Grieķija, Krēta - pārgājiens pa Samārijas kalniem

Tā kā daudzus interesē konkrēti fakti, nevis filozofija, tad uzreiz atzīšos, ka man, visticamāk, nesanāks, bet es centīšos :) No 29.augusta līdz 05.septembrim atpūtos Grieķijā, uz Krētas salas. Dzīvojām viesnīcā "Galini de Luxe"****. Viesnīca ir ļoti laba neizvēlīgam cilvēkam, bet izvēlīgam - tīri laba. Es esmu kaut kas pa vidu, tāpēc man patika. :) Viesnīca atradās pakalnā un no tās pavērās skaists skats uz jūru un salu, kas kā submarīne "gulēja" uz ūdens. Ēdināšana mums bija 3-reizēja, bet var ņemt arī ikai brokastis. Vakariņās "zviedru galda" vietā var pierakstīties uz ķīniešu vai grieķu restorānu, kas ir iekļauts "all included" cenā, bet ar noteiktu pasūtīto porciju limitu, kas ir pilnībā pietiekošs, lai pieēstos! Viesnīcas teritorija nav liela - baseins, bārs... bet vairāk arī nevajag tam, kuru interesē vairāk par gulēšanu pie baseina! Pirmās divas dienas atpūtāmies pludmalē. Izgulējām darba mēnešu nogurumu un nosauļojāmies. Grieķijā gan ir ļoti karsta saule, tāpēc es gulēju ēnā, zem saulessarga, un tāpat nosauļojos brūna jau pirmajā dienā! Tā kā uzmanieties, kā saka "lēnāk brauksi, tālāk tiksi" - labāk ilgāk pagulēt ēnā nekā pirmajā stundā nodegt saulē! Šajā ceļojuma aprakstā rakstīšu tikai par pirmo ekskursiju, lai nesanāk pārāk garš un neizlasāms teksts. Pirmā ekskursija mums bija uz Samārijas kalniem. Bija ļoti agri jāceļas, jo šī ekskursija solījās būt ļoti gara. 7:00 mums pakaļ iebrauca autobuss, un jau pēc 8:00 bijām pie ieejas Samārijas kalnu ielejā. Mūs gaidīja 16 km garš ceļš no "ieejas" līdz "izejai" - viss pa kalniem! Pavasarī tur, lejā, tek upe, tāpēc ekskursijas nenotiek, bet vasaras sezonā tūristi ir ļoti iecienījuši iet šādā pārgājienā, pat veci. No rīta vēl nebija saules un bija nenormāli auksts! Kā par spīti nebiju paņēmusi neko siltu, kā tikai lakatu, ar ko aizsegties pret degošo sauli. Bet no rīta no saules nebija ne vēsts. Bija baigi auksti! Tikai ap 10:00 sāka palikt "priecīgāk", bet jau ap 12:00 bija tāds karstums, ka biji sasvīdis slapjš! Kalnu pārgājiens sākas ar ilgu ceļu lejup, uz pašu ieleju, pa kuru jau turpinājās tālākais ceļš. Lejup kāpiens bija ilgs un grūts. Ceļš jau neved taisni, bet līkumoti, tāpēc tas faktiski dubultojas. Apkārt priedes, milzīgi dižakmeņi, zemi klāj bieza skuju sega, kaut kur izspraucas kāda panīkusi puķīte vai zālīte. Toties tas ir liels piedzīvojums un fizisks vingrinājums! Un viss apkārt ir tik neparasti skaists!! Kad beidzot nokāpām lejā, tur pavērās brīnišķīgs skats un ieleju, ko no abām pusēm ieskauj augstas kalnu grēdas, bet vidū guļ daudz lielu, milzīgu un mazu baltu akmeņu, kuriem pāri, kā teica gidi, pavasarī tecēja strauja upe, bet tagad tur nav ne vēsts no ūdens. Tur, lejā, tu sajūties tik niecīgs. Dažviet pat ir bail, kad paskaties augšup, no kurienes pēc loģikas kuru katru brīdi var nokrist kāds akmens. Tādās vietās, protams, stāv brīdinājuma zīmes "Ej ātrāk!", bet kur nu tu skriesi, ja nezini, no kurienes kritīs :)) Gidi, protams, neturēja mūs bariņā un