Mīlīgā Portugāle (29/09/08-09/10/08)

Uz Portugāli braucu kopā ar māsīcu. Tā kā dzīvoju UK, viņa vispirms atlidoja pie manis un tad no Stanstedas ar Ryanair mēs devāmies uz Porto. Biļetes iegādājos jau agrāk, tad nu man sanāca, ka māsīcai lidojums no Rīgas un atpakaļ izmaksāja 0.01 Ls + nodokļi. Bet Stansted-Porto return ticket's maksāja ap 60 lašiem katrai. 29. septembris: rīta pusē ielidojām Porto. Siltā saule un vispār patīkamais klimats uzreiz jauki pārsteidza. Īpaši pēc pelēcīgās Anglijas, kur man maz tiek piedzīvot saulainas dienas:((( Sākumā gribējām ņemt taxi līdz viesnīcai, domājām - vieglāk, ērtāk. Bet pēc vienas cigaretes izkūpināšanas, nolēmām joka pēc aiziet pajautāt lidostā Info, cik, piemēram, autobuss varētu maksāt. Tur mums laipni visu izstāstīja, kas un kā, iedalīja dažādas kartes. Un biļete lidz viesnīcai izmaksāja tikai 1.50 EUR, jauki, vai ne? Pirmās divas dienas apmetāmies Grand Hotel de Paris, ļoti jauks interjers ar senlaicīguma garšu:))) Izmaksas 32.50 EUR par nakti katrai. Brokastis iekļautas. Ļooooooti garšīgas kanēļmaizītes mmmmmmmmmmmmmm, ņam ņam. Viesnīcas dārziņā bija hurmas koks. Šo 2 dienu laikā mēs nedaudz apskatījām pašu Porto un aizbraucām arī uz Bragu apskatīt iespaidīgo svētnīcu Bom Jesus do Monte (sk. albumu). Turp devāmies ar vietējo autobusu, 5.50 EUR. Braga atrodas apmēram 50 km no Porto. 1. oktobrī devāmies lejup Portugālei uz Algarvi, precīzāk Albufeiru. Atkal jau ar starppilsētu autobusu (lai gan sākumā bija doma īrēt mašīnu, bet tā kā mums katrai bija pa vienai mazai somai un autobuss sanāk lētāk, tad palikām pie šī varianta), biļete apmēram 25 EUR. Ja nemaldos, bija jābrauc 7 stundas, varbūt meloju. Ar pārsēšanos Lisabonā. Bet to laiku galīgi neizjutu tik ilgu, man bija sava mūzika, grāmata... ko vēl var vēlēties? Ap 16:00 iebraucām Albufeirā. Drusku neskaidrība, kur doties, jo neko iepriekš nebijām plānojušas, book'ojušas. Bet tieši tas - piedzīvojumu gars - ir super! Ha ha. Paklīdām apkārt. Pameklējām kādu viesnīcu, visur pilns. Lai gan jau oktobris. Tūristu arī pa pilnam - angļi, vācieši, franči. Kādā viesnīcā mums atļāva ieskriet internetā pameklēt nakstmājas, ieteica saitu www.booking.com, baigi labais, ja kas. Pēc kādas pusstundas, nedaudz vairāk, ha ha, uzgājām Cerro Malpique Apartaments. Bija vakances un aizdomīgi lēti. Un ar skatu uz okeānu. Why not? Šoreiz gan ņēmām taxi, lai ved mūs tieši pie durvīm. Tur mums ierādīja studio apartament jeb dzīvoklīti. Īre vienai naktij 29 EUR par abām. Burvelīgi:)) Šeit sākās mūsu pļēguru dienas, ha ha ha. Bet tas lai paliek aizkulisēs. Saule, jūra, auksts alutiņš un laiskošanās. Paradīze....... kā šķita. Pēc 3 dienām apnika. Ceturtajā jau devāmies prom. Albufeirā nepatika pārāk uzmācīgā turismācija (jauns vārds! cerams, cien. J. Kušķis neņems ļaunā:))) Īpaši tie resorāni.... tevi - nabaga vai arī baga tūristu burtiski aiz rokas velk iekšā, lai tu atstātu tur savu naudu. Un tie viesmīļi mētājas ar glumiem komplimentiem. Saprotu, bizness, bet tomēr tizli un glumi (puke). Nu, jā, tur mums noriebās. Piedevām 2. dienā jau paspējām apdegt. Tā ka nācās likt punktu šai vietai. 5. oktobrī devāmies uz Fatimu. Tā bija viena burvīga diena. Apgarota un vispār vārdos neaprakstāma. Tur bija skaisti. Kas man šķita jocīgi, ka Fatimas Dievmātes Katedrālē tur ir tāda tradīcija mest sveces ugunī vai arī dažādas vaskā darinātas figūras, arī rokas, kājas, bērniņi, galvas u. tml. Tādu joku es nezināju, tāpēc uzreiz nopirku pašu milzīgako sveci un stājos garajā rindā pie ugunskura (atkal jau sk. albumu). Fatimā nakšņojām Rosa Mistica (1 nakts = 35 EUR). Sorry, ja kādam tracina, ka es tās cenas rakstu. Vnk, kad es lasu aprakstus par ceļojumiem, man interesē, kadas izmaksas, lai var plānot budžetu:))) Nu, ja, pēc Fatimas pirmdien no rīta 6. oktobrī devāmies atpakaļ uz Porto, lai pavadītu tur pēdējās 3 dienas. Personīgi man Porto arī patika vislabāk, tur tik daudz vēstures, kultūras. Skaisti. Ceļojumā ļoti noderēja grāmata par Portugāli, ceļvedis (aut. - Dorings Kindersley). Jaukas atmiņas, anyway:))) PS: nezinu, vai sanāks pievienot manas visas galerijas, kas sakarā ar Portugāli... ja nē, tad droši var skatīt manā albumā. OK, visu jauku. Paldies, ka lasījāt. Ceru, ka noder kāda info.