Aglonas grēkceļojuma piezīmes - 2

11.08.2014., Aglona, vakars - kopsavilkums

Dievkalpojumi Aglonā ir skaisti, cilvēki atvērti attiecībām ar Dievu, vismaz vairums no tiem, kuri šeit ir. Kolektē naudu met maz - Baznīcai pāreja uz eiro neko labu nav nesusi, ja kādreiz varēja lepni iemest vienu latu, tad tagad tur kautrīgi tiek ieslidinātas viena eiro monētas. No otras puses arī man nepatīk, ka nezinu, kur paliek iemestā nauda, jo Baznīca nekādas atskaites nekur nesniedz un neiesniedz. Lokālā mērogā daudz ko pastāsta vietējie iedzīvotāji - ir labi stāsti un ne tik labi - kā kurā vietā un par kādu priesteri ir runa. Aglonā sliktā nozīmē slavens ir Aglonietis, bet slavēts tiek priesteris Abrickis.

11.augusta vakarā ieradās pirmās svētceļnieku grupas, cik sapratu, tad viena bija rīdzenieki, kuri gāja no Viļāniem, bet par otru vēsture klusē. Laikam te arī notiek informatīvais karš, kad šo rakstīju, pēkšņi pēc 21:00 skan reliģiskas dziesmas. Nevarēju saprast, vai kāda grupa ar savu auto tumbu ienāca, vai "centrālais radio" - Bazilika. Gāju lūkot! Ak, jā vakarpusē tieši pie kapiem uzradās arī pirmā tirgus būda. Jāatzīst, ka esmu naiva,uz asfalta pretī Bazilikai redzēju ar baltu krāsu sarakstītus numuriņus, nopriecājos, re, kā padomājuši, lai cilvēki tumsā var vieglāk savu telti atrast, bet izrādās, ka tās tirgotāju vietas :) .

Te tiešām brīžam esi starp debesīm un zemi un ne jau teltī uz cietas zemes. Tā mūzika nāca no Bazilikas. Iegāju pilnīgi tukšā laukumā un tur skan "Ave Marija". Tu, cilvēks, nesaproti, kāpēc pārējie nenāk klausīties, jo ir taču tik skaisti! Vienīgi pilnmēness virs Egles ezera klausās, lūk, mēs vismaz divi klausītāji! Skaņas pārbaude tumbām beidzās un mums ar mēnesi koncerts arī.

Man noteikti jāpasaka par pasta darbinieci Āriju, kura man piedāvaja kopīgu velo braucienu uz Velnezeru, sacienāja ar āboliem un apsolīja iespēju uzladēt telefonu! Paldies! Cik no mums to visu piedāvātu savā darba vietā sastaptam svešiniekam? Godīgo sakot, es nē, bet katra tikšanās kaut ko iemāca, jo nav mūsu dzīvē nejaušu ienācēju :) ..., nu nav!