Sardīnija

Sardīnija ir Itālijas sala, apmēram 24 000 km2 liela. Galvaspilsēta Cagliari, kas atrodas salas Dienvidos.

Vēlme ceļot uz Sardīniju radās jau gadu iepriekš, kad, domājot, kur labāk doties nākamajā vasarā, nejauši atradu mājaslapu http://bellasardinija.com/ (Jauka latviešu meitene Olita, kas izveidojusi savu tūrisma biznesiņu Sardīnijā. Paldies viņai par info un konsultācijām).

Ceļojām jūlijā, jo vēlējāmies izbaudīt Sardīnijas salas jaukumus par 100%. Un trāpījām desmitniekā, jo daba un ūdens bija fantastiski. Es pat teiktu, ka Sardīnija ir maza paradīzīte Zemes virsū.

Lidojām no Kauņas uz Cagliari ar Ryanair. Cagliari lidostā mūs sagaidīja latviešu puisis Olafs (kontakti http://bellasardinija.com/), kurš izīrēja mums savu auto (ar LV numuriem). Arī viņš nodarbojas ar savu biznesiņu – auto nomu. Un nebijām kļūdījušies, jo meklējot auto nomas izdevīgāko variantu, secinājām, ka Olafa piedāvājums ir visizdevīgākais, jo iemaksājamā drošības maksa bija tikai 300 EUR, salīdzinājumam – nomas kompānijas no 1 līdz 2 tūkst EUR, kā arī, tā kā lidmašīna ielidoja vēlu, tika ietaupīts laiks un izpalika stresiņš svešā valstī ar nogurušiem un izsalkušiem bērniem un vecākiem (ceļojām četratā). Un, protams, parunāšanās latviešu valodā par Sardīniju, kur doties, kā braukt, ko labāk darīt un ko nedarīt.:)

Tad nu devāmies uz restorāniņu paēst īstu Itāļu picu un tad tālāk uz viesnīcu.

Tā kā viesnīcā ieradāmies vēlu, nācās piemaksāt par vēlu ierašanos, neko darīt.

Viesnīcas. Sardīnijā nav daudz lielu 5 zvaigžņu viesnīcu ar AI, pārsvarā tiek izīrētas privātmājas, dzīvokļi vai vidējas viesnīcas, kur viesi var paši gatavot maltītes un, līdz ar to brīvi plānot savu laiku. Un atkal tas bija liels pluss, jo pa dienu vispār neuzturējāmies viesnīcā, jo ir tik daudz vietu, ko apskatīt.

Mūsu viesnīca bija ģimenes uzņēmums, kur saimniekoja visa ģimene, personāls bija jauks, visi laipni un atsaucīgi.

Meklējot viesnīcu, droši varat izvēlēties booking.com, palasīt atsauksmes un aprakstus. Jāpievērš uzmanība aprakstiem, kas iekļauts cenā, jo daudzas viesnīcas uzrāda labu cenu, taču, piemēram, par baseina izmantošanu, kondicioniera lietošanu, istabu uzkopšanu un gultasveļas un dvieļu nomu ir jāmaksā papildus. Ja plānojat izīrēt auto, tad nav tik svarīgi, kur viesnīca atrodas, jo pārsvarā visas viesnīcas un apkārtnes daba ir ļoti skaistas. Visur viesnīcās ir ļoti skaisti iekopti un ziedoši dārzi, kur augi katru vakaru tiek rūpīgi laistīti un daba ir ļoti krāšņa. Ja nav auto, tad nu gan vajadzētu izvēlēties tuvāk pludmalei un pilsētas centram, jo sabiedriskais transports tur ir diezgan rets.

Ļoti populāri ir rolleri, populārs pārvietošanās līdzeklis, jo sevišķi jauniešiem.

Mēs dzīvojām Villasimius, tur droši var iztikt arī bez auto, ja plāno pavadīt laiku peldoties un sauļojoties, jo pilsēta nav liela un līdz pludmalei un pilsētas centram var aiziet klājām.

Tā kā tur ir daudz tūristu, arī pilsētiņas ir tūristiem draudzīgas, ir visādi veikaliņi, restorāni, ļoti populāri ir saldējumi vafeles glāzītēs.

Jāņem vērā, ka padienu, apmēram no 12-17, visi veikali un ēstuves ir ciet – siesta. Un vakarā tikai sākas īstā dzīvē, dažas ielas tiek slēgtas un pārvērstas par gājēju ielām, kur iznāk tirgotāji ar savām precēm un pievilina tūristus.

Pārtiku var iepirkt lielveikalos, mazajās bodītēs var dabūt gardus vietējos labumus.

Sardīnijā var justies droši un ērti. Nav jābaidās no zagļiem. Daudz auto atstāti malā ar vaļējiem logiem un neviens laikam neiedomājas kaut ko paņemt. Vietējie ir ļoti draudzīgi un smaidīgi.

Pārsvarā visi tūristi ir itāļu ģimenes, kas ar savu autoatbraukuši atpūsties. Manījām arī vāciešus un krievus, bet ļoti maz.

Pludmales. Pirmo dienu pavadījām Villasimius publiskajā pludmalē. Izbaudījām lielus viļņus. Kā jau sezonā, pludmalē daudz tūristu, ik pa laikam tiek piedāvāti kādi našķi vai preces.

