Takk.un esi kā brīvs putns Islandē...

Takk'' un esi kā brīvs putns Islandē.. Purenes,pienenes un papeļu narkotiskā smarža- it kā būtu Latvijas ziedošais maijs, bet nekā-esmu ielidojis 8.jūnija Islandes pēcpusdienā.Takk- islandiski nozīmē Paldies un Takk ir pirmais vārds,ko es islandiski pateicu lidmašīnas stjuartēm jau uz Islandes zemes.Pēc 55 dienām Takk es teicu smaidīgai islandiešu stjuartei,kura mani sagaidīja kā pēdējo iekāpušo lidmašinā uz māju pusi- austrumiem. Islande bija kājām apieta- 1450 km 55 dienās apkārt Nekurzemei, apkārt ledājiem, vulkāniem, Saulei, varavīksnei Gullfoss ūdenskritumā, vējam un nemitīgajam jūlija lietum.. 1450 km piepildīta sapņa šķērsojot daudzās sudrabainās upes, kāpjot Landmannalaugur krāsainajos kalnos un mēģinot noturēties miglā un paralēlā vējā Heima-ey vulkāna pašā augšā.Kāpēc es to darīju? Kādu rītu pirms 3 gadiem pamostoties Ceļš un Sigur Ros mūzika radīja Sapni. Bet sapņi piedzimst,lai piepildītos..Man liekas,ka katram ir kāds viedoklis par Islandi. Islande ir ļoti ļoti dažāda. Aprīlī šogad es apgāju 800 km apkārt Sicīlijai un ejot caur Islandes lavas laukiem es aizdomājos par to,kas varētu būt kopīgs Sicīlijai un Islandei? Debesis.. nevis vulkāni un kalni, bet tieši debesis un mākoņpuķes.Imagine..- dziedāja Džons Lenons par to,ka kādu rītu pamostoties nebūtu nekādu valstu robežu un All you need is LOVE.Tiešām-guļot lupīnpuķu vidū Reikjavikas centra salā- blakus Yoko Ono izveidotajam Lenona Miera Tornim un skatoties putnu lidojumā zilajās Islandes debesīs, man likās Imagine...Sapņi piedzimst,lai piepildītos.9.oktobrī Lenona dzimšanas dienas rītā lāzera bāka- tornis ielēgsies un raidīs gaismas staru ar ziemeļblāzmas pieskārienu debesīs. Debesīs,kurās nav robežu.. Islandē es satiku daudz mīļus, atsaucīgus un smaidošus PaSaules pilsoņus-klaidoņus. Good-luck, saprotošs smaidīgu acu skatiens un paceltas rokas sveiciens- savējie sapratīs. Visjaukākais bija divu Venecuēlas meiteņu Good luck, senjor Gunsi, kad es devos kāpt pilnīgā miglā un normālā islandiskā vējā Heima-ey vulkānā. Un es uzkāpu vulkāna pašā augšā, lai palaistu vējā Džona un Yoko bildi un eņģeļa spalvu no Latvijas līdzvesto. Imagine.. Islande man turpmāk saistīsies ar tur atklātu Islandes rokgrupu Botnledja un vokālo grupu OLGA. It kā pilnīgs pretskats- Islandiešu Nirvana un vietējo piecu puišu grupa,kura daudzbalsīgi kā kādreiz mūsējais Cosmos izpilda tiešam tūkstošgadīgas islandiešu tautasdziesmas. Un lai cik tas jocīgi nebūtu- otrais bass Olegs ir krievu tautības. Protams- es fotografēju. Islande ir fotogrāfu Paradīze un tāpēc jutos visu laiku kā maza skudriņa milzīgajā Islandes fototūristu pūznī. Kadā Akureyri grāmatnīcā es speciāli saskaitīju fotoalbumus par Islandi- 49. Bet es esmu es, un man ir manas Islandes bildes. Fotogalerejā ir 144 tieši un vienīgi manis sajustās Islandes mirkļi. Mirkļi,kurus man uzdāvāja ceļā Nekurzeme. Lost in Island- slimība,kura nav ārstējama un man ir jau pieci gadi. Tā gadās. Takk.Pienenēm,purenēm,papelēm un krāsainajam dīvainajam putnam Puffinam,kuru es tomēr paspēju nofotografēt 45 dienā. Takk.Putnam dunliinnam jeb mūsu pašu latviešu mērkaziņai, kura pavadīja visu manu ceļu un kuru es sākumā noturēju par lielu odu. Takk.Jasmīnkrūmam un tumši sarkanajām mežrozītēm,kas pašlaik zied Reikjavikas parkos. Takk. Tev,ja izlasīji un palidoji kopā bildēs ar putniem un mani. TAKK. Un esi brīvs kā Putns. P.s. Free as a Bird. John Lennon.