Maroka.

Dažiem kas neticēja,ka dodos turp,apsolīju,kad atgriezīšos no Marokas tad uzrakstīšu....Tātad Maroka :)

Lielāko kontrastu zeme.Burtiski sajutos,kā tādā nulles punktā,es pa vidu,uz vienu pusi nabadzība,tāda pirmatnības sajūta,it kā atmesta neskaitāmus gadus atpakaļ...Kad nebija nedz informācijas,nedz iespēju...Nabadzība pat ne naudas ziņā,bet drīzāk sirdsnabadzība,netīrība,nevēlēšanās zināt,izzināt,mācīties,brutāla izturēšanās pret dzīvniekiem ...UN otrā pusē,neizmērojama bagātība,gudrība,izglītotība,vēlme zināt visu,izzināt,inteliģence,laipnība,sirsnība....

Viena iela pasakaini skaista,tīra,bagāta,palmu zeme,marakeša -sarkanā pilsēta,un turpat uz nākamās ielas nogriežoties bardaks..netīrība...šis kontrasts purināja,un dzina milzīgās pārdomās mani,un radīja daudz emocijas.Ļoti daudz speciāli tūristiem noorganizēti vilinoši prieki-kamieļi,un kazas kokos,kas starp citu tur pašas nemaz nekāpj....Speciāli tūristiem,dzīvniekam nav tiesības nekādas,bet lai tūristi varētu izpriecāties,un skaistas bildes atvest,ko tik nedarīsi..Jāsaka tas mani veda šausmās..Tamdēļ uz kamieļa uzsēdos,bet tālāk jāt nevēlējos..Zinot,un redzot kā šie dzīvnieki tiek sisti,un spārdīti,ja pēkšņi neizpilda savu pienākumu..brrrr..Lai tas paliek citiem..Es labāk par skaisto vēlos runāt.

Šis viss deva iespēju paskatīties no malas,kā ir ari pie mums..Kā ir ar tiem,kas nevēlās neko mainīt savā dzīvē,kam ir labi kā ir,un kas uzskata,ka vss ir kārtībā...kas arī pēc 20 gadiem,un 40..neko nemainīs savā dzīvē..jo pat deguna priekšā noliktās iespējas mainīt dzīvi nesaredz,pat uz zelta paplātes nesaskatīs..nē....UN arī pie mums ir cilvēki,kas pieņem iespēju,un izmaina savu dzīvi no nekādas,uz absolūtu sapņu piepildījumu.Zinu daudz tādus :) Galvenais,ka šiem cilvēkiem ir sapņi,un lieli sapņi,un ticiba,ka tie var realizēties.UN tieši tas arī notiek :)

Tamdēļ nerunāšu daudz par Maroku kā tādu..JO šis nebija gluži parasts ceļojums.Uz Maroku var aizbraukt ceļojumā,pats,visu noorganizēt..UN tas tiešām būs tā vērts,ticiet man,iesaku pavisam noteikti :) Kokos aplesīni,granātāboli,olīves,dateles,turpat rokas stiepiena attālumā.Ļoti interesanti cilvēki,kultūra.Draudzīga valsts,ļoti droša.Klimats vienkārši fantastisks-vismaz septembrī noteikti :)

Bet diezvai,pat par lielu naudu es spētu norrganizēt sev tādu izbraucienu,kādu noorganizēja mums kompānija..Jāpiemin,ka man šis ceļojums,nāca dāvanā,absolūti par brīvu.Par 9 mēnešu labu darbu,veidojot savu biznesu ar kompānijas Vision produkciju,ar veselības programmām,un kosmētiku.

Un diezvai pašai organizējot šādu ceļojumu,man būtu iespēja dzīvot Marakešā tādā viesnīcā,kur nummuriņš viena diennakti izmaksā 430eiro.Speciāli mums noorganizēta lidmašina,gan turp gan atpakaļ.

