Car trip - Netherlands - Amsterdam, The Hague

Iedalīsim šo visu divās daļās – praktiski un nepraktiski!! Tātad – praktiski!!! Ceļojumā devāmies pieci jaunieši – savācāmies diezgan internacionāla kompānija – divas latvietes, divi čehi un viena francūziete. Pārvietošanās līdzeklis – īrēts auto – mums par lielu pārsteigumu dabūjām brand new auto, tikko no salona. Mašīnītes pirmais izbrauciens aizveda to uz Nīderlandi. Primārais mērķis – Amsterdama, sekundārie mērķīši – Hāga un Roterdama. Nobrauktais kilometru skaits – 1523 km. Par degvielu sanāca izdod tik vien kā 120 eiro. Ceļojumu sākām no Rostokas. Ceļā līdz Amsterdamai tik vien kā sešas stundas. Ātri, bet pat tādā īsā laika sprīdī var notikt interesantas lietas, piemēram, attapties Nīderlandē, ka pa ceļam pazaudēta pufaiciņa – vienkārši kāds kādā apstāšanās reizē to netīšām izlidinājis no auto. Faktu konstatēju vien tad, kad gribu uzvilkt to mugurā, jo izrādās, ka vienkārši vairs nav, ko uzvilkt. Tagad smaidu un smeju par to. Ko lai saka par Amsterdamu – katram pašam jāizlemj, ko vēlas apskatīt, iespēju ir daudz, mēs vienkārši pastaigājām pa pilsētu, lai sajutu to. Bet katrā ziņā secinājums ir viens – ar vienu dienu ir par maz, tādēļ atgriezīsimies, bet tikai siltākā laikā. Tālāk devāmies uz Hāga piepilsētu Zoetermeer, kur bija sarunātas naktsmājas pie puiša (Ewout) no couchsurfing. Puisi satikām viņu jauniešu centrā, kur bija beidzies kāds no iknedēļas pasākumiem. Satikām arī citus nīderlandiešus - visnotaļ interesanti cilvēki, tik jauki un var just, ka viņu laipnība nav uzspēlēta. Un tā mums tika jaukas un siltas naktsmājas, miegs bija tik salds, ka nogulējām līdz vienpadsmitiem. Tālāk mūsu ceļš veda uz Hāgu. Hāga mūs sagaida ar lietu. Kas Hāgā ir īpašs, tā noteikti ir arhitektūra. Miera un taisnības pilsēta. Pilsēta, ko būtu vērts apmeklēt vasarā, kad parkos zaļo koki un var pasēdēt uz kāda no daudzajiem parka soliņiem. Hāga ir ļoti skaista pilsēta, ko noteikti ieteiktu apmeklēt. Vēl pirms pamest šo jauko un fascinējošo valsti, iebraucam arī Roterdamā aplūkot tās ostu, kas ir otra lielākā pasaulē. Ir jau tumšs, bet tik un tā Roterdama izskatās skaista – katrai pilsētai naktī piemīt sava burvība. Noteikti ieteiktu apmeklēt visas šīs trīs pilsētas, kā arī daudzas citas mazās Nīderlandes pilsētiņas, kam arī noteikti piemīt savs šarms. Un nobeigsim šo visu ar nepraktiski!!! Uz valsti, kas lielākajai daļai cilvēku asociējas ar tulpēm, koka tupelītēm un, protams, brīvību, kas lielākoties vedina uz domu par Amsterdamu – pilsētu, kuras ielās var piedzīvot daudz, kur var iegriezties veikalos un veikaliņos, kafejnīcās un kafejnīciņās, izstaigāt ielas un ieliņas, pāriet tiltus un tiltiņus. Amsterdama piedāvā dažādus priekus un prieciņus. Viss, kas atliek Tev, ir izvēlēties. Arī ziemā tur ir skaisti, tas nekas, ka auksti. Amsterdamai piemīt savs šiks, aura. Tā ir jāsajūt. Ar to ir jāsaplūst, jāiet vienā ritmā. Vienkārši aizver acis un iztēlojies, kā Tev apkārt slīd dažādi cilvēki, tie steidzas savās ikdienas un ik vakara gaitās... dažādas krāsas, dažādas rases, kam šajā pilsētā nav nekādas nozīmes. Iztēlojies, kā visi šie cilvēki Tev steidzas pretī, paiet garām nepieduroties. Tu esi tam visam pa vidu. Izjūti šo brīvību. Izjūti Amsterdamas rāmos ūdeņus kanāliņos, kuros šūpojas laivas kā liecības par laiku, kas smej, ka ne vienmēr vajag stabilu pamatu zem kājām, lai justos brīvs un laimīgs. Iešūpo dzīvi. Pagriezies un redzi, kā viens visnotaļ unikāls un vienreizējs ielu mākslinieks Amsterdamas sirdī ir sapulcējis cilvēkus no dažādām pasaules malām, lai tie kopā priecātos un smietos. Tas taču ir vienreizēji. Viņš liek uz mirkli visiem justies kā domu biedriem. Viņš ir vienojošais elements, kas satur mūs kopā. Mēs stāvam viens otram blakus un raugāmies vienā virzienā, lai uz mirkli, uz brīdi būtu kopā. Katrs runājam savā valodā, katrs jūtam savādāk, katrs ejam savu ceļu, bet šajā mirklī skatāmies vienā virzienā, lai kopā smaidītu un baudītu. Paldies ielu māksliniekam, ka spēj veikt brīnumus. Kad ielu mākslinieks ir ticis vaļā no visām savām ķēdēm, kas saslēdz to tikai fiziski, tu pēkšņi sajūti vēja šalti, ko sev līdzi nes ritenis. Velosipēdi, riteņi. Bez tiem Amsterdama nebūtu Amsterdama. Visi veci, visiem savs stāsts, ko gribētos uzklausīt, ko gribētos paturēt atmiņā. Katrs skaistāks un īpašāks par iepriekšējo, kam acu skaties piedūries. Savs kičs tajā visā noteikti ir. Daudz un visās malās tie grezno pilsētu. Spēj tikai noelsties. Garām aiztraucas melnādains vīrietis sarkanu šalli un sarkanu somu. Pasmaidi viņam un viņš pasmaidīs Tev. Un kad Amsterdamā iestājas nakts. Tu jūti – smaržas, vibrācijas, dzīvi, gaismas, krāsas. Tā pamostas jaunai elpai. Ievelkot gaisu plaušās Tu jūti nakts dzestrumu, Amsterdamas vilinājumu. Izvēlies!!! Ņemiet par labu kā nu ir!