tiem , kas seko līdzi un interesē turpinājums no mūsu Sicīlijas gaitām...

tiem , kas seko līdzi un interesē turpinājums no mūsu Sicīlijas gaitām... pilnākai info skat. iepriekšējos rakstus. Pēdējā nedēļa pagāja visai mierīgi un pa mājām. Bija nelieli sarežģījumi ar projektiem darbā (nav nemaz tik viegli kontrolēt lietas un termiņus ja esi Sicīlijā :D), bet ne par to ir stāsts. Ir jau feini novembrī vienkārši pastrādāt uz terases pie laptopa ar jūras šalkoņu fonā, tomēr apziņa , ka esi jau divas nedēļas Sicīlijā, kurā ir tik daudz ko redzēt kūdīja nolikt uz dienu darbus malā. Nolēmām, ka jāsāk ar tuvējām pilsētām. No Giardini Naxos netālu ir Etnas vulkāns un Alcantara ar interesantām vulkāniskas izcelsmes lavas izlaustām klintīm, kuri mums šorīt likās apskates vērti. No iespējām doties tur uz savu galvu ar taxi vai maršruta autobusu vai ar vietējo ekskursijas busu nolēmēm, ka Etna ir pietiekoši iespaidīga lai izmantotu vietējo gidu un tā zinības. (Ekskrsijas cena ir apmēram 50 eiro diviem) Diemžēl uzzinājām, ka ekskursijas buss izbrauc no Giardini tikai vienreiz dienā un 8 no rīta, kas jau bija nogulēts. Pārlikām to uz rītdienu un šodien nolēmēm vēlreiz kāpt kalnā uz Taorminu no kuras varētu tālāk mēģināt iekarot augstākas virsotnes blakus pilsētā Castelmolā. Apbruņojušies ar ērtiem apaviem un enerģiju devāmies ceļā. No mūsu Giardini apmēram 50min kāpienā kaktusu un mazu ķirzaciņu pārpilnā kalnā nedaudz aizelsušies nokļuvām Capo Taormina. No augšas jauks skats uz mūsu mazo, jūras līcītī izvietoto, Giardini. . Baidos samelot, jo internetā neesmu skatījusies, bet kāpiens varētu būt 500m augstumā. Papriecājamies par skatu un pa šaurajām ieliņām izejam uz Taorminu. Laiks dievīgs. Saulains, ap +20. Kādā no mazajām ieliņām mūs noķer aiz rokas Itāļu kafeijnīciņas ofiiciants un aicina piesēst pie viņa iebaudīt kafiju. Parasti šāda uzbāzība traucē, bet šoreiz, nedaudz noguruši no kāpiena un Itāļa aicinošais smaids nostrādā pozitīvi un nolemjam pakavēties. Piesēžam pie viena no kādiem 10 ārā izliktiem tīri omulīgiem galdiņiem. Paņemam kafiju, kūkas gabaliņu un alu. Kafija jāsaka Sicīlijā ir laba. ( Vien jāatceras prasīt 'caffe americana' , kas nozīmē dubultu un ar pienu jo savādāk tiksiet pie mazas, mazītiņas viena malka lieluma stipras expreso krūzītes kas cieņā vietējo vidū) Kūka ir burvīga - ar baltu vaniļas krēmu, augļiem un gaisīgu mīklu. Klausoties romantiska saksafona skaņās pavadam tur gandrīz pusstundu. Atstājam 20 eiro (jāsaka Taorminā kafeijnīcu cenas ir gandrīz divas reizes augstākas kā mūsu Giardini kur kaut ko līdzīgu varētu paņemt par nepilniem 10 eiro ) un dodamies tālāk. Maldoties pa šaurajām ieliņām , ik pa laikam nonākot kādas strupceļā, (tomēr par to neniknojamies jo ir ko redzēt :)) beidzot iznākam kādā lielākā laukumā ar nelielu parku no kura paveras skats uz augsto Castelmolu. Redzam arī Amfiteātri, kas Taormīnā uzcelts II gs. p. m. ē. Runā, ka no amfiteātra sēdvietām paveras majestātisks skats uz vulkānu Etna, tomēr