Aruba

Shovasar man bija dota fantastiska iespeeja doties atvalinaajumaa,peec loti gruuta un saspringta gada...pirms izveeleeties marshrutu,uzstaadiiju sev shaadus nosaciijumus-jo taalaak,jo labaak...lai buutu silts,lai buutu juura un lai buutu palmas,un pats galvenais,lai nebuutu jaapeerk viizas...lidojaam divataa ar draudzeni Daci-jo kopaa jautraak!:)) ..Taa izveele krita uz salu,kas atrodas Kariibu juuraa,salu,kas atrodas 3 salu grupaa - The Netherlands Antilles...Aruba,Bonaire un Curacao.. Lidojums no Rigas uz Amsterdamu aiznjem apmeeram 2,5 stundas,un lidojums no Amsterdamas uz Arubu-tieshi 12stundas.....atpakalj nedaudz aatraak...atpakal uz Amsterdamu lidojaam gandriiz 9 stundas... Laika starpiiba ar Latviju ir -7 stundas... Aruba atrodas 29km attaalumaa no Venecueelas,un uz to nokluut var ar tiesho reisu no Amsterdamas...Aruba ir apmeeram 9km gara un 32km plata,tajaa ir ap 120 000 iedziivotaaju,4 valsts valodas-Duch,English,Spanish un Papimento...papimento valoda ir visu uz salas miitosho un dazhaadaas valodaas runaajosho iedziivotaaju valodu hibriids...pavisam kopumaa uz salas runaa apmeeram 40 valodaas...ir vieteejaa nauda - Arubas Florints,kaa arii USD...visos veikalos var noreekjinaaties abaas valuutaas,un cheki tiek izsisti arii abaas valuutaas... 70 procentus no valsts ienaakumiem sastaada tuurisms...sheit ir arii alojas plantaacija,un razhotne,kuraa no shii veertiigaa auga tiek gatavots itin viss,kas cilveekam ir veseliigs ikdienaa,saakot no kosmeetikas un beidzot ar paartikas sastaavdaljaam...ap sho salu ir arii zelta atradnes,kuraas savulaik no juuras tika izcelts ap 2000kg zelta akmenju....kursh gan no mums nezina speeliiti "Gold miner"?..tagad es zinu,no kurienes shii ideja par zelta izcelshanu no juuras ir ceelusies:)) Sheit atrodas arii savulaik viena no lielaakajaam naftas atradneem,no kuras tika izpumpeets traikoti daudz naftas...shii atradne pieder amerikaanjiem...tagad,kad visa nafta ir beigusies,sheit ir viens no liekaakajiem naftas paarstraades terminaaliem pasaulee..(vismaz taa ir rakstiits salas veestures aprakstaa)...tas veel joprojaam pieder amerikaaniem... Arkartigi viesmiiliigi cilveeki...kopumaa viss atgaadina kaadu "latino" regionu...un,lai gan vinjiem tuuristu tur ir daudz,nekur nebija manaama taa burzma,kas raksturiiga kuurortiem...Interesants fakts,ka vieteejie iedziivotaaji muus itin visur sveicinaaja-ar sirsniigu smaidu...Tur vispaar cilveeki ir ljoti atveeri,sirsniigi,viesmiiliigi un draudziigi.....diezgan maz tumshaadainu cilveeku-tas gan... Arkartigi patiikams shoks- jebkuraa vietaa,kur atradaamies,vieteejie cilveeki-paardeveeji,cilveeki veikalaa,cilveeki juuras krastaa,restoraanaa,itin visur,kur bijaam...klausiijaas muusu valodaa un nekautreejaas jautaat,no kurienes esam atbraukushas,jo muusu valoda esot neatpaziistama un ieprieksh nekad nedzirdeeta...:)...kad teicaam,ka esam no Latvijas...tuuliit sekoja atbilde: aaa!...jaa,jaa,Latvija,Lietuva un Igaunija,Vilna,Tallina un Riiga...taatad juus esat no Riigas??:))...ooo...dazhi pat bija bijushi Riigaa,un paarsvaraa shie cilveeki ar lepnumu pazinjoja,ka zina,kas mees esam par tautu,un pat iisumaa atstaastiija muusu neseno veesturi...Uz muusu jautaajumu,kaa vini tik daudz par mums zina...sekoja lepna atbilde..."Bet mees tachu skataamies TV un lasaam aviizes!:)))"...taa luuk....un tajos briizhos mees jutaamies lepnas par to,ka esam no Latvijas un ka buudamas latvietes ieguvaam Arbaa jaunus draugus-gan vieteejos cilveekus,gan taadus pashus tuuristus kaa mees...un,ka shie cilveeki nekautreedamies teica,ka pirmo reizi satiekot iistus latvieshus