Skorpionu laivā un 3D muzejā

Šodien ir Latvijas dzimšanas diena!!!

Kā jau iepriekš rakstīju - šo dienu paredzēts pavadīt ar ziloņiem. No rīta mani pamodina Linda dažas minūtes pirms mums jau jāiet lejā. Esmu sapīkusi, jo ļoti nepatīk steigā taisīties no paša rīta. Linda jau bija saģērbusies, tāpēc palieku vēl piktāka :D Zibenīgi sataisāmies, istabā kapa klusums - mēs ar Lindu nesarunājamies! Joprojām pilnīgā klusumā noejam vestibilā un gaidām, kad mums atbrauks pakaļ. Jā, busiņš kavējās (surprise :))

Gaidīšana un klusums paliek neizturams. Izmantoju viesnīcas WiFi un sēžu caur telefonu internetā. Vakardien mēģinājām kaut ko atrast par ziloņu nometni uz kuru braucam, bet neizdevās. Šorīt pētot tūres čeku caur google mēģinu tomēr kaut niecīgāko informāciju atrast. Un izdodas - diemžēl vai par laimi! Cilvēku atsauksmēs šī nometne tiek dēvēta par šausmu nometni - piedzērušies nometnes vadītāji (šis gan ir dīvaini, jo 5ās nedēļās Āzijā neredzējām nevienu piedzērušos vietējo - nevienu!!!), ziloņi acīmredzami ir nomocīti, pret viesiem izturas neviesmīlīgi, viss ir nolaists un nesakopts, cilvēki gribējuši tikt prom pēc iespējas ātrāk... Linda tikmēr caur viesnīcas administratori mēģina sazināties ar tūres organizētājiem, jo tie kavējas jau vairāk kā stundu. Pārtraucu kapa klusumu un paziņoju Lindai par nupat izlasīto. Bez šaubām nolemjam, ka uz nometni nekādā gadījumā nebrauksim, centīsimies atgūt mūsu naudiņu (kas mūsu naudiņās sanāca apmēram 40Ls katrai, liela nauda!). Piebrauc pie viesnīcas vieglais auto, tajā satraucies vietējais. Nervozi raustās! Saprotam, ka atbrauca pēc mums. Atkal sanācis kāds misēklis un mēs esam aizmirstas. Sakām vadītājam, lai ved mūsu uz kafejnīcu, kur nopirkām biļetes! Iekāpju mašīnā un šķiet, ka tajā nepārprotami ož pēc alkohola - nevaru saprast vai patiešām vai tikai izliekas, jo tikko par to lasīju. Bailīgi braucam, līdz mans personīgais GPRS saka, ka mēs nebraucam uz kafejnīcu. Linda prasa šoferim uz kurieni mēs braucam. Šis atbild, ka uz nometni. Linda paceltā balsī saka, ka uz nometni nebrauksim, lai ved mūs uz kafejnīcu. Jau tā nervozais šoferis paliek vēl nervozāks un strauji nogriežas pareizajā virzienā. Satraukti zvana pa telefonu un kaut ko murmina tajiski. Lai nu kā - esam atvestas uz kafejnīcu, kur mums jau pretī nāk satraukta kafejnīcas darbiniece, kura vakardien pārdeva mums tās biļetes. Prasa, kas noticis? Mēs ar nelaimīgām sejas izteiksmēm stāstam, ka tūre pamatīgi nokavēta, ja mēs tagad brauktu, tad 2h mazāk sanāktu un esam ļoti sarūgtinātas. Darbinieces piedāvājumam tūri pārcelt uz rītdienu nepiekrītam, jo rītdien jau dodamies prom. Gribam savu naudu atpakaļ! Biju domājusi, ka naudu nedabūsim, jo pašas atsakāmies no tūres, bet tomēr atguvām visu naudiņu! Darbiniece vairākkārt atvainojās, ka kas tāds nekad nav noticis, ka vairs nepiedāvāšot šo nometni savā kafejnīcā u.t.t. Tā nu mums ir pilnīgi brīva diena, bez konkrētiem plāniem! Ēdot brokastis netālajā kafejnīcā, nolemjam beidzot doties uz fish spa, ko jau n-tās reizes mēģinām izdarīt.

