Tenerife - Kanāriju salas - Spānija

Esmu jau vairākas reizes pabijusi Tenerifē, un šodien nolēmu, ka jāuzraksta tur redzētais gan priekš sevis, gan citiem.

Parasti lidoju ar lētajām aviokompānijām. Tiešo reisu nav, bet labi parakņājoties internetā, var atrast arī diezgan labus savienojumus (par labu savienojumu es uzskatu tādu, kur nav jāpavada nakts lidostā). Vidēji lidojums uz Tenerifi izmaksā ap 100 - 150 EUR, tik pat - atpakaļ. Vienmēr ņemu līdzi tikai kabīnes bagāžu, lai skrienot no viena reiza uz otru, nebūtu jāgaida bagāža uz lentas. Dzīvoju parasti salas dienvidu pusē, kur gandrīz katru dienu spīd saule. No lidostas līdz naktsmītnei ļoti viegli un ātri var nokļūt ar taksi - ja dzīvojat pludmalē Las Amerikas, tad apmēram 20-40 EUR. Var arī izmantot autobusus, bet tad iepiekš jāpapēta grafiki un maršruti.

Viesnīcas neizmantoju, atrodu internetā privātos, kas izīrē dzīvokļus vai mājiņas un īrēju no viņiem. Tā sanāk daudz lētāk un, pēc manas gaumes, arī foršāk. Vienmēr skatos, lai izīrējamā īpašumā būtu veļas mazgājamā mašīna, jo, ņemot līdzi tikai kabīnes bagāžu, drēbju ir maz.

Tā kā esmu bijusi tur visos gadalaikos, tad ar pārliecību varu teikt, ka oktobris ir visjaukākais mēnesis, kad tur doties. Gaisa temperatūta nav tik austa, bet okeāns pa vasaru ir sasilis un peldēties var iet nedrebinoties. Ziemā okeāna ūdens līdzinās mūsu Jūrmalai vasarā - ieiet ir vēsi, bet kad pierod - super. Ziemas periodā šad tad nolīst arī lietus - vienu reizi naktī piedzīvojām lielu vētru ar krusu. Tādās naktīs ir jāmeklē siltā sega, jo apkures parasti nav. Augstāk kalnos, iespējams, ir mājiņas arī ar apkuri. Ziemā vakari ir dzestri, tādēļ jāpaņem līdzi kāda siltāka jaka. Jaka noderēs arī tad, ja nolemsies pacelties ar gaisa tramvaju uz Teidi (El Teide - vulkāns salas centrā). Iepriekšējo reizi, kad biju Teidē (jūnijā) - augšā bija tik auksti, ka es tiešām priecājos, ka biju paņēmusi līdzi ziemas jaku. Pūta ledains vējš. Redzēju tur arī cilvēkus ar cepurēm un cimdiem.

Vēl nedaudz par klimatu. Vasarā saule ir tiešām dedzinoša. Ja āda ir bāla, tad pirmajām dienām jāizmanto saules aizsargkrēms ar indikatoru 50, nu 30 kā minimums. Vasarā apdegt var arī caur mākoņiem. Melnās smilis pludmalē sakarst tik ļoti, ka pastaiga pa tām var būt apgrūtinoša. Visi cenšās nevis iet bet skriet. Vasarā sauļoties var līdz septiņiem, astoņiem vakarā, bet ziemā, jau ap pieciem saule sāk iet uz rietu. Ziemā es sauļojoties izmantoju no sākuma kremu ar indikatoru 12, vēlāk sauļojos bez krema. Tikai seju turpinu smērēt. Gribu pabrīdināt, neksatoties uz to, ka Teidē ir auksti, apdegt tur var daudz ātrāk, tā, ka obligāti paņemiet līdzi sauļošanās kremu. Neaizmirstiet sasmērēt arī ausis. Man vienreiz ausis apdega un sapampa - sajūta nav no tām patīkamākajām.

Auto. Ja ir autovadītāju apliecība, tad iesaku noīrēt auto. Tas nav obligāti jādara caur internetu, jo gandrīz katrā autonomā uz vietas var noīrēt auto. Tā vislabāk var apskatīt Tenerifi. Un arī krietni vien lētāk sanāks, nekā pirkt ekskursijas. Bet, ja nav vēlēšanās ņemt auto, autobusu satiksme arī ir diezgan laba. Maksas stāvvietas es neredzēju. Arī galvaspilsētā Santa Cruz de Tenerife - maksas stāvvietas neredzēju.

