Pavisam Cita Pasaule

No šā gada 11. līdz 27. bija iespēja pabūt Ķīnā. Brauciena pamatmērķis bija Tehnoloģiju izstāde Šenzenā, kas ar 15 miljoniem iedzīvotāju ir ceturtā lielākā pilsēta Ķīnā, kā arī vienkārši paskatīties kā tur ir. Īss apraksts: Lidojām ar Finnair caur Helsinkiem uz Ķīnas lielāko pilsētu Šanhaju, kur ielidojām septiņos no rīta. Pēc bezmaksas alkahola baudīšnas lidmašīnā un negulētās nakts nogurums bija liels, bet uzreiz pārsteidza Šanhajas Pudongas lidosta ar saviem lielajiem izmēriem. Pēc trijām stundām jau atkal sēdāmies lidmašīnā, lai lidotu uz galamērķi Šenzenu. Izkāpjot no lidmašīnas uzreiz pārsteidza gaisa temperatūra +31 un smogs, jo bija jau pierasts pie Latvijas +10. Pirmās piecas dienas apmeklējām izstādi Shenzhen High Tech Fair 2008, kas skaitās viena no lielākajām tehnoloģiju izstādēm Ķīnā. Sestajā dienā devāmies uz rūpnīcu, kur ražo auto elektroniku (mūsu sadarbības partneri), pēc tam uzbraucām 69. stāvā, lai aplūkotu piecpadsmit miljonu pilsētu Šenzenu no augšas. Septītajā dienā braucām peldēties uz Dameišas pludmali uz Dienvidķīnas jūru. Protams izbrīnīja sieviešu peldkostīmi, kas vairāk atgādina vasaras apģērbu (īsi svārki un krekliņš) un tas, ka ķīnieši nemāk peldēt. Pēc pludmales apskatījām Krievu avionesēju "Minsk". Astotajā dienā devāmies uz "The Happy Walley", kas ir izklaides-atrakciju tematiskais parks pēc uzbūves līdzīgs "Port Aventura" parkam spānijā, tikai ieejas biļete 3x lētāka. Devītajā dienā apmeklējām parku "Window of the world", jeb pasaule miniatūrā, jāsaka godīgi viena no iespaidīgākajām vietām, kāda ir redzēta. Šeit ir izstādīti dažādos mērogos pasaules 150 nozīmīgākie objekti. Desmitajā dienā devāmies uz Honkongu, kas atrodas blakus. Pa dienu apskatījām Hong Kong island centru, pēc tam ar kuģīti braucām uz salu skatīties tempļus un lielo Budu, savukārt vakarā uzbraucām Victoria Peak, no kurienes paveras brīnišķīgs skats uz Honkongu. Vienpadsmito un divpadsmito dienu pavadījām Šenzenā neko īpašu nedarot vienkarši blandoties pa pilsētu. Trīspadsmitajā dienā ar iekšējo reisu lidojām uz Šanhaju. Pēc divu stundu lidojuma atkal bijām milzīgajā Šanhajas Pudongas lidostā. No lidostas uz pilsētas centru devāmies ar Šanhajas Maglev vilcienu, kas pārvietojās izmantojot magnētisko lauku nevis riteņus un sasniedz ātrumu 430 km/h !!! (Brauciens ilgst tikai 7 minūtes) Nākamās četras dienas pavadījām Šanhajā, kas salīdzinoši ar Šenzenu skaitās tūristu pilsēta. Gaisa temperatūra pa dienu bija tikai +18, trīsdesmit grādu vietā kā arī šeit varēja sastapt ļoti daudz europiešu. Šanhajā noteikti jāpastaigā pa Nan Jing road, jāaiziet uz YuYuan garden, Jāuzbrauc 100. stāvā ēkā, kuru uzcēla tika šogad(neatceros kā saucas), jāapskata Pudong debeskrapju rajons un Bund (veco ēku rajons) un protams Šanhaja ir nakts pilseta:) Septiņpadsmitās dienas rītā ar reisu Shanghai-Helsinki-Rīga devāmies uz mājām. Secinājumi: Tiem kas šaubās braukt vai nē, ja ir iespēja noteikti jāaizbrauc. Var braukt pilnīgi uz savu galvu, rezervējot tikai aviobiļetes un viesnīcu, kaut gan mūs Šenzenā sagaidīja cilvēks, kas praktiski arī vadāja visu laiku. Ķīna is pavisam cita pasaule, kur vietējie cilvēki daudz neko nezina, kas notiek ārpus valsts un runā tikai savā valodā. Un "China Food", aiziet uz ēstuvi katru reizi ir ļoti aizraujoši. Par cenām, ir dzirdēts, ka tur viss ir ļoti lēts. Tā gluži nav, bet noteikti lētāk ir nekā pie mums. Piemēram ļoti lēti un ērti ir parvietoties ar taxi, vairāk par pāris latiem nekad nemaksājām. Paēst var lētēk nekā Eiropā, viesnīcas arī ir salīdzinoši lētas. Ieejas biļetes apskates bojektos un parkos ir lētas. Dārgs sanāk tikai pārlidojums:(