10 lietas no Rijekas

Lasi vairāk: 10 lietas no Rijekas

Pāris lietas, kas izteikti palikušas atmiņā no Bulgārijas pilsētām pie Melnās jūras - Burgasas un Varnas.

1. Rijekas piekraste

Kā industriāla ostas pilsēta, pati Rijeka ar smilšu pludmalēm tūristiem īsti lepoties nevar. Tomēr pabraucot ar autobusu pāris minūtes vienā vai otrā virzienā gar krastu, parādās pirmās akmeņainās pludmales ar tirkīzzilo ūdeni. Svarīgi ātri pierast gulēt uz akmeņiem un iet peldēties, lavierējot starp papravājiem un slidenajiem oļiem.

2. Molo Longo

Molo Longo nozīmē tieši to, kas pirmais nāk prātā - garš mols. Tas paralēli pilsētas krasta līnijai stiepjas aptuveni 2 kilometru garumā. Ja nav vēlēšanās iet ar kājām, ir iespēja apmaiņā pret ID, paņemt velosipēdus, lai aizbrauktu līdz galam. No turienes var noraudzīties uz pilsētu un uz vienu pusi 10 kilometru attālumā redzēt lidostu, savukārt uz otru - tūristu kūrortu Opatijā vai Volosko.

3. Jūras veltes

Mīdijas, austeres, mazā baltā zivs, lielā baltā zivs, mazā sarkanā zivs, kalmāri, garneles un es pat neesmu ticis līdz pusei, jo arī kārtīgs makaronu ēdiens neiztiek bez kārtīgas zivju paciemošanās šķīvī. No visām ēstuvēm par labāko atzinām šo zivju restorānu. To pašu ieteica arī vietējie Airbnb izīrētāji. Neatliek nekas cits, kā ieteikt tālāk. Lieliski!

4. OR kodi

Ja gadījumā ir radies priekšstats, ka Rijekā nav ko darīt un nekas tāds īsti ievērojams nav, visdrošākais variants, kā to mazināt ir doties pie kādas no vēsturiski krāšņajām celtnēm, lai uzzinātu par to vairāk. Kā? Atliek vien noskanēt šādus QR kodus. *skats, kur es lietū uz centrālās ielas esmu pavērsis telefonu pret vienu no ēkām noteikti ir lielisks*

5. Viesmīlība

Kura tauta gan sevi nevēlas asociēt ar augstu viesmīlības līmeni? Horvātiem tas sanāk ļoti dabiski. Ejot otro reizi uz to pašu restorānu, viesmīļi ieteica visu un pasauca dzīvo mūziku. Ejot pa ielu, mūs šie paši cilvēki arī sveicināja. Mājokļa izīrētāji regulāri prasīja par notiekošo, kā arī piedāvāja savu palīdzību. Pat gados vecāka pārdevēja mazā veikalā tā īsti nesaprotot ne krievu, ne angļu valodu, ātri vien saprata ko vēlamies iegādāties. Vispatīkamākais - pēc sarunas, smaids no horvātu sejām nepazūd. Nudien viesmīlīgi!

6. Volosko

Kurp doties, lai izbaudītu skaistas pludmales klinšu ielokā? Vietējie iedzīvotāji atstāj Rijeku un dodas uz 4 kilometrus attālo Volosko. Maza pilsētiņa, kas veido līci un ir ar pārsteidzoši šaurām ieliņām. Brīdī, kad apnīk peldēties Adrijas jūrā, var doties uz kādu no kafejnīcām un restorāniem, kas turpinās viesmīlīgo toni, uzsaucot Aperol Spritz.

7. Lungo Mare

Lai nokļūto no šī vietējo ciemata uz tuvējo kūrortpilsētu Opatija, nav jādodas ar automašīnu vai autobusu. Atliek pārdesmit minūtes veltīt skaistai un līkumotai takai gar jūru. Brīžiem paveras senlaicīgas villas ar invididuālām pieejām jūrām, brīžiem var satikt kādu sportistu skrienam. Par kūrortpilsētas tuvošanos brīdina neierastas arhitektūras celtnes un daudzbērnu ģimenes. Turpinot Lungo Mare pārgājienu, iespējams nokļūt arī tālākās kūrortpilsētās.

8. Opatija

Pēc ierašanās Opatijā ir skaidrs, kurp traucas visi tūristi. Pārsvarā austrieši un vācieši apmetas Opatijas kūrortpilsētā, kuru var raksturot trīs vārdos - veikali, kūrorti, jūra. Priecājoties par individuālām pieejām Adrijas jūrai no izvēlētā kūrorta, tūristi pēcāk var doties pa galveno ielu, kur ir visi iespējamie veikali. Vienīgā pilsēta, kur pārdevēji uzreiz centās uzrunāt ar vācu "Willkommen!".

9. Augļi

Pateicoties Horvātijas laikapstākļiem, par dažādo augļu pieejamību nav jāsūdzas. Tirgus ir bagāts ar āboliem, plūmēm, avenēm, kazenēm un jebko, ko vien varētu kārot. Šur tur uz ielām atrodamas svaigas vīģes. Lai arī tirgus ir neliels, tas ir vairākās vietās pilsētā.

10. logu slēģi

Katras mājas lepnums ir logu slēģi. Redzēti visās varavīksnes krāsās un dažādos izpildījumos. Dažviet slēģi pilnībā pilda logu stiklu funkcijas, jo tādu nemaz nav. Sarkani, zili, dzelteni, jauni, nosūbējuši un pat aizvēsturiski pusizjukuši.

Joprojām ceļojam, izmantojot draudzīgo Airbnb servisu naktsmītnēm (reģistrējoties šeit, abi saņemsim 18€ atlaidi). Vairāk bilžu no ceļojuma skatāmas Instagram - @oposumi un @agijakola. Izlasi arī: Top 10 lietas no Tbilisi Top 10 lietas no Burgasas un Varnas