļūcenes. Visādām zandalēm piedāvajums un cenas lieliskas! Arī skaistas ādas somas, bet nu to nākamreiz...

Vakarā aizstaigājam līdz A for Athens bāru - nu tā kā Sky line Rīgā, bet esam vīlušies - pilns ar mazgadīgām beibēm, kuras tā uzcirtušās, ka mēs blakus ka plukatas 8) Ja gribās skaistu skatu, tad labāk doties uz Attalos viesnīcu - kokčikus taisīt nemāk, toties skats burvīgs un vietas pietiek visiem.

Šādi tādi novērojumi.

Atēnās ieliņas mainās burtiski soļu attālumā - var sākties kā jauka ieliņa un tad pēkšņi grausti ar grafiti ar narkomāniem Nabaga kaķi ir visur... un badā... Zuccini balls ar dillem - īsts gardums Pitas maksā 2 EUR, vislabākais pretī centrāltirgum uz Athina ielas - uz stūra, uzraksts ar sarkaniem burtiem, ar niknu saimnieci, bet dievīgam pitām Vakariņas 2iem +/- 30 eur (ar vīnu), deserts bieži tiek uzsaukts Atēnās bezorganizācija ir apbrīnojama, bet tomēr vienmēr viss kaut ka nokārtojas :))