Atrodam mūsu makulatūrā kādu vietu, kur ir fish spa. Atrodam tuk-tuku un dodamies ceļā. Atved mūs pie kādas viesnīcas. Tajā maldāmies, nekādu norāžu, ka te kaut kur būtu fish spa. Ieraugām kādu masāžas salonu, varbūt tajā ir? Diemžēl viņiem neesot, bet parāda virzienu, kurā mums jādodas, lai atrastu meklēto. Un patiešām atrodam! Diemžēl, ciet :D Kaut kā mums ar tiem fish spa galīgi neiet :) Kāda dāma gan pasaka, ka tālāk esot vēl kāds fish spa. Dodamies to meklēt un pēc kādām 10 minūtēm arī atrodam. Salons tāds šaubīgs, bet ejam iekšā! Nomazgājam kājas un dodamies pie zivtiņām. Mums uz abām ir viens akvārijs (vanniņa? :)) Pamata secinājums - fish spa ir ļoti kutelīgs :D Pirmās minūtes ļoti kutina pēdas, pēc tam jau pierod. Pirmā sajūsma ir pagājusi un arī mūsu atvēlētais laiks ir pagājis. Izejam ārā un ir tāda vilšanās sajūta, bet vismaz izmēģinājām kā tas ir!

Pastaigājamies pa apkārti, esam atvestas nostāk no centra. Un tad izdomājām, ka dosimies pabraukāt pa upi ar laiviņu, ko bijām jau noskatījušas iepriekš. Mēģinām sarunāt kādu tuk-tuku, lai mūs aizved uz mūsu izvēlēto laiviņu, bet neviens negrib vest. Piedāvā aizvest pie citām laivām, bet uz mūsu izvēlēto Scorpion Tailed River Cruise negrib vest vai arī piedāvā aizvest par augstu cenu. Beigu beigās nokaulējam cik sanāk un dodamies. Pieved mūs pie kārtējās necilās būdiņas.

Scorpion Tailed River Cruise

Tur jau mūs sagaida mūsu gids Mr. Khun Samak (turpmāk vienkārši Samak). Ļoti amizants, smaidīgs un runātīgs :) Pastāstām viņam, ka pie viņa nemaz nav tik viegli tikt - neviens negrib vest. Viņš zinot - pārējiem maksā tuk-tukistiem par katru atvesto klientu, tāpēc grib vest uz citām vietām. Mums ir jāuzgaida kāda pusstunda, kamēr beigsies iepriekšējā tūre. Tikmēr pētām pie sienas pieliktās fotogrāfijas, kur tūristi sabildējušies šīs tūres laikā un palasām atsauksmju grāmatu. Atsauksmes, protams, ļoti labas :) Kamēr mēs gaidām, ierodas vēl pāris tūristi. Drīz jau ir klāt laiva, no kuras izkāpj tūristi un sieviete gide. Esmu ļoti pateicīga, ka mums bija nevis šī sieviete (kura gan jau arī bija ļoti forša), bet gan Samak. Kāpjam laivā!

Scorpion Tailed River Cruise laiviņa (Photo by LL-travel)

Samak ir patiešām ļoti interesants - viņam ir pārnēsājamais mikrofons, kurš ik pa brīdim sabojājas un lielas saulesbrilles. Un viņš runā ļoti īpatnēji, ik pa brīdim smieklīgi velkot "Ooooouuuu!" :D Nemāku pastāstīt, bet patiešām forši! Viņš stāsta pa Mae Ping upes un Chiang Mai vēsturi. Bija interesanti, bet neko daudz neatceros :) un viņam ir arī sagatavotas bildes ar kurām ilustrēt savu stāstījumu.

Gids Khun Samak

Jāsaka gan, ka upe ir ļoti netīra un visur ir pilns ar vakardienas peldinātajām laiviņām. Vispirms aizbraucām uz vienu galu, un tad devāmies uz otru pusi. Klausījāmies Samak stāstījumā un pētījām apkārti, ļoti relaksējošs brauciens!

Scorpion Tailed River Cruise (Photo by LL-travel)

Pēc tam kāpām no laivas ārā un nonācām pie garšvielu dārza. Arī tajā Samak stāstīja par dažādiem garšaugiem, varēja redzēt, kādi tie izskatās, apčamdīt un paostīt.

Gids Khun Samak

Šeit mēs pirmo reizi sastapāmies ar augu, kuram pieskaroties, tas cieši sakļauj lapiņas. Un pēc kāda brīža atkal atver. Bildē redzams, kā Samak rāda kādu augu un liek atminēt, pēc kā tas izskatās :D

Pēc kāda laika pagājām zem nojumes, sasēdāmies pie galdiņiem un Samak sāka stāstīt medību stāstiņus, rādīja ar kādiem rīkiem tiek noķertas čūskas un kā tās darbojas, vēl par ganībām kaut ko stāstīja, stāsti bija aizraujoši!

