3 dienas Tallinā

Tā, ka man gadījās tā laime dabūt sev atvaļinājumu, tad nolēmu to izmantot pēc iespējas lietderīgāk un apciemot kaimiņzemi. Un tā es ņēmu sevi un kādu draugu pār pleciem, un devāmies Tallinas virzienā. Līdzi paņemot kādu siltāku apģērba gabalu un vienu guļammaisu uz diviem. Ceļu mēs sākām Rozēnos (kādus 20 km no Ainažiem) un tā ejot kāt kādu stundu beidzot izdevās nostopēt kādu mašīnu, kura mūs aizveda praktiski līdz robežai, kur mēs ļoti iepatikāmies Igauņu robežsargu sunim, bet neiepatikāmies Igauņu robežsargiem (manam ceļabiedram suns bija "drusku" pasi apgrauzis) taa nu uz brīdi likās, ka ceļojums tepat uz Latvijas robežas arī beigsies, bet robežsargs galu galā nemaz nebija tik ļauns kā izskatījās, un pāri robežai mūs tomēr palaida, gan sakot, ka šī ir pēdējā reize, kad ar tādu pasi var kaut kur aibraukt. Nu ko Veiksmīgi nokļuvuši Igaunijas pusē ieraudzījām, ka tur tādu kā mēs jau tāds bariņš ir, bet maums paveicās, ar pirmo reizi nostopējām kādu lietuvieti unaizbraucām līdz pašai Tallinai. Nākamais ceļš meklēt banku, lai tiktu pie kādas druskas Igauņu naudiņu, ko šie lepni par kronām dēvē. Samainot 20 latus Hansapankaa :) jutos kā miljonārs ar 447 Igauņu naudiņām. Manas miljonāra sajūtas gan paplaka, kad par pankūkām un kafiju 2 cilvēkiem samaksāju 100 kronas. Bet nu ko tālākai ceļš veda uz vecpilsētu. Skaisti... Ljoti skaisti... blandoties pa Vecpilseetu gaidiijaam krēslu, lai taisot fireshow no tūristiem iegūtu vēl kādas naudiņas, kuras veiksmīgi iztērēt. Un tas pienāca nakts... Lielākais šoks bija tas, ka lielākā daļ krogu pulkst. 12.30 jau bija ciet... Un mēs kādas pāris stundas blandījāmies pa pilsētu, lai atrastu kaut ko ēdamu. Ēdamo mēs atradām kādā diennakts kioskā, kur pārdeva hotdogus hamburgerus un tamliidzīgus putoplasta ēdamos. Tā veiksmīgi paēduši sākām domāt par gulēšanu, doma par hosteļiem tika atmesta ļoti ātri, jo tūristu sezonā tas nebija pa mūsu kabatai. Tā lēnā garā noblandījāmies pa Tallinu līdz 7.00 rītā, kad atvēra centrālo staciju, un te sekoja nākamais šoka moments... Tāda lieta kā uzgaidāmā telpa tur npastāvēja, ikai paŗis krēsli iepretim kasēm. Uz šiem krēsliem tad arī nometāmies un nogulējām diva stundas, sagaidot Rimi atvēšānu. 9.00 rītā devāmies uz Rimi iegādāties telti, ko nolēmām uzcelt turpat netālu no pasažieru ostas. Te nu gadījās vēl viens piedzīvojums. Guļu guļu, un pēkšņi Igaunju policists atver telti (turpmākā saruna notiek krievu valodā) (Igaunju palicists)- Labdien (es) -Labdien -Atvainojiet es domāju, ka Juus esat Vaacieshi. (policists aizver telti) Un saka: "Nu tad atpūtieties" Un ticiet man šajā brīdī es pirmo reizi dzīvē ar prieku darīju to ko man liek policists :) Pēc kāda laika pamostoties un aizejot uz tuvējo Rimi iegādāties baltmaizi un kefīru, esam gatavi otrajai dienai (kas jau patiesībā ir pācpusdiena). Iepazīstamies ar Igaunjiem, uzrīkojam vēl fireshow lai varētu sapelnīt suvenīriem nolemjam naktī stopēt uz Pēranavu. No šīs domas gan mūs atrunā mūsu jauniegūtie Igauņu draugi (bezgala jauki un sirsnīgi cilvēki) piedāvājot mums naktsmājas jaukā dzīvoklī un siltā gultiņā, un no tāda piedāvājuma nevarēja atteikties. Galu galā mums tur tā iepatikās, ka no Tallinas uz Rīgas pusi sākā stopēt tikai 5 vakarā. Mājās nokļūstt kaut kur pus1 naktī, noguruši, bet priecīgi. Un noteikti Tallinā atgriezīsimies.