HORVĀTIJA !!!!!

Kam gan nav bijis sapnis kautkur aizbraukt ---domāju ka katram ir sava sapņu zeme .Man tāda , jau ilgu laiku bija ---Horvātija !!! Katru gadu , kautkā atliku un atliku , bet , šogad nodomāju ---nē ...gadi iet , braukt paliek grūtāk , jābrauc ! Domāts un izdomāts ---- turfirma IMPRO , --laiks 27 septembris - 5 .oktobrim , pagarināsimvasaru . Un paveicās ....

Sākums , kā jau visām firmām .... ļoti garie pārbraucieni , bet Polijā , ceļi kļūst arvien labāk izbraucami ---bāņi ...top un top , Un ar visādām apstāšanās pauzēm , vakarā esam sasnieguši Katovici , mūsu pirmās naktsmājas .Zinama viesnica , kurā nakšņots ne vienu reizi vien .

No rīta ceļš turpinās , esam jau iepazinušies , jo Impro , tas ir ierasts , esam samaksājuši visus papildus izdevumus , un ceļš turpinās , smieklos , un jautrībā !! Gide --Anita , fantastiski stāsta , par iepriekšējiem braucieniem , visādus atgadījumus , interesantus notikumus , un tā , jau neitrāli esam iepazīstināti ar to , kas mūs sagaida . Vakarā jau esam Slunjā --viesnica , kas atrodas netālu no Plitvices .

Laiks mūs lutina ---silts , esam saģērbušies vasarīgi un braucam uz Plitvices ezeriem --- par viņiem , jau daudz rakstīts , un rakstīs vel un vel...un katrs raksts , katra fotogrāfija , atšķirsies , katrs , ieraudzīs kautko jaunu , interesantu , tikai viņam vis, vissss labāko kadru .Lai būtu vieglāk iešana , ar speciālu vagoniņu uzbraucam pašā augšā , un tad lēni virzamies uz leju ...Vauuuuu ..šī ūdens varenība , šie ūdenskritumi , ...to jau nevar aprakstīt , tas ir jāredz, virzamies tikai uz leju , acis pat nevar saprast ---kur ko skatīt , viss ir tik ..fantastiski , skaisti , vareni . Iepriekš ir bijis lietus , un tāpēc šī ūdens varenība ir daudz , daudz varenāka ....

Lai tiktu tālāk , mums ir jāpārbrauc ar kuģīti , pāri Kozjaka ezeram , lai varētu turpināt apskati . Valdzina šī fantastiski zaļā , ūdens krāsa ...Kādā no iepriekšējiem braucieniem , kāds no bērniem , bija jautājis , kapēc ūdenim pielieta ...zeļonka.... , bet saule , un klinšu granīts , tas viss rada šo skaisto zaļo krāsu .Krastā , neliela atpūta , lai padzertu kafiju , apmeklētu labierīcības , iegādātos suvenīrus , un pēc laiciņa , jau dodamies tālāk . Ar katru nākamo vietu , ūdens varenība kļūst arvien lielāka un lielāka ..līdz sasniedz kulmināciju .....

saules atspulgs veido arī šo varavīksni .... ak mīļie ....fantastiski , tas ir bijis tas , pēc kā tīko sirds , prāts un acis ....nu skaisti , vareni .....

Bet , katrai vietai , arī šai , jau pienākušas beigas , bija vietas , kas bija ciet , jo iepriekšējie lieti , bija nolijuši lielā apmērā , un bija bīstami tajās vietās atrasties ... Šādi skati , ilgi paliks atmiņā .

Dodamies tālāk , mūs gaida maltīte Horvātu nacionālajā krodziņā , kur ielas malā , cepas ....vien maz cuciņ ...

Paēdam pusdienas , , tiek pasniegti salātiņi , tad kartupelīši ar šo ...vien maz cūciņ ... tiek ieliets arī viņu ..šnabis , nu kautkas līdzīgs kandžai , .. varēja pasūtīt arī vīnu ....piedāvā nopirkt visādu medu ..nopirku ..priežu pumpuru medu ( mājiniekiem garšoja ), un braucam uz viesnicu Šibenikā .

Diena , ko pavadīsim Krkas dabas parkā , laiks silts , zinu , ka mūs sagaida atkal viena lieliska diena ...Šeit , Krkas parkā , uzņemtas ļoti daudz filmu , ar slavenā aktiera Gojko Mitiča piedalīšanos , kas gan nav redzējis , šīs varenās indiāņu filmas , paši , kādreiz esam spēlējuši indiāņus ar skaļiem saucieniem ...Sākumā --ūdens plūs rāmi , ar maziem kritumiem , bet kā jau vienmēr , uz beigām , jau viss ir varenāks

Gar malām , zied ..alpu vijolītes , vietām noklāta zeme , ar šiem ziediņiem

Nu skaisti , nav jau citu ko teikt . Turpinamceļu pa Krkas parku , cilvēku daudz , bet ne tik , kā būtu vasarā , kad nevar paiet garam , ka jāstāv un jāgaida , kamēr kāds kautko nofotografēs , ... bet arī septembra beigās , ir daudz cilvēku , bet staigājam brīvi .Esam atnākuši līdz vietai , kur vasarā , Krkas parkā , var arī peldēties , bet šoreiz , ūdens varenība to neļauj

Esam izbaudījuši šo krāšņo dabas brīnumu , un sagaidot autobusu , dodamies uz ....Nacionālo maltīti Horvātu etnogrāfijas brīvdabas sētā Etnoland, kur mūs sagaida tās saimnieks Joško ...eh , kas par jauku , interesantu un jautru puisi ...