Guļamtīkls (Photo by LL-travel)

Pēc tam bija kāda ļoti patīkama ekskursijas daļa - saldais ēdiens :) Tradicionālais - mango sticky rice. Un ne tikai skaisti noformēts, bet arī pasakaini gards - mango vispār bija izcili nogatavojies! Un vēl bija kaut kāda atvēsinoša limonāde, neatceros kāda, bet arī ļoti garda!

Mango sticky rice (Photo by LL-travel)

Ar pilniem vēderiem laivojām atpakaļ un bija jau laiks atvadīties no Samak. Vienmēr viņu atcerēsimies ap platu smaidu - fantastisks piedzīvojums :)

Pēc tam gājām nezināmā virzienā gar upi. Cilvēki kokos sakāruši šūpuļtīklus un guļ. Citi pēc vakardienas ballēšanās kārto stendus, citur pin ziedu laiviņas, kuras mēs vakardien laidām upē. Pēkšņi atceros, ka vēl Latvijā esot redzēju, ka Chiang Mai ir 3D muzejs. Tā kā mums nav citu plānu - dodamies tur! Kārtējais tuk-tuks tiek noķerts un drīz jau esam klāt - Art in Paradise, Chiang Mai 3D Art Museum. Arī šajā muzejā mēs fantastiski pavadām laiku. Nekādi nevaru saprast, kā var tik skaisti uzzīmēt bildes, kas izskatās trīs dimensijās, kaut ir pavisam līdzena plakne. Turklāt bildēs viss izskatās labāk kā dzīvē, tā nu sākam fočēties uz nebēdu! Ieskatam pāris bildes no mūsu izklaides.

Muzejā mēs pavadām vismaz 2h, jo gribās iemūžināt vai katru mākslas darbu! Bildes ap 200gab. sanāca :) Pie interesantākajiem mākslas darbiem ik pa brīdim ir pat rindas. Problēma ir arī, ka ķīniešu tūristi ik pa brīdim vairāk grib fočēt mūs nevis paši sevi :))

Kad esam izfočejušās līdz bezspēkam, dodamies kārtējā nezināmā virzienā. Bezmērķīgi klimstam apkārt, kad pēkšņi pamanām fish spa! Linda saka, ka tas esot tas pats fish spa, kuru Latvijā esot redzējām kādā video blogā. Hmmm, ir jau mazliet pastulbi 2x dienā iet uz fish spa, bet tā kā rīt jau dodamies prom un citu plānu mums nav, tad aiziet. Šo pat nevar salīdzināt ar iepriekšējo - ļoti solīda iestāde ar ļoti laipnām un smaidīgām darbiniecēm. Mūsu kājas tiek nopucētas vanniņā un atkal dodamies uz akvārijiem. Tā kā citu cilvēku te nav, pajautājam vai nevaram katra sēdēt savā akvārijā (katrs akvārijs paredzēts diviem cilvēkiem). Mums tiek dota atļauja, iekārtojamies milzīgajos un mīkstajos spilvenos un mērcam kājas iekšā. Šeit zivju ir vismaz 4x vairāk, līdz ar to kut 4x vairāk :D

Sēžam pretī logam, akvārijs ir pret logu - sajūta, ka sēžam uz jumta malas! Šo fish spa mēs patiešām izbaudām un ļoti apmierinātas dodamies projām!

Fish spa (Photo by LL-travel)

Pēc fish spa sāk iestāties tumsa, tāpēc dodamies uz gājēju ielu iepirkties! Iepirkšanās ieilgs ļoti ilgi, nopērkam pāris suvenīrus, kurus iepriekšējā dienā noskatījām. Vēl nobaudījām dažādus gardumus (svaigu banānu šokolādē, klučveida saldējumu, dažādas sulas, kas iepildītas bambusos, arī cukurniedru sulu (veeee...) un vēl daudz ko :)) Beigās ejam uz ielu, kurā pārdodas dažādi street food. Paņemam no visa mazliet un dodamies atpakaļ uz viesnīcu!

Street food delikateses
Klučveida saldējums
Klučveida saldējums iepakojumā

Viesnīcā uzklājam svētku gultu un atzīmējam mūsu valsts dzimšanas dienu kopā ar mūsu apgleznotajiem zilonīšiem. Par godu tam, aiz loga plaukšķeņu salūts! Priekā!

Mūsu svētku vakariņas viesnīcas gultā (Photo by LL-travel)
Sulas glāze un cukurniedru dzēriens (Photo by LL-travel)

Daudz laimes dzimšanas dienā - LATVIJA!