turpinājums - mūsu Sicīlijas gaitas

Ja kādam interesē un seko līdzi - turpinājums. info skat. iepriekšējos ierakstus. --- Pēdējās nedēļas laika apstākļi šeit kļuvuši samērā mainīgi. Diemžēl siltie vakari vairs nav tik silti - skrienot ārā jāpaķer džemperītis, jo temperatūra vairs knapi +10 + 15 robežās, vien saulainās dienās joprojām gaiss iesilst līdz +20. Vakar lija un dudināja pērkons, bet šorīt ieraugot sauļuku sapratām, ka jāķer karte un jāizmanto diena dauzoties ārā. Vēl joprojām nebijām bijuši pie Etnas un tūristu iecienītajā Gole Alcantara (taisni kauns, jo esam šeit jau 3 nedelas un tas ir vien pāris desmitu km attālumā) šorīt ekskursijas busu, kas iet 8 no rīta atkal bijām nogulējuši tādēļ sēdāmies vien pie neta un google map un meklējām labāko ceļu ar maršruta autobusu. Atradām. Trīs reizes dienā iet buss pavisam blakus Alcantarai un tā kā no turienes varot samērā labi redzēt Etnu bijām nosprauduši šīs dienas mērķi :) Autobuss bija tikai 11:55, līdz kuram bija vēl gandrīz divas stundas. Izgājām padzert tuvējās kafeijnīcas kafiju un apēst pa smalkmaizītei ..(dievinu vinu saldās brokastu maizītes, kuras no rītiem parasti ir siltas un vēl jo ņammīgākas ...) Nebijām vēl nekur braukuši šeit ar sabiedrisko transportu , un tā kā nezinājām kurā Giardini pieturā buss īsti pietur (bijām saskaitījuši vismaz 4 pieturu stabiņus) nolēmām vēl noķert aiz rokas kādu Itāli un patencināt. Oficiantīte kā vairums vietējo angliski nerunāja, bet ar žestiem un pirkstiem uz kartes vina acīmredzot saprata ko mēs no viņas gribam un ņēmās mums rādīt un kaut ko Itāliski stāstīt. Protams no stāstītā nekā īsti nesapratām, tomēr pēc roku vicināšanas un pāris zināmām zilbēm nojautām , ka busi pietur visās redzamajās pieturās ja pacel roku , sapratām arī , ka mūsu izvēlētais buss tieshaam arī brauc uz mūsu izvēlēto vietu. Šeit nu beidzot jāiekomentē mūsu vietējās GiaRdini satiksme un ielu stils. Nu jau esam nedaudz saraduši, bet ja godīgi - tas ir tik neierasti, amizanti , itāliski un reizē kaitinoši - ieliņas ir šausmonīgi šauras! Gandrīz visas vienvirziena. Ejamo celiņu principā vispār nav. Ja arī kaut kas līdzīgs ielas malinā ir tad noteikti tajā var iet tikai viens cilvēks jo ja tiešām uz ielas ir ietvīte tad tā ir labi ja pusmetru gara, bet bieži tādas vispār nav. Tu attaisi dziivokla, veikala vai watever durvis un esi uz ielas .. Tu ej pa ielu un tev garām pāris desmitu centimetru attālumā nesas mašīnas - un kas vēl jautrāk - visur pa vidu traucas motociklisti ar saviem skūterīšiem - jau tā tik šaurajās ieliņās vēl mēģinot kādu apdzīt. :))) Nedod dievs Tu pavicināsi platāk rokas.. vai paslīdēs kāja un Tu sasvērsies pa labi vai kreisi .. auzas.. :D Dienas laikā ir nedaudz mierīgāk, bet pievakarē kad visi gonko mājās no darba pirms iziet ārā jāsakoncentrējas pamatīgi :) Domāju, ka vietējie gan gājēji, gan braucēji pie tā ir pieraduši un viņiem tas liekas ok (pa šīm nedēļām redzējām vienu avāriju gandrīz pie mūsu dzīvoklīša , kurā notrieca vienu motobraucēju ) , bet principā braucēji skjiet uzmanās un ātruma ierobežojumus pilsētā ievēro , bet