Joško , parāda , Horvātu dzīvi , kur guļ , kur taisa ēst , kā gatavo Pršut ( vītināto gaļu ) , lai to dabūtu gatavu , līdz ēšanai , paiet , gandrīz 1,5 gadi .... Horvātijā ...kā Joško stāstīja ...vīrs un sieva guļ atsevišķi , bet ir 5-8 kinderīši , mēs Latvijā , guļam kopā , bet tikai 1-3 kinderīši ...jautrībā un smieklos esam izbaudījuši Joško viesmīlību , un dodamies uz maltīti , jāsaka tā mmmmmmm , kas par gardumu . Tā kā pie visa mēs bijām nedaudz piemaksājuši , tad mūs priecē , skaistie Horvātu puiši ar savu dziedājumu

Eh , kā sirsniņa trīcēja , kā skudriņas tecēja pa kauliem ... eh , mīļie , tas ir jāizbauda ... kad esam uzsaukuši ...živelī ..mūsu prozīt ... dodamies jautrā dejā , pa visu zāli , apkārt visiem galdiem ... Vienu dziesmu , ..Mīļais nesteidzies , dziedājām līdz , protams mēs Latviski , puiši Horvātu valodā .Kā katrai jautrībai , arī šai , pienāk beigas , mūs gaida ceļš tālāk , uz Makarsku , kur pavadīsim 3 naktis ... Paliec sveika Etnolanda , varbūt kādreiz , atgriezīšos .

Nākošā dienā . mūs gaida izbrauciens ar kuģīti uz Dālmācijas un Brač salu . Ņemam līdz arī peldkostīmus , jo būs laiks , izbaudīt arī Adrijas jūras ūdeņus . Ežu čības , arī esam jau iegādājušies , un dodamies ceļā . Ceļā , ar kuģīti, jāpavada 2 stundas , dālmācijas sala maziņa , brīvais laiks dots stundu ..tas pietiek , lai nopirktu to , ko nu pats vēlas ...nopirku ...vien skaist zīd lakatin ( kā Ābrams saka )

...gandrīz pieskaņojusies ... Braucam uz Brač salu , laiks dots jau vairāk un ejam uz pludmali ...jā , nav jau Jūrmalas smiltiņas , akmeņi , bet tas nebaida izbaudīt silto Adrijas jūras ūdeni ...meklējām kādu jūras ezi , bet neredzējām , laikam paslēpušies ... Atpakaļ braucienā , pusdiena uz kuģīša , grillēta zivtiņa, tā kā es zivis neēdu , tas tika ziņots jau iepriekš , un mielojos ar gardu , grillētu vistas filejas gabaliņu . Atkal diena galā , liekas , ka laiks skrien ātri , ātri , ..

Šodien ceļš uz Dubrovnikiem .. Pilsēta , kas ieskautaja senajos nocietinājumos , kurus 1991 .gadā , velti mēģināja sagraut Serbu artilērija un flote ...Jāsaka gan ...ko šeit var darīt vasarā , kad ir 35 un pat 40 grādi ??? Mūri , mūri , mūri , bet skati ...visa Adrijas jūra savā varenajā plašumā ...

Pa mūri arī apgājām apkārt , visai Dubrovnikai , kā gide teica ...500x600 metru , liela pilsētiņa , mums atkal , palaimējās , vienīgā diena , kad bija bez saules , nebija jākarst pilsētvalsts mūros . Tālāk aizbraucām uz Lokrumas salu ...izstaigājām botānisko dārzu , papriecājāmies par skaistajiem Pāviem , kam patreiz tēviem , ir astes maiņas laiks , satikām mammu ar bērniņiem

Izstaigājam parku un dodamies atpakaļ . Jau no rīta , ar koferiem dodamies tālāk uz Zadaras vecpilsētu .. Arī maza pilsētiņa, tirgus , veikaliņi , suvenīru bodītes , bet galvenais Zadarā ir ---paklausīties ....jūras ērģeles ....... jūra , vējš viļņi , izdod savdabīgas skaņas , līdzīgas ērģeļu stabulēm .. kas nāk no atverēm pašā jūras malā....

Tālāk jau ceļš pa tuksnešaino Pagas salu ....akmeņi , akmeņi , akmeņi ....kā te var dzīvot ?/ Iztaisam vienu fotosesiju

Un tālāk pārceļamies ar prāmi pāri līcim , lai brauktu uz viesnicu Crikvenicā ...Esam izbaudījuši skaisto Horvātu dabu , ezerus , kanjonus , esam iepazinuši Horvātu krodziņus , horvātu dzīvi ...un katram ceļojumam reiz pienāk gals , esam iebraukuši tieši uz 45 paralēles , kas ir vienādā attālumā ...Ekvators ...Ziemeļpols ..5000 km

Pēdējais saulriets

Un ardievu Adrijas jūra . Līdz citai reizeit !! Paldies par viesmīlību , par jaukajiem dabas skatiem ...es ceru ka atgriezīšos !!!

paldies, ja izlasījāt , un piedodiet , ja kautkas uzrakstīts ne tā kā vajag ! Emocijas , emocijas ...Ja kādam ir vēlēšanās , skatīt visas manas bildes ---Laipni lūgti manās galerijās , tās ir atvērtas visiem !!