šoreiz tur nedodamies jo mūsu mērķis ir apmēram 2h kāpiens uz blakus pilsētu. Uz turieni var tikt arī ar taxi vai maršruta autobusu tomēr eksotiskākas liekas tālumā redzamās līkumotās kalna takas. Pavadam vēl kādu brīdi parkā un tad jau sākas mūsu šīs dienas lielākais pārgājiens :) Un ne brīdi nenožēlojam mūsu izvēli, kaut arī cīnamies ar elpas trūkumu, sāpošām kājām un nestabilājām, kaktusu un akmeņu pilnām šaurām takām - skati ir neaizmirstami! Vērojam kā mūsu Jonijas jūras ieskautais Giardini līkums paliek aizvien mazāks un mazāks... Redzam Taorminas roboto klinšu , kaktusu, oleandru apaugušo piekrasti kuru ieskauj greznās senlaicīgā stilā veidotas viesnīcas. Kāpjot augstāk satiekam dažus tūristus. Vēl augstāk kalnā mūs pārsteidz aitu ganāmpulks un tālumā kāds vietējais Itālu aitu gans ar saviem suņiem ,kurš mums draudzīgi uzkliedz sveicienu un pamāj ar roku. Priecājamies par zilajām debesīm, tālumā redzamo un mākoņu ieskauto Etnu, jūru un daudzajām klintīm un ielejām. Daudz olīvu un citrusu koku audzes kas mijas ar akmeņiem un stāvām klintīm. Vairs nevaram saprast vai elpa aizraujas no augstā kāpiena vai reibinošajiem skatiem. Pēc brīža jau esam augšā. Pilsētiņa pašā kalna galā pārsteidz ar vien pāris mazām ieliņām, dažām picērijām un burvīgu skatu uz blakus pilsētām lejā. Piekusuši ātri izskrienam cauri mazajām ieliņām un piesēžam kādā kafeijnīcā kura izvietota pašā klintsmalā no kuras paveroties lejā pārlūkojam jau kāpjot redzēto. Noskaidrojam pie officianta , ka tepat blakus ir autobusa pietura uz Taorminu un saprotam, ka lejā nokāpt nebūs ne spēka ne laika, jo pulkstens ir jau gandrīz četri un pēc pieciem sāk krēslot kas nozīmē, ka lejā kāpšana ar kājām varētu izvērsties pavisam ekstrēma - neredzējām kalnā nekādu nakts apgaismojumu. Paņemam pa kolai un uzpīpējam jo līdz autobusam vēl ir gandrīz stunda laika. Nejauši iepazīstamies ar kādu sicīlieti kurš mums par pārsteigumu visnotaļ labi un tekoši runā angliski. Uzzinam daudz kā jauna par Sicīlijas virtuvi, vēsturi un apskates vērtiem objektiem. (sanāks pārāk gari lai visu atstāstītu..) Ar mūsu jauniegūto paziņu arī kopā aizbraucam līdz pašām mūsu dzīvokļa durvīm jo viņš bija ceļā uz Giardini, un laipni piedāvājās mūs aizvest. Pievakarē, ,apmainoties telefona nummuriem atvadamies un apmierināti ar pavadīto dienu ieskrienam mūsu dzīvoklī. Palikuši šodien bez pusdienām nedaudz pukojamies par mūsu patukšo ledusskapi un dīvaino Giardini veikalu darba laiku (apm no 9 liidz 15 un tad ir vairāku stundu pārtraukums pēc kura veikali atkal ir vaļā no kaadiem 18 līdz 21 vakarā) ... Nu ko .. atliek ievilkt elpu un aizbizot liidz kaadai piceerijai patiikamam vakara nosleegumam :) turpinājums sekos............... p.s. diemžēl skatus no feinākajiem punktiem nesanāca iemūžināt jo kaut arī bija skaidras debesis bijām pietiekoši augstu lai būtu tādā vieglā mākonītī līdz ar ko mūsu neadvancētais fotoagregāts pie augstākām virsotnēm taisīja miglu bildes... :( Dažas var aplūkot manā albumā.