Ceļojums pa Angliju

Ceļojums uz Angliju bija sen gaidīts. Ap pl.11 jūnija rītā, kad izbraucām no Liepājas bija vēsi, lija lietus. Pl. 17 pēc angļu laika bijām Gatwikas lidostā. Anglijā spīdēja saule. Laiks bija izcili vasarīgs. Dažas dienas apmetāmies Anglijas dienvidu kūrorta pilsētiņā Hastings, kur atšķirībā no Latvijas, vasara bija silta, dažbrīd pat likās par karstu.

Visērtāk Hastings nokļūt ar vilcienu no Londonas Gatwik lidostas (ceļā jāpavada 1 ½ stundas). Liepājniekus, kas pieraduši pie baltām pludmales smiltīm, Hastings akmeņainā pludmale nepārsteidza. Lai iebristu vai peldētu Lamanšā vai angļiem to patīk saukt par Angļu kanālu, nepieciešami speciāli gumijas apavi. Pilsēta pārsteidza ar senām celtnēm, kalniem, klintīm, klinšu alām, hipsterīgu vecpilsētu, parku un daudz, daudz putniem. Pludmales promenādes velo celiņš savieno Hastings ar Eastbourne.

Eastbourne nokļuvām ar vilcienu. Tā kā Hastings pludmales piestātne ir nodegusi un nav vēl atjaunota, tad Eastbourne uzzinājām kādas ir iespējas pludmales piestātnē: spēļu automāti, makšķerēšana (var nomakšķerēt pat haizivi). Eastbourne piestātnē par saprātīgu samaksu iegādājāmies bus tūri 24 stundām. Autobusi kursē ik pēc 30 min. Izbraucot no piestātnes skanēja orķestra mūzika. Katru nedēļas nogali ir svētki, mūzika, dažviet dejas. Uz ielām daudz ielu mūzikantu.

Ar autobusu aizbraucām līdz Beachy Head klintīm, kas ir populāras pašnāvnieku vidū. Eastbourne ir skaista promenāde, kur filmētas pasaulslavenas filmas, t.sk. par Hariju Poteru, Mis. Mārplu u.c. Bērniem vasaras sezonas laikā interesanti ir apmeklāt Princes Park, kurā ir pat neliels akvaparks.

Londona no Hastings atrodas 1 ½ stunas attālumā, braucot ar vilcienu. Idejas laika pavadīšanai Londonā bija dažādas. Londonā daudz kas ir apskatām un izbaudāms bez maksas un daudz kas par samērā lielu samaksu.

Hyde Park apmeklējums ir bez maksas (staigāšanai nepieciešams 1-2stundas). Neaizmirstams ir brīdis, kad zvilnot atpūtas krēslā pie Serpertina ezera un skatoties kā ezerā peld putni, uzradās akordionists un atskaņoja franču melodiju. Staigājot pa Hyde Park, iemaldījāmies arī Kensingtonas dārzā, caur kuru zirgos skaisti maršēja karaliskā gvarde.

No pl.11-13 pie Bekingemas pils bez maksas iespējams noskatīties karaliskās sardzes maiņu.

Nacionālā Portretu galerijā bez maksas iespējams aplūkot mākslas darbus no senseniem laikiem par daždažādām tēmām.

Bērniem interesanti ir Dabas un vēstures muzejs un Zinātnes muzejs, kas atrodas viens otram blakus Exhibition Road netālu no Hyde Park. Maksa muzejos tiek prasīta par piedalīšanos dažādās simulācijās vai par iespēju vērot filmas. Zemestrīces simulācija Dabas un vērtures muzejā bija bez maksas.

Londona pārsteidz ar krāšņēm celtnēm un memoriāliem: Royal Albert hal, Albert Memorial, Big Ben, Tower, Erosa statuju Pacadilly laukumā u.c.

Pastāv iespēja par maksu iegādāties London Pass vienai vai vairākām dienām, vai komplektās biļetes uz London Eye, Sealife, London Aquarium, Zoo, muzejiem vai Bus tūri, kas ietver arī braucienu ar kuģīti pa Temzu. Taču jārēķinās ar ierobežoto laiku izklaides objektu apmeklējumam un attāliem.

Vasarā tūristu sezonas laikā pārvietoties ir sarežģīti, sevišķi pa virszemi. Ziemā vieglāk, jo nav tik lielas laužu masas. Skatoties kartē viss liekas aptverams un piedāvājumi vilinoši, taču attālumi ir lieli un laiks ierobežots. Uz ielām ir kartes ar norādēm kur atrodamies, kas tuvumā. Uz ielām, sevišķi staciju tuvumā ir cilvēki formās, kuriem jautāt ceļu un tml. Bez metro biļetes, pavadoņa vai angļu valodas zināšanām Londonā neiztikt.

Londonas lidostas ir ārpus pilsētas. Tūristu sezonas laikā, sevišķi ieteicams savlaicīgi iegādāties biļeti transportam uz lidostu un plānot braucienu. Tā kā mums nebija biļete atpakaļceļam uz Stanstedas lidostu un bez biļetes autobusā neielaida, tad problēmas radīja fakts kur to nopirkt un atrast pieturu no kuras attiet autobuss. Latviešu klasiskā izpratnē Londonā nav vienas autoostas ar platformām. Pieturas ir visdažādākajās vietās staciju tuvumā. Par laimi ar manām angļu valodas zināšanām pietika, lai Victoria stacijā nopirktu biļeti, atrastu autobusa pieturu un savlaicīgi nokļūtu lidostā.

Neskatoties uz lielajām laužu masām, attālumiem u .c. grūtībām, Londona pievelk kā magnēts. Agrāk vai vēlāk braukšu atkal! J Vēl nav apmeklēti Kjū dārzi.

Jebkuru sievieti vilinās Londonas iepirkšanās iela Oxford street. Pēc Primark apmeklējumu, kur par ļoti pievilcīgām cenām iegādājos gan ikdienas, gan svētku apģērbu, jutos ļoti iepriecināta. Vēl lielāks bija prieks, kad savlaicīgi nokļuvu lidostā, cauri ļaužu masai izlauzos līdz Rīgas lidmašīnai un lidojuma laikā tiku pat pie ēdiena. Apmeklējot angļu kafejnīcas uz restorānus, ir jārēķinās ar apkalpošanu kā pēc galma etiķetes, pārāk izsalkušam ēdienu meklēt smalkās vietās nav ieteicams.