Lielais kanjons – varenais dabas brīnums!

Izbaudīt dabu un īpaši Lielo kanjonu Arizonā bija galvenais mūsu abu trīs nedēļu ceļojuma mērķis uz Arizonu, Nevadu un Kaliforniju. Tas bija mūsu pēdējo gadu sapnis. Lielā kanjona nacioanālajā parkā ieradāmies 28. oktobrī ar auto. Paklausījām Lonely Planet ceļveža ieteikumam un braucām iekšā no Austrumu puses pa 64 šoseju. Tas attaisnojās, jo 40 km garajā ceļā no iebraukšanas parkā līdz Grand Canyon ciematam varējām ar pieaugošu sajūsmu iepazīt Lielā kanjona neaprakstāmos skatus ar Kolorādo upi, kas pāršķeļ klinšaino apvidu Ziemeļu un Dienvidu daļās. Ceļa malās iekārtoti skatu laukumi ar plašām autostāvvietām, ērtas un saprotamas norādes. Samaksā 25$ par iebraukšanu parkā ar auto uz 7 dienām, saņem kanjona avīzi ar maršrutu kartēm un vairāk neviens neko neprasa, atliek tikai baudīt. Pirmo iespaidu pārpilni, nokļuvām Grand Canyon ciematā. No šī ciemata iet vairākas pārgājienu takas, tajā ir viesnīcas un veikali, viss ko vajag. Veikalā noīrējām telti un guļammaisus, iepirkām matracīšus, pārtiku, jo nākamās divas dienas dosimies lejā kanjonā, uz Kolorado upi. Izraksti no mūsu ceļojuma dienasgrāmatas: „29. oktobris. Nonācām! Pie Kolorādo upes pa South Kaibab taku. 11,3 km., 1570 m. lejā no Grand Canyon Village uz Bright Angels nometni. Laiks fantastisks, somas smagas, bet skati neatkārtojami. Nometnes vieta ar ūdeni un galdu. Vakarā pastaigājāmies starp abiem iekārtajiem tiltiem un taisījām ēst. Patīkams nogurums. Naktī guļot redzēju krītošu zvaigzni.” „30. oktobris. Skaistākais un grūtākais pārgājiens mūžā! 15,5 km. kāpām atpakaļ 1460 m. augstumā 9 stundas un 5 minūtes. Sākām 8:15 no Kolorado upes. Pirmo pusi līdz Indian Garden nometnei nogājām baudot un priecājoties. Redzējām planējām divus Kalifornijas kondorus. Atsvaidzinājāmies kalnu upītēs. Otro daļu no Indian Garden līdz augšai Grand Canyon Village gājām smagi, beigās jau uz spēku izsīkuma robežas, bet mēs to paveicām!” Jāpiebilst, ka lai varētu nakšņot savā teltī Lielā kanjona nacioanālajā parkā teritorijā ir jāiegādājas atļaujas. To var izdarīt caur internetu, bet jādara tas ir vēlams 3 mēnešus iepriekš. Mēs to izdarījām 3 nedēļas iepriekš, bet ar risku, ka atļauju nedabūsim. Mums paveicās. Var jau arī stāvēt dzīvajā rindā ciemata Backcountry informācijas centrā, bet tas var aizņemt 2-4 dienas. Nākamajā rītā pēc pārgājiena, kaut arī saguruši un sāpošām kājām, vēl paspējām pamosties un izbaudīt saullēktu pār Lielo kanjonu. Tas ir neaprakstāms skats, kā no tumsas un dūmakas mostas šis varenais dabas brīnums, kā saules staru un klinšu ēnu rotaļās mainās ainava. Neaizmirstami! Ejiet pārgājienos, tikai tā var iepazīt pasauli uz kuras dzīvojam! Ivars Šmits