Pludmales. Katra pludmale ir savādāka. Pludmales, kur ir smiltis ir izveidotas speciāli priekš tūristiem un vietējiem, jo pārsvarā okeāns saskaras ar klintīm un lavas bluķiem, peldēties iet tur ir bīstami. Dienvidos ir izveidotas diezgan daudz pludmases. El Duque ir pludmale ar baltām "smiltīm", tās nav gluži smiltis, bet sasmalcināti gliemežvāki vai kaut kas tamlīdzīgs. Šī pludmale skaitās viena no "bagātākajām". Zviļņi šeit maksā 6,10 EUR. Citur cenas ir no 5-7 EUR par dienu, neatkarīgi no tā cikos tu aizņem zvilni. El Duque ir tiešām skaisti veidota pludmale ar skaitiem dārziem apkārt. Blakus pludmalei ir tāda kā klints uz kuras ir Es Duque Castle - kuru pa klinti var apiet apkārt un vērot pludmali no augšas. Ūdens šajā pludmalē izskatās īpaši tīrs, jo tas apskalo baltās smiltis un ūdens krāsa ir tirkīzzila. Ūdens okeānā visur ir ideāli tīrs, bet, kad ir viļņi un tiek skalotas un sanestas melnās smiltis, tad liekas, ka ūdens ir netīrs, bet papeldot tālāk dziļumā, kur nav viļņi var redzēt cik tīrs ir ūdens. Protams, ka okeāns ir sāļš un arī ne pārāk labiem peldētājiem ir ļoti viegli turēties uz ūdens. Man ļoti patīk peldēt šajā okeānā. Bet, kad ir viļņi - tad gan ir jāuzmanās, jo ir iepēja, ka vilnis tevi nogāž no kājām, pat tad ja ūdenī esi tikai līdz ceļiem. Salas ziemeļu pusē, gandrīz vienmēr ir viļņi un tādi kārtīgi. Es ziemeļos nekad neesmu peldējusies, ieeju tikai līdz ceļiem un viss. Ziemeļu pludmalēs it sevišķi savvaļas, jābūt ļoti uzmanīgiem, jo okeānā ir spēcīgas straumes. Uz salas ir arī daudzas sērfošanas skolu un dēļu nomas punktu. Tā kā, kurš māk vai grib iemācīties sērfot - uz priekšu.

Wind sērferiem vislabākā vieta ir pludmale El Medano, kur gandrīz vienmēr ir spēcīgs vējs un desmitiem wind sērferu.

Las Americas un Fanabe pludmales visas ir daudz maz līdzīgas - ar pustumšām smiltīm, dažās ir vairāk vai mazāk viļņu. Gar krastu restorāni un suvenīru bodītes. Šeit es pamēģināju Garra Rufa zivtiņu pedikīru - bija "laimīgā stunda" un šis prieks man izmaksāja 5 EUR 20 min. Sajūtas bija feinas. Pludmales bāros kokteiļi maksā no 5 - 9 EUR. Alus no 1 - 1.50 EUR. Paēst var sākot no 7 EUR viena porcija. Ir arī ķīniešu bistro, kur jāsamaksā par ēdienu 7,50 EUR un ēd visu cik gribi, bet par dzērieniem atsevišķi jāmaksā. Visi restorāniņi ir daudz maz līdzīgi, nekas īpašs, bet paēst var.

Ēdiens. Garšīgi paēst uz salas restorānos vismaz priekš manis ir problēma. Tāpēc parasti gatavoju "mājās". Maltīte parasti sastāv no ceptas zivs un salātiem. Zivis var nopirkt supermārketos, kur tās arī izķidās un notīrīs, ja vajag arī fileju izgriezīs. Zivis ir salīdzinoši lētas, garneles arī. Ļoti ļoti garšīgi ir avokado. Nevar salīdzīnāt ar Latvijā nopērkamajiem. Tie ir tik mīksti kā sviests. Taisot dārzeņu salātus es nepievienoju ne eļļu ne ko citu, sagriežu avokādo un samaisu ar citām salāta sastāvdaļām. Avokādo noder eļļas vietā. Krējuma veikalos nav, nav arī griķu, auzu pārslas arī neatradu. No dārzeņiem vienmēr labāk izvēlēties vietējos - Kanāriju. Varbūt nav tik skaisti, kā ievestie, bet garšīgāki ir noteikti. No vietējiem ēdieniem restorānos iesaku pamēģināt kartupeļus kanāriešu gaumē, lazanju, paelju, astoņkājus galīsiešu gaumē un protams zivis, zivis, zivis. No restorāniem varu izcelt tikai vienu - Los Abrigos, kas atrodas ciematiņā Los Abrigos tieši blakus Puerto (osta) de Los Abrigos. Šis restorāns ir iecienīts arī vietējo vidū. Galdiņu var rezervēt, bet var arī minūtes 20 pagaidīt kamēr kāds galdiņš atbrīvosies. Šeit var pavadīt burvīgu vakaru, ēdot garšīgu ēdienu, dzerot vietējo vīnu un vērojot saules rietu. Budžets apmēram 80 EUR uz diviem.

