down under

Piekrītu iepriekšējajai autorei, ka cilvēki plānojot ceļojumu uz Austrāliju bieži neapzinās, ka tā ir tikpat liela kā visa Eiropa vai gandrīz kā ASV, un /izraut/ cauri tai 2-3 nedeļās un apskatīt pēc iespējas vairāk, nav iespējams. Ja vien negrib pusi laika pavadīt sēžot lidmašīnas vai autobusa krēslā un katram apskates objektam veltīt 15 min un 5 foto klikšķus:). Man nācies pabūt tur gan kā 2 nedēļu tūristam, gan pāris mēnešu viesim, gan viņu ziemā, gan vasarā un turpmāk taisos tur pavadīt pāris gadus. Mana pieredze balstās uz Viktorijas štata apceļojumu (tas kas ap Melburnu un Austrālijas kontinenta pašā apakšā) un uz Ziemeļu teritorijas štata apceļojumu (tas kas ap Dārvinu un Austrālijas kontinenta pašā augšā)..Par Austrālijas vidus daļu pagaidām varu tīri spriest pēc savāktā, izpētītā info un vietējo ieteikumiem, bet drīzumā ir plānā arī apskatīt tuksnešaino viduci..:).Par tik cik visa kontinenta kultūrvēsturiskā tapšanas vēsture nav nemaz tik sena (sākot no apm. 1800. gadiem), tad joņot pa visu kontinentu un cerēt ieraudzīt ko jaunu vai savādāku ir lieki - pilsētas un kultūra ir diezgan līdzīgas un atšķirības niansētas), tā kā galvenais uz ko būtu jāliek akcents un kas būtu jāredz ir burvīgā daba, jānoķer kaifs no vides un viņu relaksētā dzīves veida. Kā arī protams, ja domā par Austrāliju tad jādomā arī par ēdienu+vīnu - apmeklēt vietējos daudznacionālos krodziņus (iesaku nogaršot steiku, haizivi un kādu jūras velšu ēdienu (protams ari ķenguru un krokodilu;)...ak, jā - un izgaršot vīnus!!! Vēl tagad, mūsu veikalos, ieraugot kādu ni iecienītajām vīnu markām, saskrien siekalas mutē un roka stiepjas labo atmiņu vārdā...:) Mans ietekums, ja gribas redzēt no Austrālijas maksimumu un visus kontrastus, izvēlēties šādu maršrutu: Melburna (tās apkārtne) - Adelaide - Coober Pedy -Uluru klintis- Alice Springs - Darwin (tās apkārtne) No Rīgas lidot uz Melburnu, izbaudīt multikulturālo un dizainisko Melburnas vidi, nobraukt pa Great Ocean road līdz krasta klinšu veidojumiem - 12 apustuļiem, apmeklēt Morningtonas pussalu, paviesoties kādā vīna darītavā, apskatīt pingvīnu parādi uz Filipa salas, aizbraukt līdz Vilsons promotory (tālākais Austrālijas kontinenta sauszemes punkts dienvidos-dabas rezervāts) ar burvīgiem skatiem un paradīzes cienīgām pludmalēm. Tad caur Adelaidi doties uz Coober Pedy - opālu raktuvēm tuksnešainā vidū, kur dzīvo tikai dīvaiņi:) zem zemes izbūvētās mājās, jo virs zemes ir par karstu dzīvot... Tad līdz Austrālijas viducim - sarkanajam centram - slavenajai Uluru klintij. Tik talu var droši doties ar 4 riteņiem, īrējot auto vai kempervāģi - no Alice Springs veikt pārlidojumu uz Dārvinu. Ja vien negribat ripināt pāris 1000km par taisnu ceļu ar īpaši nemainīgu ainavu apkārt:). Dārvinā ir ritīgi tropi - karsts, slapjš un džemperi ceļojot uz šejieni var droši aizmirst mājās. Te būtu vērts redzēt muzeju Dārvinā lai gūtu īsu un konspektīvu ieskatu par /specifisko/ dzīvi šeit, apmeklēt Ličfīldas dabas parku (tas man likās jaukāks un koncentrētāks dabas skatu ziņā, salīdzinājumā ar Kakadu nacionālo parku) ar nakšņošanu kempingā pie kāda no ūdenskritumiem. Gan atcerieties, ke neskatoties uz karstumu un daudzajām upēm un okeāna krastu, šeit peldēt ir atļauts tikai speciāli uzraudzītās vietās, protams, ja negribat pacīnities ar krokodilu vai apdedzināties ar medūzu:) No Darvinas kādus 500km uz leju caur Katherina ir vērts sasniegt Mataranku, kur tropiskā palmu dubļainā meža vidū ir koši zils karstais termālais avots, kurā var peldēties... Šeit arī jūs redzēsiet vairumā aborigēnus, ko lejā, pie Melburnas tikpat kā nesastapt. Starpcitu, mūsu vasarā, tur lejā, pie Melburnas ir ziema...+10 - +15C, bet 300km no Melburnas 2000m augstajos kalnos ir 1m biezs dabīgais sniegs un ideāli slēpošanas kūrorti...Un savukārt Dārvinā (tur augšā), mūsu ziemā ir /slapjais gadalaiks/, kad ir karsts bezgala, daudz līst un viss mirkst plūdos un daudzas no tūrisma apskates vietām pat ir slēgtas plūdu dēļ, savukārt mūsu vasarā, tur ir /sausais/ gadalaiks. Tāpat karsts, bet vairs ne tik mitrs un nelīst. Tā kā ideālais ceļojuma laiks, lai noķertu vēl vasaras abos Austrālijas galos būtu marta otrā puse, aprīļa pirmā puse. Apakšā jau viņu rudens - mērena mūsu vasara, bet ūdens vēl silts priekš peldēšanās, savukārt augšā gandrīz jau sausā sezona un īsta tropu vasara... Pārējais, vizuālais ieskats, bildēs manos albumos...Visu īsi uzrakstīt tāpat nevar..:) Un ja vajag gidu vai padomdevēju viesojoties tajā pusē, welcome:)... pastāstīšu par iespaidiem sīkāk...:)