Itālija - Sicīlija

Kad šajā vasarā labi ja nedēļu bija iespēja pagozēties saulītē un rudens pelēkums pienāca ātrāk kā gribētos ar draugu nolēmām , ka ziema jāpārziemo kādā siltākā vietā. Sērfojot internetā un pārlūkojot atlantu galvenie nosacījumi bija saule, puslīdz civilizēti iedzīvotāji ar spēju sazināties angļu valodā kā arī labs interneta pieslēgums un mobilie sakari, lai būtu iespēja ne tikai atpūsties, bet nemot vērā , ka plānojām atstāt Latviju vismaz 3 mēnešus arī iespēja strādāt un palikt sakaros ar mūsu biznesa lietām Latvijā. Pirmā doma bija USA siltākie štati kā ,piemēram, Florida. Bet salīdzinot lidojuma izmaksas un iegūstamos bonusus palikām tepat pie eiropas dienvidu valstinām, kur piemērotākā likās Itālija - Sicīlija. Pēc vairāku stundu okšķerēšanas, pāris kašķiem, brendija glāzēm un neskaitāmu aviokompāniju lapu apmeklējumiem lidojumam izmantojām 3 aviokompānijas Airbaltic, Easy jet un Ryanair. Lidojumi Rīga - Milāna - Katānija(Sicīlijā) , Palermo (Sicīlijā) - Milāna - Rīga. Rezultāts bija vairāk kā apmierinošs jo lidojums kopā diviem cilvēkiem turp atpakal izmaksāja 200 ls robežās! :) Grūtāk gāja ar dzīvojamās platības atrašanu. Viesnīcas izmantošanu izsvītrojām, jo 3 mēneši sanāktu neobjektīvi dārgi. Pēc nedēļas meklējumiem beidzot tikām pie sakarīga 2istabu dzīvoklīša izīres Sicīlijas mazā pilsētiņā pie jūras Giardini Naxos. +/- īre izmaksāja apmēram tikpat vai nedaudz vairāk kā laba dzīvokļa izīrēšana Rīgā. Dzīvokļa bonuss bija 3 terases, ar skatiem uz jūru un Taorminu - blakus pilsētu kalnā. Šobrīd esam Giordani nu jau gandrīz nedēlu - nedaudz par iespaidiem - Lidojums turp bija ar Airbaltic un Easy jet. Viss noritēja gludi, laikā un bez aizķeršanās. Pilsētina ir loti maza un sastāv no divām (!!!) šaurām apmēram 1.5 - 2 kilometru garām ielinām blakus jūrai. Sajā pilsētā ir samērā maz tūristu (lai gan viesnīcas esmu saskaitījusi jau vismaz 15) vietējie ir visnotal draudzīgi , angliski runaa gan slikti, bet pa lielam ,izmantojot žestus :) saprasties var. Turpat blakus, 1h kāpienā kalnā, ir cita, nedaudz lielāka pilsēta Taormina. Giardini Naxos ir daudz mazu bāru, kafeijnīcu, restorānu kur populārākie ir dažādi zivs ēdieni, makaroni un picas, kas jāatzīst ir pavisam savādākas kā pie mums apēdamās. Pie pusdienām tiek piedāvāts plašs vīna klāsts, un principā lai divatā paēstu restorānā izmaksas ir apmēram 20 - 40 eiro ieskaitot vīna pudeli. Jāpiezīmē gan , ka ar vārdu restorāns vietējie šeit apzīmē kaut ko līdzīgu ko pie mums var nosaukt par vienkāršu, mazu āra kafeijnīcinu. Tomēr ēdieni, lai gan ar specifisku piegaršu (vēl neesmu atkodusi vai tā ir eļla vai vnk garšvielas) ir garšīgi. Populāras ir arī mazas uzkodu kafeijnīcas kur var dabūt garšīgas bulciņas un picas šķēlītes par pāris eiro. Principā, salīdzinot virtuves jāatzīst, ka itāļu picas, zivs ēdieni ,maizes izstrādājumi (sevišķi saldās smalkmaizītes), augļi (ēdot banānu smaržo viss dzīvoklis... ) ir nesalīdzināmi ar pie mums ierasto. Savukārti maz tiek piedāvāti un manai gaumei ne īpaši pagatavoti ir galas ēdieni. (jūtu , kā pēc mēneša būšu daudz gatava atdot par lido karbonādi ar sieru :DDD) Cilvēki ir loti vienkāŗši tāpat kā ēkas, mašīnas un restorāni. Laika apstākļi ir svārstīgi no +10 lietainā vai vējainā dienā līdz +25 saulainā dienā. Ja no rīta ir saule un uz terases laiski var sauļoties nepazūd iespēja, ka pēc pāris stundām pievakarē līs lietus vai vienkārši paliks vēsāks un ārā izskrienot vajadzēs paķert džemperīti. (Runa ir par novembra pirmo nedēļu) Naktis gan šeit ir vienmērīgi siltas. Man mīļas ir vēlas vakara pastaigas gar jūru (kura atroda ap 50m no mūsu dzivokla) kurās vēl nekad neesmu sajutusi vēju, bet gan vienmēr līdzīgi ap +18 , 20 grādu patīkamu vasaras vakara siltuma temperatūru. Tuvāko mēnešu laikā plānojam apskatīt vairāk no Sicīlijas, tepat netālu ir Etnas vulkāns, tāpat plānojam tikt līdz Palermo un Sirakrusai. turpinājums sekos...