"7 dienas Vidusjūras salā - Sicīlijā."

Izkāpjot no lidmašīnas mūs sagaida īsts karstuma un apjukuma vilnis. Nedaudz apraduši ar apkārt notiekošo, dodamies pretim pirmajām naktsmājām. Pilsēta kalnos - Ragusa. Iekļauta UNESCO pasaules mantojuma sarakstā. Askētiski eleganta tā pavada mūs ar mieru un harmoniju. Otrajā dienā mērojam garo ceļu uz Sirakūzu, neiztiekot bez neviena vien piedzīvojuma (What happens in Sicily, stays in Sicily). Šodien ir trešā ceļojuma diena. Esam sasnieguši pirmo īsto piejūras pilsētu - Sirakūzu. Dienu pavadam klīstot pa tās tveices pilnajām ieliņām un cenšoties atveldzēties lecot no klintīm Vidusjūras kristāla dzidrajā ūdenī. Sicīlija ir kontrastu zeme. To parāda mūsu trešās dienas galamērķis - Katānija. No askētiskās Grieķu arhitektūras acu priekšā ir pilsēta, ar mazām tirgotavu un cilvēku pārpildītām ieliņām. Pēc pirmā skata mazliet baisi, taču pret tūristiem vietējie te izturas atturīgi, gluži kā visā salā. Līdz ar baznīcu zvanu skaņām, mūs pamodina ceturtās dienas rīts. Priekšā garš pārbrauciens pāri visai salai uz galvaspilsētu - Palermo. Pēc dažu stundu pastaigas atrodam naktsmājas un dodamies atveldzēties uz pilsētas pludmali. Baltām smiltīm, kalnu ieskauta, tā aizrauj mūs līdz pat vakaram. Pēc ikvakara naksnīgās pastaigas, esam piedzīvojuši kārtējo lielisko dienu. Dienas un laiks ir sajucis, taču plāns piektajai dienai ir skaidrs. Slavenā Sicīlijas pludmale - San Vito Lo Capo. Kopā ar milzīgu jauniešu plūsmu, pārpildītā autobusā, dodamies vairāku stundu garajā ceļā. Nonākuši galamērķī zinām, ka šo nakti pavadīsim zem klajas debess. Ja dienas laikā pludmalē valda saulessardziņu karš par tūristu vietām, tad naktī pludmale pieder jauniešiem, kuri pilnīgā bezrūpībā enerģijas pārpilni te atpūšas. Mūzikas skaņas, peldes, dzērieni, bumbu spēles, sarunas un vienkāršs klusums ar viļņu šalkoņām austot rītam. Mūsu 6. dienas rīts pludmalē iesākas līdz ar saullēktu. Pēc vairāku stundu sauļošanās un peldes pametam vietu, lai dotos garajā ceļā uz salas dienvidiem. Lai nokļutu galamērķī ir jāveic pārsēšanās pilsētā - Trapani. Šķiet, it viss iet pēc plāna līdz brīdim, kad pēc vairāku stundu gaidīšanas Trapani pilsētā saprotam, ka šodien ir nacionālie svētki visā Itālijā un savu otro autobusu mums neredzēt. Vakarpusē uz vecpilsētu plūst cilvēku straumes. Visi hosteļi ir pilni un otrā nakts pēc kārtas tiek pavadīta pludmalē. Septītā diena. Dēļ plāna izjukšanas ir jāmēro garāks ceļš, lai vakarpusē mēs būtu pēc iespējas tuvāk lidostai. Pirmā pieturvieta - Agrigento. Pilsēta kurai vēlējāmies veltīt nedaudz vairāk laiku, lai apskatītu senās Grieķu tempļu svētvietas. Tālāk sasniedzam pilsētu - Gela un pieņemam lēmumu doties vēl, līdz pat mūsu lidostas pilsētai - Comiso. Pēdējo vakaru pavadam pēc brīvas izvēles. Kāds atpūšas, bet vēl kāds sagaida rītausmu kopā ar jauniepazītiem cilvēkiem. Vakar gaidot lidmašīnu atskārtām, cik daudz šajās dienās ir piedzīvots un to, ka patiesībā kopā ar ceļojuma somām uz mājām ir paņemtas līdz sajūtas, kuras nav iespējams nedz izstāstīt vārdos, nedz parādīt bildēs.