Pilsētiņas un ciematiņi. Ļoti patīk izstaigāt vietējos ciematiņus un pilsētiņas. Katrā var atrast ko interesantu. Minēšu dažas, kuras man pašai visvairāk patika. Candelaria - vējaina pilsētiņa. Apskates vērta ir Basilica Nuestra Senora de Candelaria. Jauka pilsētiņa ir arī - ziemeļu pusē. Gurachico nav savas pludmales, tādēļ tur ir izveidoti tādi kā brīvdabas baseini ar trepītēm, kur var izpeldēties okeānā, kā arī pludmalē ir liels baseins, kur laikam par 3 EUR var peldēties visu dienu. Par cenu es varbūt maldos. - pavisam mazs ciematiņš kalnos, interesants ceļš caur pilsētiņu, izbraucot cauri pilsētai nonākam ļoti skaitā skatu punktā, kur ir arī neliela kafeinīca Mirador de Chirche. Iesaku tur kādu puss stundiņu pasēdēt un tad var doties tālāk uz El Teide. Skats būs pasakains tikai saulainā dienā.

Un protams, slavenā Masca - ciematiņš, pie kura var nokļūt tikai pa serpantīnu. Skaists serpantīna ceļš, skaists ciematiņš. Laba suvenīru bodīte. Ļoti liela suvenīru izvēle. Viena no labākajām. Masca ciematiņš atrodas uz Baranco de Masca. Baranco ir tādas vietas, pa kurām savu laik lava tecēja uz okeānu. Var nopirkt tādu ekskursiju - jūs aizved ar auto līdz Masca un tad jūs ar kājām pa barancu ejat uz leju līdz okeānam un tur jūs sagaida kuģītis, kas nogādā uz sauszemes. Izvēloties šo ekskursiju, jāpadomā par piemērotiem apaviem un vēlams spieķiem priekš kana takām. Ar kuģīti jūs vedīs garām Los Gigantes - lielām klintīm. Skaists skats. Apskatīt Los Gigantes var arī - ar mašīnu aizbraucot līdz Puerto de los Gigantes un tur uz vietas nopērkot biļeti uz kāda no kuģīšiem, kas aizvedīs līdz klintīm. Bieži peldot ar kuģīti šeit var redzēt savvaļas delfīnus. Var arī nopirkt jūras ceļojumu, kura mērķis ir parādīt jums delfīnus, ja paveiksies arī vaļus. Ja brauc ar auto uz Los Gigantes, pa ceļam var iegriezties Tenerife Pearl veikaliņā un iegādāties Tenerifē izaudzētas pērles.

Arī galvaspilsētā Santa Cruz de Tenerife pabūt vajag, skaista pilsēta ar savu vecpilsētas daļu, ostu un Auditorio de Tenerife Adan Martin.

El Teide - vienas pilnas dienas ekskursija. Iesaku, ja dodaties uz El Teide, tad plānojiet to uz visu dienu, jo skatīties tur ir ko visas dienas garumā. Ja brauc ar auto, protams. Teide ir dažāda gan kad saule aust gan saulesrietā. Iesaku visu piedzīvot. Ziemā reizēm uz Teides ir sniegs un tad gaisa tramvajiņš nestrādā. Ļoti amizanti ir vērot vietējos iedzīvotājus, kas brauc uz Teidi skatīties un pataustīt sniegu. Viņi fotografējas ar sniegu, veido mazus sniegavīriņus un pielīmē tos uz automašīnas piekšējā pārsega.

Lora Park - vēl viena pilnas dienas ekskursija. Iesaku agri celties un doties uz visu dienu. Vakarā var izpeldēties okeānā - Lora paks ir pie paša okeāna un tur ir burvīga pludmale. Par Lora parku daudz nestāstīšu - tas ir pasakains.

Ļoti mīlu Tenerifi - aicinu iepazīt to arī Jūs.

Lora parkā
Skats uz Los Gigantes
Galvaspilsētā
Auditorio de Tenerife Adan Martin

Gurachico

Basilica Nuestra Senora de Candelaria
Skats no kafejnīcas Mirador de Chirche - var redzēt salu La Gomera - vēl viena sala no Kanāriju salām.