Citu dienu aizbraucām uz Costa Rei, tur ir ļoti baltas un raupjas smiltis, pludmale jauka un tūristu iecienīta, tādēļ ļoti pilna ar tūristiem, ka grūti bija pat atrast vietiņu, kur izklāt palagu. Pa ceļam nejauši atradām pludmali starp kalniem, kur nav tik daudz tūristu, gan par stāvvietu bija jāmaksā 5 EUR, bet tas bija to vērts, jo izbaudījām jauku atpūtu un skaistus dabas skatus. Tādu mazo pludmaļu ir daudz, vajag tikai rūpīgi vērot apkārtni, vismaz mums tur patika labāk nekā pilsētas pludmalēs, jo tās piešķir mazliet romantiku un apbrīnu.

Vispār viss ceļojums bija apbrīnojams un iedvesmojošs, jo daba ir fantastiska. Pirmajās dienās ik pa laikam apstājamies, fotografējamies un sajūsminājāmies par apkārt esošo skaistumu, par kalniem, nogāzēm un zilo jūras ainavu. Gar ceļa malām aug krāšņi krūmi. Braucot gar piekrasti, kur ceļš ir diezgan šaurs, līkumojot pa kalnu ceļiem augšā lejā un pa logu raugoties lejā uz jūru, galva reibst.

Sākumā bijām plānojuši pabraukāt vairāk pa salu, bet sapratām, ka nevēlamies pavadīt pusi dienas mašīnā, kad ārā ir tik jauks laiks. Mēs netērējām laiku arhitektūras, vēstures vietu un muzeju apmeklēšanai, jo vairāk vēlējāmies baudīt dabu un atpūsties. Un bērniem vairāk interesēja ūdens un pludmales. Domāju, ka, lai izbraukātu salu – tas būtu to vērts, vajadzētu braukt nesezonā, kad laiks ir vēsāks.

Vienu pēcpusdienu pavadījām Cagliari. Uzkāpām Bastionā, no kura paveras panorāmas skats uz visu Cagliari. Pilsēta ir jauka, pilna ar tūristiem, veikaliņiem un restorāniem. Pa ļoti šaurajām ieliņām traucas mazie auto. Mums, kas pieraduši pie platām ielām, liekās visai sarežģīti braukt un izmainīties pa šīm šaurajām ieliņām, bet ātri pierod J. Brīvu stāvvietu atrast grūti, bet ne neiespējami.

Ceļojuma esence bija vienas dienas atpūtas brauciens ar jahtu pa jūru. Piedāvājumu ar kuģīšiem un laivām pa jūru ir ļoti daudz un no visām piekrastes pilsētām. Bet mēs bijām nolēmuši doties gar Cala Gonone piekrasti. Izbraucām no Arbatax un devāmies pa jūru uz Cala Gonone pusi vērojot pasakaino, spēcīgo dabu, braucot gar varenajām klintīm, peldoties pasakainajās pludmalēs, kur ūdens maina savu krāsu un kur pieeja ir tikai no jūras un izbaudot pusdienās jūras veltes ar vīnu. Pasakaini. Šo vietu arī iecienījuši klinšu kāpēji. Bet, nu tādā karstumā, ārprāts, kaut gan, ik pa laikam no jūras saskatījām kādu grupiņu.

Zināšanai – ja plānojat doties izbraukumā ar jahtu, tad labāk rezervēt vietu jau iepriekš, jo sezonā viss ir aizņemts, mums vienkārši paveicās, ka bija brīvas vietas. Parasti ceļojums sākas jau pl 9, tā kā jāieplāno laicīgi ierasties.

Ceļi. Sardīnijā notiek daudz ceļu remontu, tiek būvētas jaunas maģistrāles. Izmantojot navigāciju, daudz jauno ceļu nav kartēs, tādēļ, pārbraucot lielāks gabalus, labāk vadīties pēc zīmēm. Piemēram, braucot no Cagliari uz Villasimius, var braukt gar piekrasti, vērojot pasakainus dabas skatus, vai arī doties pa maģistrāli. Ceļi ir labā stāvoklī, pārsteidzoši daudz tuneļu izbūvēti, kas ļauj saīsināt ceļā pavadīto laiku. Arī ceļā no Villasimius līdz Arbatax ir ļoti labs un jauns ceļš.

Protams, iesaku pabraukāt pa mazajiem celiņiem, cauri ciematiņiem, gar jūru un pabaudīt ainavu.

Cenas. Daudz neatšķiras no mūsu cenām. Protams, kūrortos veikalos ir dārgākas cenas, apmēram 10-20% dārgākas nekā Latvijā, mazpilsētās atkal viss ir ievērojami lētāks. Arī ar viesnīcu cenām ir līdzīgi.

Kopumā uzskatu, ka katrs var atrast sev piemērotu viesnīcu un saplānot savu atpūtu Sardīnijā atbilstoši savam pieļaujamajam budžetam un iespējām. Paēst var gan ļoti dārgi, gan lēti. Arī, piemēram, dzīvokļus var noīrēt salīdzinoši par ļoti labām cenām, vienīgi jārēķinās, ka būs tālāk no centra un pludmalēm.

Vairāk foto varat apskatīt šeit. Droši rakstiet un jautājiet, ja plānojat doties uz Sardīniju!