tomēr.. nesakiet , ka Rīga ir neizbracama :D Vēl gan neesam bijuši lielākās pilsētās kā Palermo vai Katānija - varbūt tur cilvēki nav apbižoti ar tādu šaurumu, bet Giardini un Taorminā tas ir tā ir. Tas gan reizē pilsētai piedod tādu savu stiliņu un ar saviem mazajiem veikaliņiem un kafeijnīciņām tas kopā izskatās piemīlīgi :) Jāatzīst veel , ka Itāļi ir augumā visnotaļ mazi. Es ar saviem 1.65 cm nevaru Latvijā dižoties un diezgan bieži pūļos skatos uz citiem no lejas, bet Sicīlijā es esmu garāka par vairums vīriešu, pat bez papēžiem , nemaz nerunājot par meitenēm :) Bet šodien braucot ar sabiedrisko busu viņu taupība uz ielu platumu mani nošokēja vēl pamatīgāk. Atgriežoties pie iesāktā - autobusu veiksmīgi noķērām pēc saraksta, pirmajā pieturā. Samaksājām 6 eiro par biletēm diviem turp un atpakaļ līdz Alcantarai (šoferītis uzreiz piedāvāja nopirkt bileti atpakal atpakalvirzienam). Izbraucām no mūsu jau ierastās Giardini Naxos un jau pēc mirkļa bijām blakus pilsētinā. Attālumi starp pilsētām šeit tiešām ir loti mazi - mēs kājām bijām gan līdz iepriekshējos stāstiņos aprakstītajai Taorminai gan Castelmolai. Šoreiz pāris desmit minūšu laikā izbraucām cauri kādām trīs pilsētelēm. Mājiņas līdzīgas kā mūsu Giardini. Mazas , nedaudz paplukuša izskata, bet vienalga piemīlīgas un ar lielām terasēm, braucam gar daudzām mazām kafetērijām, resorāniņiem, dzīvokļiem, suvenīru veikaliņiem. fonā aiz šauro ieliņu pilsētiņām visur redzam kalnu grēdas. Izbraucot no trešās pilsētiņas mēs apmēram 10 min braucam pa klaju lauku teritoriju riņķojot līkločus gar kādu kalnu. Un te nu man aizrāvās elpa. Bet šoreiz nevis no skata, kas protams bija burvīgs ar mandarīnu, olīvkoku audzēm, kalniem un visu pārējo, bet atkal par ielu šaurumu. Ceļš meta baisus līkločus. bijām diezgan augstu - zem mums kraujas, bet ielas tādas , ka lai varētu līkumu izbraukt - gribot negribot jāiebrauc pretējā joslā! Bet līkumi tik asi , ka Tu vipār neredzi kas nāk pretī. Tad nu mūsu šoferītis pie katra līkuma taurē. Lai iepējamo pretīmbraucēju pabrīdinātu un mēs kopējā sadursmē smuki nesagāstos apakšredzamajā kraujā. . Arī braucot cauri šaurākajām ieliņām redzējām dažviet cilvēkus kuri mūsu busu taures sabrīdināti pieplaka pie sienas un pierāva sev klāt rokas un kājas lai palaistu mūs garām :) Nja :) Tomēr pēc apmēram 40 min brauciena veiksmīgi esam pie mūsu Alcantaras. Sekojot norādēm, nedaudz pamaldoties, bet tomēr atmaldoties tiekam līdz kasēm kur samaksājam 7 eiro un pa šaurām trepītēm pāris desmit metru lejāk nonākam pie interesantās, vulkāna lavas izveidotās, mazās klinšu ieskautās upītes. Skaisti:) Pievienoju dažas bildes fotoalbumā, bet uzreiz jāsaka, ka dzīvē izskatījās iespaidīgāk. Ūdens gan bija auksts un man vietām sniegtos līdz nabai, tādēļ laidu dziļāk grēdā tikai Kasparu un pasēdēju papriecāties par redzamo turpat priekšpusē. Mēģinājām saskatīt Etnu, bet diemžēl kaut arī šodien nelija un caur mākoņiem spīdēja saule - horizonts īstajā pusē kā par spīti bij noklāts milzīgiem , mākoņiem un neatklājās mums Etna arī šodien. Nekas, vēl paspēsim piebraukt tuvāk :)