Frankfurtes brīnumi

Skats no 200m augstā Main Tower Frankfurtē ir absolūti apbrīnojams. Tas stiepjas tālumā līdz kalniem ārpus pilsētas robežām. No šejienes var apskatīt tās moderno arhitektūru, kas ir tāda veco ēku iznīcināšanas dēļ 2. Pasaules Kara laikā. Kā arī dažas iespaidīgas katedrāles, kas ir skaisti atjaunotas. Pilsētā ir arī ļoti zaļa ar daudziem parkiem tās centrā un lieliem mežu apkārt. Bet jaukākais skats no augšas paveras uz Main upes krastiem,ap kuru pilsēta ir būvēta.

Frankfurte lepojas ar lielāko debesskrāpju daudzumu Vācijā, šeit atrodas 14 no 15 Vācijas ēkām, kas sasniedz vairāk nekā 150m augstumu. Main Towerir vienīgais tornis Frankfurtē, kuru var apskatīt tūristi. Tā ir mājvieta Landesbank Hessen-Thüringen bankai un Standard & Poor 's finanšu pakalpojumu uzņēmumam. Tas maksā nedaudz vairāk par 6 eiro par biļeti, un ir jāiziet cauri drošības sargiem lai nokļūt līdz liftam. Somas tiek skenētas, un, ja jums ir liela soma līdzi, tad nebūs atļauts iet augšā.

Netālu atrodas Messeturm, kas, 256.5m augstumā, ir Eiropas augstākā celtne. Diemžēl, tūristi var tikai apbrīnot to no ārpuses.

Visinteresantākā ēka Frankfurtē, manuprāt, ir MyZeil iepirkšanās centrs, ko ieplānoja romiešu arhitekts Massimiliano Fuksas. Šī eltne mani interesēja ne tik daudz tās iepirkšanās iespēju dēļ, bet gan kā arhitektūras brīnums. Tās jumts un sienas ir no stikla rūtīm saliektas dīvainās un brīnišķīgās formās. Tā centrā, jumts ir izliekts kā milzīga vāze, kas sniedzas līdz pat grīdai. Ejot cauri es jutos kā Alise Brīnumzemē. Ir viegli šeit pavadīt dažas stundas, pat ja tikai lai pabrauktu pa garāko eskalatoru Eiropā (46m) :) .

Lielākā daļa ēku, kas izdzīvoja (vai ir tikušas atjaunotas) pēc 2. Pasaules Kara atrodas Altstadt (Old Town). Agrāk šeit bija lielākais viduslaiku pilsētas cents Eiropā, bet ne daudz no tā ir palicis. Visiespaidīgākās ēkas šeit ir Alte Nikolaikirche baznīca, un Römer, kas ir kalpojis kā pāri par 600 gadiem. Vēl vien ievērības cienīga ēka ir Frankfurtes Katedrāle. Tā tika iznīcināta divas reizes: pirmā reize bija 1867, kad tā nodega un otrā reize bija 2.Pasaules kara laikā bombardēšanas rezultātā. Pašreizējā ēka tika atjaunota 1950.tajos gados un tās tornins sasniedz 95m augstumu.

Vislabākais suvenīrs, ko atvest mājās no Frankfurtes ir māla krūka - Bembel, kas tradicionāli tiek izmantota Apfelwein jeb sidra dzeršanai. Sidrs šeit tiek sniegts iekš Bembel gandrīz visos restorānos, līdz ar to es arī iegādājos mazāku tā versiju.

Mēs Frankfurtē pavadījām tikai 1 dienu, piestājoties pirms došanās tālāk uz mūsu galamērķi - Dienvidāfriku, tā bija mūsu pirmā reize šeit, bet noteikti ne pēdējā.