no iistas Latvijas,un ka tagad vinji zina,kaadi tad mees tie tatvieshi taadi esam..un kaadi izskataamies...tas viss tika teikts labaa noziimee.:)))...patiikaimi,vai ne?:)) Klimats.... O jaa...juutams ekvatora tuvums...iznaakot no lidostas terminaala,pirmais iespaids bija taads,ka sejaa speeciigi puush feens...karsts feens-kuru nevar izsleegt....pat noelsaamies...Loti veejaina sala...Saule lec ap 6.30-kaa lampina iesleedzas..loti aatri....un riet ap 6.30 vakaraa...arii-kaa lampina-loti aatri paliek tumshh...tikko saule ir uzlekusi,taa uzreiz ir karsti...cepina...8 no riita jau ir ap plus 32 graadi...dienas viduu eenas nav...taa ir tieshi apakshaa zem tevis...sajuuta taada,ka atrodies solaarijaa...tad labaak patverties no saules zem jumta...pie juuras ir vieglaak...bet uudeni-fantastiski:)))..juuras uudens tik saaljs,ka tajaa var vienkaarshi gukeet uz muguras ar aiz galvas aizliktaam rokaam un nemaz nebaidiities,ka nogrimsi:))...Udens dzidrs kaa vannaa....nelaidaam graam izdeviibu gan ar masku panirt un zivis un kugja vrakus apskatiities apskatiities,pa juuras dibenu 8 m dzilumaa pastaigaat ar uudensliideeja kiveri galvaa,gan ar katamaraanu pavizinaaties... Flora un fauna... Nu jaa-palmas,gumijkoki,kivi,alveja,kaktusi...karstais klimats dara savu-ja ruupiigi nelaistiisi savu daarzinju katru dienu vairaakas reizes,tad koshums pie maajas buus,bet,ja ne,tad labaak uzreiz savu pagalminu nobetoneet.....ko shur tur vareeja arii redzeet...:)...pie kaadas nelielas maajinjas redzeejaam vecu viiru,kursh ar neatlaidiigu darbaprieku kapleeja savu mazo zemes plekjiiti,kuraa bija tikai sakaltusi zeme un akmenji....bet tas vinjam neruupeeja-vinsh,dungodams pie sevis kaadu dziesminju,prieciigi kapleeja tik taalaak...:)))Kirzakas,papagaili,balozhi,sunji..iguanas...jaapieziimee,ka kirzakas un iguanas ir visur....aara kafejniicaas pludmalees taas mitinaas turpat uz vietas un priecee apmekleetaajus ar savu klaatbuutni..:)) Veel taads interesants moments,ka shur tur uz ielaam var redzeet pastaigaajamies vistas ar un bez caaleeniem,kaa arii kaadu gaili...visefektiigaak tas izskatiijaas pie Kariibu centraalaas bankas eekas...:)) Patiesiibaa,peec shii brauciena ir tik daudz pozitiivu emociju un iespaidu,ka kopsh atgrieshanaas katru nakti redzu to sapnii....un noteikti plaanoju tur atgriezties....tik ljoti mums tur patika:)) Par naudinjaam runaajot-ja neskaitu celju uz turieni-tas ir ljoti daargs,tad dziivoshana uz vietas ir iespeejama daudz leetaak,nekaa vareetu iedomaaties...studija ar virtuvi mums uz 2personaam 10 dienaam izmaksaaja apaljus 1000USD....uz vietas, neliedzot sev neko un atvedot dazhaadus suveniirus,izteereejaam apmeeram 500ls...viss tur ir leeti,saakot ar suveniiriem,paartiku un izpriecaam,un beidzot ar daargajiem "brendiem"....nu apmeeram taa-cik mums tas maksaa latos,taa pati summa par to pashu tur buus dolaaros...varbuut pat mazliet mazaak....teiksim-8 stundu atpuuta uz privaatas salas,kuraa ir taads kaa muusu liivu akvaparks,lido restoraans,grillbaars,dzeerienu baars,uudenssporta apriikojums,un vienkaarshi prieciiga atmosfeera-kaa arii tevi no viesniicas panjem-aizved,ar kugiiti paarved uz salu,peec tam vakaraa-atved un noliek viesniicas durvju priekshsaa-vienvaardusakot "all included"..maksaa tikai 93usd...samaksaaji naudinu,paneemi savu dvieliiti un ne par ko vairs nedomaa visas 8 stundas.......to mineeju tikai piemeera peec....:))) Redzeeju arii vienu pieminekli-Simonam Bolivaram...pats pilseetas centras aarkaartiigi koloriits... Taa kaa no sirds iesaku katram,kursh grib labi un kvalitatiivi atpuusites,doties uz Arubu...:)