Misijas brauciens uz Franciju 2

Misijas brauciens uz Franciju 2. Pirmajā daļā speciāli aprakstīju vairāk brauciena mērķi un raksturu. Otrajā daļā varu vairāk padalīties no praktiskā un tūrisma viedokļa. Parīze bez šaubām ir interesanta, bet es nepavisam negribētu teikt, ka tā nu būtu tā vieta kur gribētu atgriezties. Laikam svarīgākais kas man ne visai iepatikās bija tā trakā naudas plēšana. Tā piemēram viens pats banāns uz ielas maksā 1 eiro. Kafija kafejnīcā 3 eiro. Kāds sakarīgs ēdiens ap 10 eiro. Palikšana tādā vienkāršā viesnīciņā maksā ap 20-30 eiro par nakti. Tā kā mēs bijām lielāks bariņš veseli 9 cilvēki, tad mums izdevās sākotnējo 22 eiro vietā sarunāt naktsmītni par 18 eiro uz cilvēku pašā Parīzes centrā. Iespējams, ka sezonā būtu stipri dārgāk kā novembra beigās. Parīzes centrs ir interesants ar daudzām lietām. Daudz mākslinieku galerijas un darbnīcas, interesantas kafejnīciņas, kur var redzēt īstu parīzieti ar hūti galvā un spieķi rokās, kurš izrīko savu dēlu, kas apkalpo apmeklētājus. Viņiem raksturīgi tie ģimenes uzņēmumi. Arhitektūra vietām gluži kā Rīgā.Ne par velti daudzi sauc Rīgu par mazo Parīzi. Lētu pārtiku Parīzes centrā nopirkt nav iespējams, jo kārtīgi pārtikas veikali tur vienkārši nav.Un ja ir tad tādas piparbodītes. Apģērbi un apavi gan visplašākajā sortimentā un par visdažādākajām cenām. Lētākās sieviešu kurpes pat par 1 eiro varēja redzēt. Neņemos spriest gan par kvalitāti. Pilns ar smaržu un parfimērijas veikaliem par fantastiskām cenām. Protams, suvenīru tirgotāji uz katra stūra. Un tad slavenais Parīzes metro. Pa visu pilsētu var kursēt visu dienu ja samaksā 5.80 eiro ar metro un tajā skaitā arī ar pilsētas autobusiem. Citādi metro biļete 1.60 eiro un ar to var braukt pa tām līnijām ,kas ir savā starpā savienotas. Interesants skats bija vakarā, kad cilvēki vakarā no darba steidzās caur metro vārtiem. Skats līdzīgs, kā kad laukos govis dzen. Viens pakaļ otram skrien. Vārti atveras tikai tad ja ieliek derīgu biļeti tajā aparātā, bet tie, kas brauc pa zaķi leca pāri. Paša lidojuma izmaksas gan var sakombinēt ļoti dažādās cenās. Mēs lidojām ar Ryanair caur Liverpūli uz Nantes lidostu. Līdz Liverpūlei cena bija 19 Lati, bet līdz tūrai izdevās nopirkt akcijas biļeti par Ls 0.01 Tad devāmies uz Tūru un tad uz Parīzi. Nantes puse jau ir mazliet eksotiskāka un tur jau vairāk izskatās pēc siltajām zemēm. Bija arī tīri nopietnas palmas, tādas kā Spānijā un nevis vairs tikai tādas kā Anglijā vai Īrijā. Bija tas prieks arī pastaigāt pa kārtīgiem Francijas lielveikaliem. Tāds nopietns Francijas lielveikals ir nesalīdzināmi lielāks kā Maxima xxx. Un nopirkt tur var gandrīz visu. Pārtiku, apģērbus, labu labās parfimērijas, elektroniku, mākslas darinājumus Ja salīdzinātu, tad Maxima xxx tāda piparbodīte vien ir. Un mani pārsteidza, ka cenas tur arī ir ļoti zemas. Protams, bija lietas, kas arī ir dārgākas kā Latvijā. Augļi bija lētāki un labākā kvalitātē. Kartupeļiem līdzīga cena, kafija lētāka. Vīns vispār neiedomājamā klāstā. Varētu būt kādas 6000 šķirnes un lētākie par 0.90-1.20 eiro. Tad vēl neiedomājami plašais konditorejas klāsts. Kūkas, smalkmaizītes, tortes utt. Zivju nodaļā gandrīz kā zoodārzā visādas svaigas okeāna zivis + krabji, vēži, gliemeži un citādi kukaiņi. Sieru šķirnes varētu būt vairāki simti. Visi tie smirdīgie mīkstie sieri par zemākām cenām kā Latvijā. Tas Francijā ir raksturīgi, ka ir iepirkšanās rajoni ārpus pilsētas centra, kur var ērti piebraukt ar mašīnu un tad arī viņi sapērk visu ilgākam laikam. Pārtika tiešām ir ļoti garšīga un ēdieni arī labā kvalitātē. Vienīgi vīnu un bagetes varēja tīri lēti pat lidostā nopirkt. Bagete par 0.75 eiro un vīni pat par 2-3 eiro. Vilcieni padārgi, bet izbraukt ar Francijas ātrvilcienu ir tīrā bauda. Nekur citur Eiropā nebiju braucis ar tik ērtu vilcienu. Ātrums arī normāls 200-300 km. h. Pusotras stundas brauciens maksāja 30 eiro, bet tad tu arī zini ka esi pavirzījies kādu gabalu uz priekšu. Atpakaļ ceļa biļetes bija no Paris (Beauvais) lidostas. No turienes lidojām uz Stokholma (Skavsta) un tālāk pēc 5 stundām uz Rīgu. Šīm lidostām gan nav nekāda sakara ar minētajām galvaspilsētām, jo kā viena, tā otra atrodas ap 100 km no Centra. Un lai tiktu līdz Parīzes centram ir jābrauc ar Autobusu par 13 eiro. Lidmašīnas biļetes atpakaļ nopirku jau laicīgi akcijā kopā par 0.40 ls Paris-Stokholm + Stokholm-Rīga. Tā kā tikt uz Parīzi var mūsu laikos ļoti lēti tikai svarīgi lai būtu tur ko darīt. Kopsavilkumā varu teikt, ka Lētākais līdz Parīzei un atpakaļ biļetes Lidmāšina+ Autobuss maksās tos pašus 26 eiro. Tā kā ar 100 latiem var mierīgi izceļot uz pāris dienām tā prātīgi dzīvojoties un no lieka netērējot.