Precības paradīzē

Arī mūsu vēlme apprecēties nebija saistīta ar mičošanu un „...līgodama upe nesa...”, bet gan drīzāk NEtradicionālām kāzām. Lai nu piedod latvju tradīcijas, meklējām kaut ko, kas vairāk saistīts ar atpūtu, jo kāzu organizēšanu Latvijā, manuprāt, var uzskatīt tikai par smagu darbu. Netradicionāli bija arī tas, ka precējāmies 3 draugu pāri. Par cik pirms braukšanas saskārāmies ir palielu informācijas trūkumu par katra dzīvē būtisku notikumu (mums gan paveicās, jo uzzinājām par 2 pāriem, kas šādi apprecējušies un saņēmām padomus), savā aprakstā vairāk uzmanības veltīšu praktiskiem padomiem, jo ceļojums patiešām bija brīnišķīgs – tur nav neko ko pielikt vai atņemt (mazu ieskatu var gūt bilžu galerijā). Par cik bijām sasapņojušies par maģisko 07.07.07., bet laika līdz tam bija palicis pavisam maz (apmēram 2 mēneši), īpaši nemeklējām citas alternatīvas, jo par Sandals kūrortiem bijām dzirdējuši jau iepriekš. Galvenais, ka precību fakts Latvijā ir legāls. Ceļojumu pirkām caur VIA Rīga, iesākumā izvēle krita uz Antiqua salu, jo vienkāršāka ceļošana (nav nepieciešama vīza), taču izrādījās, ka mūsu izvēlētie apartamenti nav brīvi (bija paredzēts atklāt viesnīcas jauno, otro kārtu, kas bija aizkavējusies). Pēc pārdomām izvēlējāmies St.Lucia, no piedāvātajām 3 Sandals viesnīcām, kas ir salā - Sandals Regency St. Lucia Golf Resort & Spa (http://www.sandals.com/main/lucia/lu-home.cfm). Vēlāk sapratām, ka mūsu gadījumā izvēle bijusi pareiza – šī ir vislielākā salas viesnīca un mums visiem patika vislabāk. Katrā gadījumā citiem, kas izvēlas, nepieciešams apsvērt visus plusus un mīnusus un izšķirties starp mazāku, personiskāku (Sandals Grande St. Lucian, mājaslapa http://www.sandals.com/main/grande/gl-home.cfm), manuprāt, ar smukāku pludmali un lielāku ūdenssportu piedāvājumu, un pavisam mazu (Sandals Halcyon, mājaslapa http://www.sandals.com/main/halcyon/ha-home.cfm). Ja esat avantūristiskāki un gribas izbaudīt piedzīvojumus, tad, manuprāt, var izvēlēties Sandals kūrortus Jamaikā un Kubā (Londonā redzēju piedāvājumus arī uz Kubu, no Latvijas tāda piedāvājuma nav). Satiktie amīši gan šausminājās par kriminogēno situāciju Jamaikā un brīdināja par briesmām, bet es zinu pāri, kas precējās Jamaikā pagājušā gada septembrī un ir ļoti apmierināti. Kopumā visi esam patiesi laimīgi un apmierināti, atpūtušies un izbaudījuši maksimāli daudz (franču šampanieti astoņos no rīta pie brokastgalda, dubultporciju garneļu Pitona restorānā, izbraucienus jūrā ar katamarānu, snurkeļošanu, tusiņu vietējā zvejniekciemā un daudz ko citu). Bez tam, ļoti izdevīga ir opcija, ka dzīvojot vienā no Sandals viesnīcām, iespējams izmantot visus pakalpojumus jebkurā no citām salas Sandals viesnīcām. Apkalpojošais personāls ir ļoti pretimnākošs, izklaides programmas apjomīgas un interesantas. Ēdināšana un praktiski viss mums ierastais alkohols – ekselenti. Bez precēšanās un laiskās atpūtas viesnīcā, izvēlējāmies arī: 1) izbraucienu ar lielo katamarānu, kas ietvēra arī ekskursiju uz vulkānu, botānisko dārzu, pavājas pusdienas vietējā ēstuvē, snurkeļošanu, foršu tusiņu jūrā ar alkoholu, vietējo mūziku un ļoooti simpātisku un atraktīvu kapteini; 2) deep sea fishing, ko neiesaku nevienam, kam makšķerēšana nav sirdslieta un kam ir jūrasslimība (no mums trīs draugiem nebija labi no šūpošanas, lai gan viļņi todien neskaitījās vietējā izpratnē lieli); 3) vairākas reizes bijām snurkeļot, ko var darīt jebkurš, arī bez iepriekšējas pieredzes – iesaku, ir daudz ko redzēt; 4) braucām ar mazajiem