nevaktēja. Pie ieejas viņi mūs palaida un deva savu vaļu :) un pašā galā norunātajā tavernā mūs sagaidīja. Gide stāstīja, ka kalnos var redzēt kalnu kazas kri-kri, kuras pašā mūsu ceļa galā arī palaimējās ieraudzīt skraidam augstu kalnos. Pusdienlaikā sarīkojām pikniku kalnos uz milzīga akmens. Tur vietas pietiktu kādiem 6-7 cilvēkiem! Visu ceļu, kad apstājāmies pusdienot, dzert ūdeni vai fotografēties, garām pagāja visdažādākie cilvēki – veci, jauni, dažādu tautību pārstāvji. Visi noguruši, bet apmierināti. Kalni – skaistums, svaigs gaiss, pārbaudījums un treniņš tavam ķermenim un garam, ja tā var teikt :) Kopumā lēnā garā nogājām 16 km, tas ir, kādas 7 stundas. Visu laiku uz kājām kvēlošā saules karstumā. Ātri iet nevar, jo zem kājām ir akmeņi, kas mēdz būt ļoti slideni, tāpēc jābūt ļoti uzmanīgam. Uzreiz pabrīdināšu, ka, ja jūs ieplānojat šādu fantastisku pārgājienu, jāpadomā, lai būtu stipra sirds (karstums!) un sporta apavi! Iešļūcenēs un citos nepiemērotos apavos iekšā nelaiž, jo tas nav izklaižu parks, bet gan īsts pārgājiens ar saviem šķēršļiem un grūtībām. Un, ja jūs esat skeptiķi, kas teiks, ka tas nav tas...blā blā blā (tādi vienmēr ir), tad es jums teikšu, ka cilvēkam, kas dzīvo pilsētā vai, vienalga, pat, ja laukos, bet kas nav kalnos-kāpējs un nav kāpis augstāk par 10.stāvu savā mājā, tas ir fantastisks piedzīvojums! Ceļš nav viegls, bet pasakaini skaists, un pašā galā pārņem laimes sajūta, ka tu esi šo ceļu veicis un piedzīvojis neaprakstāmas emocijas! Tas ir tā vērts! Jau 11.kilometrā cilvēki sāka palikt pasīvāki, vairs mums garām neviens neskrēja. :) No šī kilometra sākās taisns ceļš pa gultni, starp kalniem pa baltajiem akmeņiem, kur bija nenormāli karsts un visu laiku slāpa. Tad jau gribējās ātrāk nonākt galā, neskatoties uz visu skaistumu apkārt. Vislabāk ir tad, ja tu neesi ierobežots ar laiku, ja tu vari pavadīt tur tik, cik gribi vai cik vajag, bet, kad īsti nezini, cik daudz palicis līdz galam un cik tas ir pēc laika, tad sāc uztraukties, ka tikai nenokavē, jo ceļā čammāšanās bija daudz. Tomēr, ja jums kalniem tiek dotas 7 stundas, nav, kur skriet! Ir laiks gan pusdienām, gan fotografēšanai, gan atpūtām. Nonācām līdz šaurākajai ejai kalnos, kur divas kalnu grēdas piekļaujas tik tuvu, ka veido tikai 3 metrus platu eju. Tālāk sekoja iešana augšup kalnos un atkal lejup, atkal augšup un lejup, un katru reizi cits ceļš. Interesanti, cik kalniem ir dažādas „sejas”! Citur kalns ir svītrains – brūns ar baltu, citur – apzaļumots, citur – pliks, pelēks. Mēs redzējām simtiem dažādu skatu, kādi vien var būt kalnos. Teikšu tā – es nodarbojos ar sprortu, bet „formas uzturēšanas” līmenī, bet mūsu kompānijai visiem no rīta tā sāpēja kājas, ka likās, ka no gultas neizkāpsim! :) Varbūt daļēji tāpēc, ka mums nebija līdzi sporta apavu un mēs nopirkām uz vietas gumijas „pret-jūras-ežu” čības, kas mūs pamatīgi nomocīja! Tāpēc iesaku pirms šāda pārgājiena sarūpēt sev sporta apavus un pamatīgi iztrenēt kājas! :) P.S. Vēl mums bija citas ekskursijas, bet par tām kaut kad vēlāk....