10 lietas no Burgasas un Varnas

Lasi vairāk: 10 lietas no Burgasas un Varnas

Pāris lietas, kas izteikti palikušas atmiņā no Bulgārijas pilsētām pie Melnās jūras - Burgasas un Varnas.

1. Pludmales Ļoti sakoptas pludmales ar marmora ejām, apstādījumiem, kā arī izteikti baltām smiltīm un kristālzaļi dzidru ūdeni. Ieteikums nesauļoties zem pludmalē esošajiem lietussargiem, jo apgaitā ejošie pludmaļu pārraugi par to nekautrēsies palūgt pāris levas.

2. Boza Vietējais dzēriens, par kuru vietējie jau laikus brīdināja, ka visticamāk tomēr negaršos. Nebija melots, jo ar pagaršošanu bija gana, lai saprastu, ka šis paniņ-kako-miltainas dzēriens ar briesmīgo pēcgaršu neiegūs lielu piekrišanu.

3. Nekrologi A4 lapas, gan melnbaltas, gan krāsainas ir visur. Piespraustas parkos pie kokiem, pielīmētas apkārt ieejas durvīm dzīvokļus un pie privātmāju žogiem. Tā teikt, ja ilgi neesi manījis savu kaimiņu, iespējams A4 lapa par šo cilvēku paziņos par aiziešanu. Jāpiebilst, ka nekrologi ir pat vairākus gadus veci un pilda teju vai pieminekļu funkciju.

4. Piejūras zona

Piejūras kafejnīcas, klubi, ēstuves un bezrūpīgas kūrorta dzīves pamatelementi Varnā sastopami ik pēc pārdesmit metriem.

5. Itāļu virtuve Lai arī varētu padomāt, ka jūras veltes šajās piejūras piekrastēs ir galvenā pārtika, visvairāk vietējie mielojās ar dažāda veida picām un pastām, attiecīgi, ar itāļu virtuvi. Tomēr attēlā ir viens no tradicionālajiem ēdieniem - aukstā zupa Tarator, kas sastāvēja no vieglām paniņām, svaigiem gurķiem, nedaudz eļļas un ... viss.

6. Suņi Centrālajā laukumā - suns. Pludmalē - suns. Veloceliņa vidū - suns. Pirmajos brīžos paliek neērti skatoties uz saulē guļošajiem suņiem, kuri vairs neizskatās dzīvi. Tomēr pienākot tuvāk un ieskatoties acīs, suņi saprot, ka tas ir tūrists. Viens no šādiem suņiem lēnām klumpačo līdzi un pie luksofora sarkanās gaismas nostājās mums priekšā. Neraugoties uz klaiņojošo suņu izplatību, visiem ausīs bija čips.

7. Pūķu statuja

Pirms vairākiem gadiem uzstādītie pūķi Varnas piekrastē ieguvuši pastiprinātu tūristu uzmanību. Kā runā, pūķi tur gudrības olu un šķelmīgi smīn. Iespējams, pūķi ieguvuši popularitāti arī pateicoties seriālam Game of Thrones..

8. Kubas sajūta

Kādu brīdi ejot pa Burgasas un Varnas ielām rodas sajūta, ka ļoti atgādina neko citu, kā Kubu. Vecas, taču interesantas mājas. Senas, taču joprojām ejošas mašīnas. Mazā Eiropas Kuba?

9. Alus

Ja ierodoties ārzemēs, roka stiepjas nogaršot vietējo alus brūvējumu, Bulgārijas piekrastes pilsētas nebūs īstā vieta. Pēc ilgiem meklējumiem, dodoties uz lielāko pārtikas veikalu pilsētā, mums pretī alus plaukstā rēgojās nekas cits, kā vien šādas divu litru plastmasas pudeles ar viegli dzeltenu šķidrumu. Toties pieejams gan a greipgfrūtu, gan upeņu garšu.

10. Kafija

Dubultais frapučino, auksta latte vai jeb kas ko kafijas mīļi varētu vēlēties Bulgārijas piekrastes pilsētās rezultēsies kādā no līdzņemamajām kafijām no šādiem automātiem, kuri iebūvēti privātmāju vai dzīvokļu sienās. Garšo pēc šķīstošās Nescafe, kas tieši tāpat tiek servēts arī ēstuvēs.

Joprojām ceļojam, izmantojot draudzīgo Airbnb servisu naktsmītnēm (reģistrējoties šeit, abi saņemsim 18€ atlaidi). Vairāk bilžu no ceļojuma skatāmas Instagram - @oposumi un @agijakola. Izlasi arī: Top 10 lietas no Tbilisi Piedzīvojumi Tbilisi, Gruzijā