katamarāniem turpat no viesnīcas pludmales; 5) braucām uz Sandals Grande, lai pabraukātu ar ūdensmočiem; 6) nirām; 7) paņēmām vietējo gidu un busiņu, lai saprastu, ka pa vienu dienu salā var apskatīt pilnīgi visu, patiešām interesants izdevās vakara izbrauciens uz vietējo zvejniekciemu, ar jūras velšu vakariņām pie galda (kā gan jāprot samaitāt garneles!), kas apsegts ar parastu vaskadrānu un vietējās disenītes apmeklējumu ciema lielākajā krustojumā (bez gida gan to nedariet, diezgan bīstami). Ja esat ieinteresēti tieši precēšanās ceremonijas papildopcijās, mūsu pieredze bija sekojoša: 1) meikapu līgavām neizvēlējāmies, jo iepriekš bijām dzirdējuši ne pārāk labas atsauksmes no citiem pāriem, taču viennozīmīgi par to ir jādomā, kaut vai aizejot iepriekš pie Make Up For Ever konsultanta; 2) frizūra līgavām tapa apmēram 20 minūtēs (70 dolāri) un nav līgavas frizūra latviešu izteiksmē – ja spējat pašas tikt ar saviem matiem galā, tad varētu sanākt pat labāk; 3) ziedus matos (30 dolāri) varat neizvēlēties, ar tādiem pašiem panākumiem varat pašas iespraust matos ziedus no līgavas pušķa, kas no tā necietīs; 4) vietējie muzikanti (dzīvā mūzika) ir labi, taču mēs izvēlējāmies vest no Latvijas līdzi savas, latviešu dziesmas (ierakstiet diskā), un, manuprāt, tās bija ļoti iederīgas; 5) fotogrāfijas ir ļoti dārgas (23 – 29 dolāri par vienu bildi), un, manuprāt, cena nav adekvāta kvalitātei (pie tam, ja vēlaties negatīvus, ir jāpiemaksā vēl 200 dolāri). Ja braucat vieni un nav alternatīvu (mums līdzi bija draugi ar ļoti labu fotoaparātu, tāpēc bilžu mums pašiem pietika, fotografēt gan nav atļauts, bet mums (ar viegli izrādītu nepatiku) atļāva), tad, protams, atliek tikai aižmiegt acis un maksāt; 6) filma (200 dolāri + 75 par ierakstīšanu DVD) ir ļoti laba un iesaku to izvēlēties; 7) vakariņas sveču gaismā (160 – 250 dolāri no pāra) izvēlējāmies vienā no gazebo visi 3 pāri kopā – izvērtās par jauku pasākumu; 8) precēšanās vietas izvēle un rotājumi (līdz 7 tūkstošiem dolāru) ir katra paša izvēle un iespējas. Diemžēl mūsu ceļojumu aģentūras konsultante nebija īpaši kompetenta par dažādiem organizatoriskiem jautājumiem, tāpēc prombraucot daudz kas bija neskaidrs. Daži praktiski padomi: 1) iečekoties Virgin Atlantic vēlams iepriekš, to var izdarīt 24 stundas pirms reisa mājaslapā http://www.virgin-atlantic.com/en/us/passengerinformation/baggage/baggagebypiece.jsp (vajadzēs datus no biļetes un pases), citādi var izrādīties, ka jāsēž atsevišķi; 2) atpakaļceļā mūsu bagāžu iečekoja no viesnīcas līdz pat Rīgai (lidojām St.Lucia – Londona – Rīga), tas atviegloja dienu Londonā, kas jāpavada starp reisiem; 3) lidojot mājās jāmaksā kaut kāds mistisks nodoklis 28 dolāri katram; 4) iečekojoties viesnīcā kredītkartē tiek bloķēti 400 dolāri, kas tiek dzēsti, izmantojot dažādus viesnīcas pakalpojumus. Visi norēķini viesnīcā notiek tikai elektroniski, skaidra nauda vajadzīga (USD), ja gribat kaut ko nopirkt salā vai samaksāt vietējam gidam; 5) ar laulību ofisa darbiniecēm var vienoties par visu (arī par ceremonijas laika un datuma maiņu, ja vēlaties kaut ko mainīt); 6) ja izvēloties ceļojumu, izlemjat paši bukot viesnīcu, izdosies ietaupīt naudu, taču, iespējams, var rasties problēmas ar dokumentu formēšanu, tāpēc izvēle katra paša ziņā; 7) atsauksmes par viesnīcu un citu pāru bildes varat apskatīt dažādās mājaslapās, mēs izmantojām šo: http://www.tripadvisor.com/ Ja esat izvēlējušies šāda veida laulības un kāzu ceļojumu vienlaikus – apsveicu! Domāju, ka nebūsiet vīlušies...:))