Speciāli mums noorganizēti,autobusi ar gidiem,kas rūpējās gan par bagāžu,gan par mums,lai ir ko padzerties,lai mums visu ceļu ir jautri,un interesanti.Šeit sapratu,cik gidi ir gudri cilvēki,viņi zināja visu par visu..Gan politku,gan kultūru,gan vēsturi,gan sportu,ne tikai Marokā,ne tikai Āfrikā,bet arī par visām citām valstīm.Arī par Latviju protams.Vai nu mums patrāpījās tik labi gidi,vai viņi visi tur tādi ir,nemācēšu atbildēt :)

Ekskursijas fantastiskas,bildēs ļooti mazu daļu var apskatīt.Bildes drīzumā būs vēl vairāk.Jāmin gan,ka savu telefonu atstāju kautkur Āfrikā,nevienu negribās vainot,bet nu visas manas bildes arī palika tur.Tas nekas,kolēģi dalās dāsni,ar to vietu bildēm kur pabiju :)Dažas savas bildes gan paspēju nosūtit radiņiem,kuras ir,un būs apskatāmas.Pievienošu šeit pat vēl un vēl :)

Tad nu lūk,dažnedažādi,ļoti augsta līmeņa noorganizēti pasākumi,gan tusknesī uz sarkaniem paklājiem,kur pa visu ir padomāts.dejas zem zvaigznēm tuksnesī,ēdieni-ak vai kādi,un daudz-pat vesels jērs uz paplātes katram galdiņam,dzērieni,viss izsmalcināti,garšigi.IK pa 2iem metriem,kāds priekšnesums,gan kamieļi,gan ēzeļi,gan čūskas,gan vietējie džigiti uz zirgiem ar ieročiem,gan šovi dažādi,gan salūts,dziesmas,tradicionālos tērpos tērpti izlklaidētāji,džezs,ēdiena gatavošana uz katra stūra,āfrikas rimtu skaņas,krāsaini tērpi,košas krāsas it visur.

Smaržas,garšas,neatstāstāmas emocijas.Skaistums,dārzi-pasaka....neatstāstāmi....nenododami.....katrā no tiem dārziem mani uz pāris dienām varētu atstāt,lai es spētu sajūsmināties vēl un vēl...Mīlestība sajūtama katrā solī,kas tika dots mums esot Marokā.

Un pats skaistākais ko atvedu no Marokas,ir speciāli mums radītas smaržas-Maroka2014.Kuras tika veidotas Francijā,Graas pilsētiņā,senākajā smaržu ražotnē,faktiski vienā no labākajām pasaulē-ražotne Gallimard.Viena no pasaules 100 sertificētajām,diplomētajām parfīmēm,kas strādāja pie šim smaržām,lai ar šim smaržām nodotu mums lidzi atmiņas.Pie ši brīnuma ir ilgi strādāts,un tas gods ir neaprakstāms,saņemt kautko tādu dāvanā.Kad zini,ka netikai vienkārši esi dabūjis ceļojumu dāvanā.Biļeti turp un atpakaļ...Nē..Bet esi saņēmis veselu piedzīvojumu,pasakainu piedzīvojumu,kur par visu ir padomāts,bet īstenibā iedots vairāk kā vispār spēji gaidīt,un iedomāties..un vēl atvedusi līdzi atmiņas,ko ilgi vēl nesīs šis smaržas,kurās ir salikta visa mīlestība,vis piedzīvojums ko ieguvām tur.

Diezvai es ko tādu spētu sev iedot pat ar milzīgu naudu braucot pati savā organizētā ceļojumā...

Tamdēļ,es centīšos tagad 9 mēnešu laikā nopelnīt godam nākamo ceļojumu ko dāvinās kompānija šoreiz uz Vjetnamu 2015 gadā...

esmu es ceļojusi ari lidz šim šur tur....Bet ir vērts papūlēties 9 mēnešus,lai vismaz reizi gadā saņemtu vēl papildus kautko tādu...Tas nav vienkārši brauciens,tas ir vesels Piedzīvojums,kas nekad neaizmirsīsies.Paldies par to :)

Un es zinu,kas arī vēlēsies kaut daļu no tā visa iegūt sev,pats pajautās-bet kā? :)